اگر در مسابقات هندبال زنان آسیا شرکت نکنیم از قافله عقب می‌مانیم
اگر در مسابقات هندبال زنان آسیا شرکت نکنیم از قافله عقب می‌مانیم

مصطفی غلامی گفت: نرفتن به مسابقات قهرمانی زنان آسیا دردی را دوا نمی‌کند اما من به رفتن بدون برنامه و اردو هم اعتقادی ندارم. کارشناس و پیشکسوت هندبال در گفت و گو با حاشیه ورزش در خصوص احتمال عدم حضور تیم ملی هندبال زنان به مسابقات قهرمانی آسیا اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در مسابقات قهرمانی […]

مصطفی غلامی گفت: نرفتن به مسابقات قهرمانی زنان آسیا دردی را دوا نمی‌کند اما من به رفتن بدون برنامه و اردو هم اعتقادی ندارم.

کارشناس و پیشکسوت هندبال در گفت و گو با حاشیه ورزش در خصوص احتمال عدم حضور تیم ملی هندبال زنان به مسابقات قهرمانی آسیا اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در مسابقات قهرمانی آسیا زنان شرکت کنیم باید خیلی قوی باشیم در غیر اینصورت نباید شرکت کنیم. نباید آنجا کیسه بوکس یا چراغ سبز سایر تیم‌ها باشیم.

غلامی گفت: باید هر تیمی را در هر رده سنی و در هر بخش مردان یا زنان که می‌خواهیم به مسابقات آسیایی بفرستیم با فکر، برنامه‌ریزی و پر توان اعزام کنیم. ما در ایران بازیکن شایسته و پر انگیزه و همچنین مربیان خوب زیادی داریم که می‌توان از آنها برای حضور در مسابقات آسیایی استفاده کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عدم اعزام تیم ملی هندبال زنان به مسابقات قهرمانی آسیا سبب دور ماندن از سایر کشورها نیست گفت: اگر در مسابقات شرکت نکنیم از قافله عقب می‌مانیم و هیچ گاه نمی‌دانیم که زنان ما در چه رده ای در آسیا قرار دارند وجایگاه آنها را نمی‌دانیم. باید زنان را به مسابقات اعزام کنیم تا برای بیشتر و بهتر شدنشان در مرحله بعد آنها را آماده کنیم.

کارشناس هندبال گفت: باید برای هندبال زنان بازی‌های تدارکاتی، برنامه‌های خوب و اردوهای منظم در نظر گرفت. متاسفانه زنان ما در کشور امکانات مناسب برای تمرین ندارند. منظورم سالنی در اختیارشان نیست تا بتوانند برای تمریناتشان برنامه‌ریزی کنند.

وی به لزوم استفاده از مربی مرد در کنار تیم ملی هندبال زنان اشاره کرد و گفت: در هندبال زنان ارتباط بین‌المللی خیلی جایی ندارد. همه کشورهای دنیا از مربی مرد برای تیم زنان استفاده می‌کنند. مربیان زن قوی اند اما مربیان مرد به دلیل‌ ارتباطات بین‌المللی قوی تر هستند و  دانش به روز بیشتری دارند. تمرینات زنان ما هم که با حجاب اسلامی انجام می‌شود و از این بابت هم آنها مشکلی با مربی مرد نخواهند داشت.

سرمربی اسبق تیم ملی هندبال مردان گفت: باید جایگاه تیم زنان ایران در آسیا مشخص شود تا بدانیم برای دوره بعدی چه برنامه‌ریزی داشته باشیم، چه مسابقاتی برای آنها در نظر بگیریم و چه هدفی را دنبال کنیم تا تیم‌های ملی قوی در هر سه رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان داشته باشیم و بتوانیم به سکوهای آسیا نزدیک شویم.

وی در خصوص عدم اعزام نماینده هندبال زنان به جام باشگاه‌های آسیا گفت: متاسفانه رفتن به مسابقات هزینه‌های زیادی را دارد. اگر باشگاهی تمرین نکرده باشد و قرار باشد تنها هزینه رفت و آمد را متقبل باشد و حضورش بی اثر باشد نرفتنش بهتر است. باید از قبل برنامه‌ریزی می‌کردند، چند اردوی تدارکاتی در نظر می‌گرفتند و تیم را آماده به مسابقات می‌فرستادند. حال اگر مقام هم نمی‌آورد اشکالی نداشت اما می‌دانستیم جایگاه مان در آسیا کجاست و باید برای پیشرفت چه کنیم. نرفتن دردی را دوا نمی‌کند ولی من به رفتن بدون برنامه هم اعتقادی ندارم.

وی گفت: باید باشگاه‌ها برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کنند تا بتوان تیم‌ها را به جام باشگاه‌های آسیا اعزام کرد. فدراسیون هندبال نیز باید در بخش زنان سرمایه‌گذاری کند تا دو تیم الف و ب (امید و بزرگسالان) آماده‌ای داشته باشیم تا آینده تیم ملی بزرگسالان هم تامین شود و با قدرت بتوانیم در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنیم.