ایتالیا قهرمان یورو 2020 شد
ایتالیا قهرمان یورو 2020 شد

با تساوی ایتالیا و انگلیس در پایان ۱۲۰ دقیقه، این بازی به ضربات پنالتی کشیده شد و در نهایت ایتالیا با برتری در ضربات پنالتی قهرمان یورو ۲۰۲۰ شد. به گزارش حاشیه ورزش، تیم‌های فوتبال ایتالیا و انگلیس در فینال رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ در ورزشگاه ومبلی به مصاف هم رفتند که این دیدار در ۱۲۰ […]

با تساوی ایتالیا و انگلیس در پایان ۱۲۰ دقیقه، این بازی به ضربات پنالتی کشیده شد و در نهایت ایتالیا با برتری در ضربات پنالتی قهرمان یورو ۲۰۲۰ شد.

به گزارش حاشیه ورزش، تیم‌های فوتبال ایتالیا و انگلیس در فینال رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ در ورزشگاه ومبلی به مصاف هم رفتند که این دیدار در ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک بر یک دو تیم به پایان رسید. با این نتیجه بازی به ضربات پنالتی کشیده شد. در نهایت، ایتالیا با برتری مقابل انگلیس در ضربات پنالتی به قهرمانی یورو ۲۰۲۰ رسید.

برای انگلیس لوک شاو در دقیقه ۲ و برای ایتالیا بونوچی در دقیقه ۶۵ گل‌زنی کردند.

نیمه نخست

فینال یورو ۲۰۲۰ را انگلیس هجومی آغاز کرد و در همان ابتدای بازی به گل رسید. در دقیقه ۲، با حرکت خوب سفیدپوشان انگلیس از سمت راست، توپ به هری کین رسید و این بازیکن هم به خوبی لوک شاو را در سمت چپ محوطه جریمه ایتالیا دید و با یک پاس بلند توپ را مقابل پای او رساند و این بازیکن هم با شوت پای چپ، دروازه‌ ایتالیا را باز کرد.

در ادامه ایتالیا که یک گل از حریف عقب بود، سعی کرد با طراحی حملاتی دروازه انگلیس را با خطر روبه‌رو کند اما در ۱۵ دقیقه ابتدایی کار تقریبا فرصت گل چندانی نتوانست خلق کند.

در ادامه این دیدار، شاگردان ساوت‌گیت بازی را کنترل کردند و اجازه ندادند که ایتالیایی‌ها فشار زیادی روی دروازه انگلیس بیاورند. با این حال روی یکی دو شوت، اینسینیه سعی کرد از پشت محوطه جریمه، دروازه انگلیس را هدف قرار دهد که در این کار موفق نبود.

در دقایق تلف شده نیمه نخست، مارکو وراتی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد اما شوت او آرام بود و پیکفورد، به راحتی آن را مهار کرد.

نیمه دوم

شاگردان روبرتو مانچینی که چیزی برای از دست دادن نداشتند از همان ابتدای نیمه دوم بازی را هجومی آغاز کردند تا بتوانند بازی را به تساوی بکشند اما دفاع منسجم انگلیسی‌ها باعث شد که آن‌ها در ۱۰ دقیقه ابتدایی فقط یک موقعیت خوب به دست بیاورند که ضربه دقیقه ۵۴ اینسینیه از زاویه بسته توسط پیکفورد دفع شد. در این بین روبرتو مانچینی هم دست به تغییراتی در تیمش زد و با آوردن کریستانته و براردی به جای بارلا و ایموبیله سعی کرد روند بازی تیمش را تغییر دهد.

ایتالیایی‌ها که سراسر حمله بودند در دقیقه ۶۰ روی حرکت انفرادی کیزا می‌توانستند به گل تساوی برسند اما پیکفورد با شیرجه‌ای زیبا و بلند توانست شوت زمینی کیزا را دفع کند تا بازی با یک گل به سود انگلیس ادامه پیدا کند.

