ایران با برنز ساروی در رده چهل و نهم ایستاد
ایران با برنز ساروی در رده چهل و نهم ایستاد
ایران در دوازدهمین روز بازی‌های المپیک توکیو صاحب دومین مدال شد و پس از ١٠ روز طلسم بی‌مدالی توسط محمدهادی ساروی در کشتی شکست‌؛ با این مدال کشورمان در جایگاه چهل و نهم قرار گرفته‌ است.

به گزارش حاشیه ورزش، نمایندگان ایران در دوازدهمین روز بازی‌ها در دو رشته کشتی و وزنه برداری رقابت کردند و تنها ساروی بزنز گرفت و در وزنه‌برداری علی هاشمی هم از دور رقابت‌ها حذف شد.

ایران تاکنون در دو رشته تیراندازی و کشتی به ترتیب مدال طلا و برنز کسب کرده است.

در این روز چین با ٦٩مدال ( ٣٢طلا، ٢١ نقره و ۱٦ برنز) در صدر قرار دارد و میزبان با ۳۶ نشان ( ۱٩طلا، ٦ نقره و ١١ برنز) بعد از آمریکا در رده سوم قرار دارد و آمریکا با ۷۳ مدال ( ۲۴طلا، ۲۸ نقره و ۲۱برنز) همچنان در رده دوم قرار دارد.

استرالیا با ۳۳ مدال (۱۴ طلا، چهار نقره و ۱۵ برنز) جای چهارمی کمیته المپیک روسیه را گرفت و روسیه زیر پرچم کمیته ملی المپیک این کشور نیز با ۵۲مدال ۱۳طلا، ۲۱ نقره و ۱۸برنز و یک پله سقوط در جایگاه پنجم ایستاد.

در المپیک توکیو یک‌هزار و ۵۸ مدال طلا، نقره و برنز توزیع می‌شود که از بین مجموع مدال ها ۳۳۹ مدال طلا، ۳۳۹ نقره و ۳۸۰ برنز است. تاکنون در بین جایگاه مدالی زنان چین با (۱۸طلا، هشت نقره و هفت برنز) و آمریکا (با ۱۳طلا، ۱۹نقره و ۱۵برنز) در جایگاه اول و دوم  قرار دارند و ژاپن (با ۹طلا، یک نقره و ۶برنز) و یک پله سقوط در رده چهارم ایستاد و استرالیا با ۱۳طلا ۱۹ نقره و ۱۵ برنز جای میزبان را گرفت.

در بین جایگاه مدالی مردان، چین با ۱۱طلا، ۱۰ و ۹ برنز در صدر است و ژاپن با( ۹مدال طلا، چهار نقره و چهاربرنز) به سومی نزول کرد و آمریکا با (۱۱طلا، چهار نقره، پنج برنز) در جایگاه دوم ایستاده است.

ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

المپیک توکیو به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر از اول مردادماه ۱۴۰۰ – (۲۳ جولای ۲۰۲۱) به میزبانی ژاپن آغاز شده و ایران با ٦٦ ورزشکار ١٠ زن و ٥٦ مرد در ١٦ رشته در آن حضور دارد.

  • منبع خبر : ایرنا