اگر هندبال با مربی ایرانی جهانی نمی‌شد چه کسی پاسخگو بود؟
اگر هندبال با مربی ایرانی جهانی نمی‌شد چه کسی پاسخگو بود؟
کارشناس هندبال گفت: اگر با کادر ایرانی به مسابقات قهرمانی آسیا می‌رفتیم و جهانی نمی‌شدیم چه می‌گفتند؟

به گزارش حاشیه ورزش : حمید صادقی در خصوص جهانی شدن تیم ملی هندبال و تاثیر آن در لیگ برتر هندبال گفت: جهانی شدن هندبال ایران در جذب اسپانسر خیلی تاثیر گذار است. کار خیلی خوبی رخ داد. قطعا درخشش در قهرمانی آسیا و حضور تیم ملی در قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی سبب جذب اسپانسرهای خوبی خواهد شد. اکنون هم فدراسیون اسپانسر خوبی برای تیم‌های ملی جذب کرده که خودش اتفاق بزرگی است. اگر این جهانی شدن متمادی باشد مطمئنا هندبال رو به پیشرفت خواهد بود.

کارشناس هندبال در خصوص صحبت‌هایی که از سوی برخی از افراد فنی مبنی بر اینکه با مربی داخلی هم جهانی می‌شدیم گفت: خوشحالیم که تیم جهانی شده است. این صحبت‌ها را نمی‌دانم. مانوئل با تجربه و دانشی که داشت با تیم کار کرد. تیم ملی ما مشکلات زیادی داشت. چند تا از ملی‌پوشان به سبب مشکلات به مسابقات قهرمانی آسیا نیامدند و تیم ناقص بود. برخی هم اوایل مسابقات به دلیل بیماری در ترکیب نبودند و تیم به تدریج و در دور اصلی مسابقات کامل شد. وقتی یک بازیکن ۱۰ روز از تیم دور باشد و یکمرتبه به تیم اضافه شود مشکلاتی به وجود خواهد آمد. به هر حال هماهنگی و دانش مانوئل سبب جهانی شدن هندبال ایران شد.

صادقی در پاسخ به این سوال که اگر با کادر ایرانی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شدیم جهانی می‌شدیم گفت: نمی‌توان در این خصوص چیزی گفت، اکنون جهانی شدیم و باید ادامه مسیر را برویم. اگر با مربی ایرانی می‌رفتیم و جهانی نمی‌شدیم آن موقع چه باید می‌گفتیم؟ در هر صورت اکنون تیم با مانوئل جهانی شده و باید این را به فال نیک بگیریم. ما در کنار کادر فنی نبودیم و از دور نظاره گر بودیم نمی‌دانیم چه مسائلی رخ داده ولی مهم جهانی شدن هندبال ایران است.

وی در خصوص جذب سرمربی جدید تیم ملی هندبال گفت: می‌توانیم در مسابقات آسیایی و جهانی خوب ظاهر شویم. به سیاست و نگرش فدراسیون و هیات رئیسه و کادر فنی بستگی دارد که مربی خارجی و تراز اول جذب کند یا با مربی ایرانی پیش رود. از منظر کارشناسی اگر بخواهم بگویم اگر نتیجه می‌خواهیم باید یک مربی خوب خارجی به خدمت بگیریم. در غیر اینصورت باید با تغییرات در تیم ملی و پوست اندازی، چشم اندازی برای سال‌های آتی داشته باشیم. جذب مربی تراز اول خارجی که کوچینگ خوب و ارتباط خوب با بازیکنان داشته باشد به هندبال کمک خواهد کرد. اگر اعتماد به مربی داخلی باشد می‌توان تیم را به کادر ایرانی سپرد اما باید فدراسیون در خصوص مربی داخلی و خارجی تصمیم بگیرد.

وی در خصوص مشکلات و کمبودهای هندبال ایران گفت: تمامی رشته‌های ورزشی که اسپانسر ندارند با مشکل روبه رو هستند. مشکلات اقتصادی وجود دارد و قطعا در این شرایط کاستی‌هایی وجود دارد. باید با این شرایط و کمبودها به اهداف خود برسیم. نمی‌گوییم ورزش ما گل و بلبل است اما به نظر من باید با همین شرایط پیش رفت. پاکدل از روزی که آمده بدهی‌ها را تسویه کرده است، اسپانسر جذب و اردوها و دیدارهای تدارکاتی را انجام داده است‌.

حمید صادقی، در خصوص لیگ برتر هندبال نیز اظهار کرد: سطح مسابقات خوب است و امتیاز تیم‌ها نزدیک به هم است. با توجه به شرایط کرونا و همچنین برگزاری اردوهای تیم ملی وقفه در مسابقات داشتیم. با پایان دور رفت اواخر آذر به خاطر شروع مسابقات قهرمانی آسیا تعطیلی در لیگ داشتیم. دور برگشت لیگ قرار است از اواخر بهمن آغاز شود. هر تیم سه بازی خواهیم داشت، بعد دو هفته فرجه خواهیم داشت و بعد مرحله دوم دور برگشت نیز در همین سال انجام می‌شود. سه بازی دیگر دور برگشت بعد از تعطیلات سال جدید برگزار خواهد شد و بعد از آن نیز پلی‌آف خواهیم داشت.

وی در خصوص نحوه برگزاری مسابقات لیگ برتر گفت: سال قبل دو گروه بودیم و از هر گروه چند تیم بالا آمدند و با هم بازی کردند، اما امسال در یک گروه بازی می‌کنند و چهار تیم بالای جدول به پلی آف خواهند رسید. سطح لیگ خوب است و بازی‌ها نزدیک به هم است. باید ببینیم در ادامه کار و در دور برگشت چه اتفاق‌هایی خواهد افتاد. هر تیمی بهتر کار کند نتیجه خواهد گرفت.