انگلیس در ادامه بازی دقایقی توانست از زیر فشار ایتالیا خارج شود و حتی می‌توانست به گل دوم هم برسد اما ضربه سر جان استونز در دقیقه ۶۳ با واکنش دوناروما همراه شد.

در حالی که به نظر می‌رسید بازی برای ایتالیایی‌ها گره خورده، آن‌ها در دقیقه ۶۵ صاحب ضربه کرنر شدند و با استفاده از این ضربه شروع مجدد به گل تساوی رسیدند. در این صحنه ارسال تمرین شده کرنر به تیر یک با ضربه سر ایتالیایی‌ها به وراتی رسید اما ضربه سر او با واکنش پیکفورد و کمک تیر دروازه به گل تبدیل نشد اما در همین لحظه بونوچی خودش را به توپ رساند و گل تساوی ایتالیا را زد.

پس از این گل ورزشگاه ومبلی به سکوت فرو رفت و بازی هم در حالی که در اختیار ایتالیا بود، متعادل‌تر پیگیری شد. ساوت‌گیت باکایو ساکا را بلافاصله بعد از گل به جای تریپیر به میدان فرستاد. او در ادامه جردن هندرسون را به جای رایس به میدان فرستاد.

ایتالیا در حالی که بازی را به میانه میدان کشیده بود، یک موقعیت خوب گل‌زنی هم به دست آورد که براردی قدر ارسال دقیق بونوچی از زمین خودی را ندانست و شوتش را در موقعیت تک به تک با پیکفورد به بیرون زد. در ادامه ایتالیا مجبور به انجام یک تعویض شد و فدریکو کیزا پس سرنگونی توسط کایل واکر و احساس درد شدید از ناحیه مچ پا، جایش را به برناردسکی داد.

در دقایق پایانی بازی یک جیمی‌جامپ وارد زمین شد و چند دقیقه در زمان بازی وقفه ایجاد کرد.

وقت‌های اضافه

دو تیم در وقت‌های اضافه محتاطانه بازی کردند و نتوانستند موقعیت گل‌زنی خوبی برای مهاجمانشان ایجاد کنند. انگلیس در ۳۰ دقیقه وقت اضافه با آوردن جک گریلیش به بازی، میانه میدان را در اختیار گرفت و توپ و میدان را بیشتر در اختیار داشت اما این مالکیت توپ ثمری برای سه‌شیرها نداشت.

در نهایت تلاش ایتالیا و انگلیس در وقت‌های اضافه بی‌ثمر بود و بازی به ضربات پنالتی کشیده شد.

ضربات پنالتی

در ضربات پنالتی ایتالیا با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسید تا فاتح یورو ۲۰۲۰ شود.

براردی (ایتالیا)، هری کین (انگلیس)، مگوایر (انگلیس)، بونوچی (ایتالیا) و برناردسکی (ایتالیا) پنالتی‌هایشان را به گل تبدیل کردند و بلوتی (ایتالیا)، رشفورد (انگلیس)، سانچو (انگلیس)، جورجینیو (ایتالیا) و ساکا (انگلیس) پنالتی‌شان را از دست دادند.

ترکیب انگلیس: جردن پیک‌فورد، هری مگوایر، جان استونز، کایل واکر، دکلاین رایس (هندرسون، دقیقه ۷۴)، کالوین فیلیپس، لوک شاو، تریپیر (ساکا، دقیقه ۷۰)، رحیم استرلینگ، ماونت (جک گریلیش، دقیقه ۹۹) و هری کین.

ترکیب ایتالیا: جان لوئیجی دوناروما، امرسون (فلورنزی، دقیقه ۱۱۸)، کیه‌لینی، لئوناردو بونوچی، دی لورنزو، وراتی (لوکاتلی، دقیقه ۹۶)، جورجینیو، بارلا (کریستانته، دقیقه ۵۴)، اینسینیه (بلوتی، دقیقه ۹۱)، ایموبیله (براردی، دقیقه ۵۴) و کیه‌زا (برناردسکی، دقیقه ۸۵).