اگر فدراسیون برای ویزای آلمان زودتر اقدام می‌کرد کسب سهیمه برای کیخا آسان بود
اگر فدراسیون برای ویزای آلمان زودتر اقدام می‌کرد کسب سهیمه برای کیخا آسان بود

سرمربی سابق تیم های ملی ژیمناستیک ایران می گوید که اگر فدراسیون در خصوص مسابقات آلمان برای ویزا زودتر اقدام می کرد و کیخا هم نتیجه مناسبی در آنجا کسب می کرد کسب سهمیه برای ایران آسان می شد. به گزارش حاشیه ورزش، فدراسیون ژیمناستیک اعلام کرد، سعیدرضا کیخا که در جام جهانی قطر عملکرد فوق‌العاده‌ای […]

سرمربی سابق تیم های ملی ژیمناستیک ایران می گوید که اگر فدراسیون در خصوص مسابقات آلمان برای ویزا زودتر اقدام می کرد و کیخا هم نتیجه مناسبی در آنجا کسب می کرد کسب سهمیه برای ایران آسان می شد.

به گزارش حاشیه ورزش، فدراسیون ژیمناستیک اعلام کرد، سعیدرضا کیخا که در جام جهانی قطر عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و توانست به مدال طلای این رقابت‌ها برسد در شرایطی که در رنکینگ انتخایی المپیک به ژیمناست ژاپنی رسیده بود اما در نهایت حضور در المپیک توکیو را از دست داد و سهمیه المپیک به ژیمناست ژاپنی داده شد.

محمد آذرپی سرمربی و مدیر سابق تیم های ملی ژیمناسیتک ایران در خصوص عملکرد ملی پوشان ژیمناستیک ایران در رقابت های جام جهانی قطر گفت: ابتدا باید بگویم که حمایت وزارت ورزش از ژیمناستیک در این دوره ۴ ساله بی سابقه بوده است. وزارت ورزش طی دوره مدیریت اینچه درگاهی با حمایت های کمیته ملی المپیک تقریبا تمامی اعزامی های برون مرزی ژیمناستیک (بالای ۲۵ اعزام ) را حمایت کرده و این جای تقدیر دارد. نباید بی انصافی کنیم، اگر این حمایت ها نبود مدال ها کسب نمی شد.

او  ادامه داد: برخی ها رد صلاحیت مدیریت فعلی فدراسیون ژیمناستیک را بر گردن وزارت ورزش و دولت می اندازند اما باید توجه کنند که سازمان بازرسی کل کشور از ماه ها پیش نسبت به اتفاقات و ابهامات و تخلفات پیرامون  ژیمناستیک نظرهایی را داده است که باید به آن تمکین کرد. احساس من بر این است که منافع عده ای با تغییرات فدراسیون به خطر خواهد افتاد، افرادی که در این چند سال اجازه فعالیت به خیلی از بزرگان و اساتید این رشته نداده اند و عرصه را برآنها تنگ کرده اند و این باعث شده که الان ناراحت باشند و از وزارت ورزش انتقاد کنند.

سرمربی سابق تیم ملی ژیمناسیتک ایران گفت: در این سال ها به خاطر نوع نگاه فدراسیون ژیمناستیک بسیاری از کارشناسان و قهرمانان بزرگ ژیمناستیک خانه نشین شده اند  و این ظلم بزرگی بود که به سادگی جبران نخواهد شد.

آذرپی درباره عملکرد کیخا در مسابقات جام جهانی قطر گفت: کسب سهمیه المپیک توسط سعیدرضا کیخا آرزوی دیرینه من بوده است چرا که او اولین مدال آسیایی خود را با من در سال ۲۰۱۷ کسب کرده و سالهاست در کنار  فدراسیون های مختلف رشد داشته و چه بسا حضور او در المپیک باعث افتخار ما می شد. ژیمناستیک در سالهای گذشته پشتوانه سازی خوبی انجام داده است که نتیجه آن را الان می بینیم اما باید توجه داشت که در سال‌های اخیر نتوانستیم پشتوانه سازی مناسبی داشته باشیم و همه افراد حاضر در صحنه رقابت حاصل دسترنج مدیریت فدراسیون های گذشته هستند و مدیریت فعلی صرفا  از نتیجه آن استفاده کرد .

او ادامه داد: البته نباید بی انصافی کرد که اینچه درگاهی نیز با حمایت خود از ورزشکاران باعث موفقیت اخیر شده است. اگر فدراسیون در خصوص مسابقات آلمان برای ویزا زودتر اقدام می کرد و کیخا هم نتیجه مناسبی در آنجا کسب می کرد کسب سهمیه هم آسان می شد اما البته این از شایستگی های کیخا کم نخواهد کرد و امیدوارم در آینده بتوانیم باز هم فرصت کسب سهمیه داشته باشیم.

آذرپی ادامه داد: اگر به محمدرضا حمیدی و عبدالله جامعی و محمد شفیعی  که از ژیمناست های خوب کشورمان هستند فرصت حضور در مسابقات جام جهانی قطر داده می‌شد این شانس را داشتند که تجربه کسب کنند  اما این اتفاق نیفتاد.  بهلول زاده هم ژیمناست خوبی  است  که ظلم و بی توجهی زیادی در سالهای اخیر به او  شد. کسب مدال در آوردگاه المپیک جوانان برای اولین بار اتفاق مهمی بود که توسط مسئولین کوچک شمرده شد. اگر سرمایه گذاری و توجه بیشتری می شد او می‌توانست جایگزین سعیدرضا کیخا در خرک حلقه باشد.

او گفت: ما ژیمناست های زیادی داریم که باید به آنها در آینده توجه بیشتری کنیم.  نگاه دولت و وزیر آینده ورزش به ژیمناستیک پدرانه باشد چرا که ژیمناستیک دارای ظرفیت های بسیار بالایی است و جمعیت مخاطب زیادی دارد. ورزشکاران ما در ۱۰ سال اخیر ثابت کرده اند که حرفی برای گفتن در دنیا داشته و وقتی اولین مدال آسیایی توسط عبدالله جامعی کسب شد کسی فکر نمی‌کرد که بتوانیم در آسیا  حرفی برای گفتن داشته باشیم و رشد و بالندگی ژیمناست ها ما در این سالها نشان از شناخت و تغییر نگاه دنیا به ژیمناستیک ایران  است.