ایران از چین گذشت و به ژاپن رسید
ایران از چین گذشت و به ژاپن رسید
تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقابل چین به فینال مسابقات قهرمانی آسیا رسید و حریف ژاپن شد.

حاشیه ورزش:تیم ملی والیبال در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی مردان آسیا از ساعت 19:15 امروز (جمعه) به مصاف چین رفت و با کسب پیروزی 3 بر صفر به فینال رسید.

شاگردان عطایی در حالی بازی را شروع کردند که از ساعت‌ها قبل، ظرفیت سالن شهر ارومیه تکمیل شده و تک تک هواران از تیم ایران، پیروزی می‌خواستند. بازی در ست نخست تا اواسط ست، پایاپای پیش رفت اما حملات قوی‌تر و دفاع روی بازیکنان ایران در نهایت بر توپگیری چینی‌ها غلبه کرد و ایران 25 بر 18 برنده شد.
ست دوم را ایران، مقتدرانه‌ آغاز کرد و از همان ابتدا،‌ تیم برتر میدان بود اما دفاع روی تور چین،‌ حملات ایران را با مشکل مواجه کرد. بهروز عطایی، سرمربی تیم ایران برای تغییر در روند بازی تیم، صابر کاظمی را به جای امین اسماعیل‌نژاد به زمین فرستاد. عطایی در وقت استراحت دوم که تیمش 16 بر 14 عقب بود به ملی‌‌پوشان متذکر شد که در حال خارج شدن از فضای بازی هستند. برگشتن به جریان بازی کار سختی بود که شاگردان عطایی در نهایت از پس آن بر‌آمدند و 25 بر 23 پیروز شدند.

چین در ست سوم تا حدودی برتری خود را به تیم ایران دیکته کرد که افت روحی ملی‌پوشان ایرانی را بر دنبال داشت. اسپک‌های قدرتمند صابر کاظمی و هماهنگی بیشتر بازیکنان ایران در ادامه، برتری آنها را مقابل حریف شرقی رقم زد. ست سوم 25 بر 23 و این بازی 3 بر صفر به سود ایران به پایان رسید.
تیم ایران فردا (شنبه) در بازی فینال به مصاف تیم ملی ژاپن خواهد رفت که فرصت خوبی برای جبران چند شکست‌های اخیر مقابل چشم بادامی‌هاست.
منبع:تسنیم