اگر ژیمناستیک برای اینچه‌درگاهی مهم بود، استعفا می‌داد
اگر ژیمناستیک برای اینچه‌درگاهی مهم بود، استعفا می‌داد
پیشکسوت ژیمناستیک ایران می‌گوید که متاسفانه درگاهی برخلاف وعده هایی که داده بود عمل کرد.

به گزارش حاشیه ورزش ،حسام الدین نواب پیشکسوت ژیمناستیک ایران در خصوص حواشی این روزهای فدراسیون ژیمناستیک گفت: به عنوان رییس هیات ژیمناستیک استان یزد و عضو مجمع در سال ۹۶ اعلام می‌کنم اینچه درگاهی آنچه در در رسانه‌ها و صحبت‌های خود می‌گفت نبود، چرا که او با مطرح کردن برخی شعارها و وعده‌ها ما را قانع کرد اما متاسفانه برخلاف وعده‌هایی که داده بود عمل کرد. درگاهی تنها ۶ ماه اول که امور فدراسیون را با مشورت پیش می‌برد فعالیت قابل دفاع دارد. بعد از آن دوره کوتاه مدت دایره خودی ها را چنان تنگ کرد که اغلب تصمیم گیری های فدراسیون با نظر خود او و دبیری که بعدها از سوی وزارت ورزش کنار گذاشته شد گرفته می شد و تا هم اکنون نیز این روند ادامه دارد.

پیشکسوت ژیمناستیک ایران ادامه داد: من به عنوان عضو مجمع در سال ۹۶ که ریاست هیات استان یزد را بر عهده داشتم و تا این اواخر نیز به عنوان رییس یکی از کمیته ها با فدراسیون همکاری داشتم با صراحت و قاطعیت اعلام می‌کنم به هیچ عنوان موضوع تصویب اساسنامه جدید فدراسیون در مجمع عمومی و حتی بعد از آن اتفاق نیفتاده است و بنده پای هیچ مصوبه‌ای را در این رابطه امضا نکرده‌ام.

نواب درباره ادعای برخی افراد مبنی بر صحت این موضوع و تایید اساسنامه توسط اعضای مجمع تاکید کرد: اینکه برخی از عوامل فدراسیون در همراهی با اینچه درگاهی چنین موضوعی را مطرح کنند عجیب نیست. خوب است این افراد شرح مذاکرات و روند بررسی اساسنامه را توضیح دهند تا معلوم شود چقدر در گفتار خود صداقت دارند. مگر می شود اساسنامه ای که باید ساعت‌ها و روزها روی آن کار شود در یک جلسه و بدون بررسی مصوب شود؟

وی ادامه داد: در آن نشست شخصا شرکت داشتم و دستور جلسه بررسی عملکرد فدراسیون، گزارش مالی و مواردی از این دست بررسی شد و رییس وقت مجمع نسبت به کلیات مسائل مالی ایراد داشت. خبر مربوط به دستور جلسه و مصوبات این نشست نیز همان زمان در سایت فدراسیون منعکس شد بی آنکه به تصویب اساسنامه جدید اشاره شده باشد. این ادعاها مانند ادعای دیگری است که برخی گفته اند فلان تعداد اعضای مجمع امضا کرده‌اند تا درگاهی سرپرست باشد. این حرف ها باعث تعجب است مگر می شود بدون تشکیل مجمع علنی و حضور مسئولین، پشت پرده برای ماندن فردی امضا جمع کرد پس تشریفات قانونی چه می شود. خوب اگر این‌طور است و اینچه درگاهی سرپرست شده چرا اکنون به عنوان رییس فدراسیون پای نامه ها را امضا می کند در حالیکه هیچ حکمی ندارد؟

پیشکسوت ژیمناستیک در ارتباط با عملکرد اینچه درگاهی طی ۴ سال گذشته خاطرنشان کرد: اینچه درگاهی به دنبال فرار رو به جلو است. متاسفانه طی ۴ سال گذشته و علی رغم سفرهای متعدد و برخی عوامل فدراسیون به خارج، حتی یک وسیله کوچک استاندارد ورزش ژیمناستیک خریداری نشد. دریغ از یک چوب پارالل و بارفیکس یا کفی ترامپولین و حتی یک پیچ. با این وصف من نمی دانم درگاهی از کدام پیشرفت و موفقیت سخن می‌گوید و با کدام کارنامه خواهان ادامه ریاست خود بر فدراسیون است؟

دبیر اسبق فدراسیون ژیمناستیک تصریح کرد: ادامه حضور اینچه درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک غیرقانونی است و او نمی‌تواند بدون حکم و مسئولیت همچنان خود را رییس بداند. به اعتقاد من مسئولین ورزش باید هرچه زودتر تکلیف این فدراسیون را روشن کنند. اتفاق نادری که تاریخ ورزش ایران شاهد هستیم این است که یک نفر خود را با امضاهایی که مشخص نیست چقدر شفافیت دارد و چگونه گرفته شده، سرپرست می داند که این هم شوخی تلخی است که باید جامعه ژیمناستیک از خود بپرسد.

رییس مستعفی کمیته ترامپولین در خصوص حضور بدون مجوز اینچه درگاهی در اجلاس جهانی ژیمناستیک گفت: اقدام او دور از ذهن نبود چون او به دنبال کسب جایگاه برای خود بود تا تسلط بیشتری بر ژیمناستیک داشته باشد که برخلاف نظرش موفق نشد. اگر واقعا ژیمناستیک برای او مهم بود استعفا می داد تا تا زمینه انتخابات و رفع بلاتکلیفی ژیمناستیک فراهم شود. کمیته ملی المپیک می‌تواند در این راستا گام های موثری برداشته و فدراسیون جهانی را آگاه کند تا به اطلاعات غلط عده‌ای از داخل توجه نکنند.‌ اکنون ماه‌هاست دوره ریاست اینچه درگاهی پایان یافته و او حق ندارد سرنوشت ژیمناستیک را به خود گره بزند. طی چند دهه حضور کنار این رشته ورزشی تاکنون چنین مشکلی به وجود نیامده بود. امیدوارم آخرین بار باشد که با چنین سماجت از سوی فردی روبرو می شویم.