ایران – ژاپن/ پیش به سوی انتقام
ایران – ژاپن/ پیش به سوی انتقام
تیم ملی والیبال ایران در حالی امشب به مصاف ژاپن خواهد رفت که در المپیک توسط این تیم حذف شد.

به گزارش حاشیه ورزش ، تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه امروز (یکشنبه ۲۲ خرداد) در برزیل، به مصاف تیم ملی والیبال ژاپن خواهد رفت. این رقابت درحالی برگزار می شود که ملی پوشان والیبال ایران در بازی اول مقابل چین به پیروزی رسیده و در بازی دوم مقابل هلند شکست خوردند. همچنین تیم ملی والیبال ایران در بازی سوم خود در این رقابت‌ها بامداد امروز استرالیا را شکست داد تا ملی پوشان والیبال ایران در فاصله حدودا 13-14 ساعته از بازی قبل به مصاف تیم آسیایی ژاپن بروند.

آخرین بازی تیم ملی والیبال ژاپن و ایران به ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ بر می گردد؛ جایی که تیم ملی والیبال ایران با هدایت عطایی در فینال رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۱ آسیا موفق شد سامورایی‌ها را در خانه خودشان با نتیجه سنگین ۳ بر صفر شکست دهد و قهرمان رقابت‌های آسیایی شود.

تیم ملی والیبال ایران درحالی در رقابت‌های آسیایی ژاپن را شکست داد که ایران با نسل طلایی مقابل ژاپن در بازی آخر مرحله مقدماتی المپیک توکیو با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد و از صعود به یک چهارم نهایی المپیک با هدایت آلکنو روسی باز ماند.

همچنین دو تیم ایران و ژاپن در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ به مصاف هم رفتند که هدایت این تیم برعهده آلکنو روسی بود. ایران به دلیل نداشتن بازی تدارکاتی و عدم شناخت مربی روسی، در بازی اول خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ مقابل ژاپن شکست خورده بود.

بازی امشب دو تیم ایران و ژاپن از اهمیت بالایی برخودار است چرا که ایران باید نشان دهد بی دلیل در رده اول آسیا قرار نگرفته است. شکست ژاپن با حضور ستاره‌های این تیم در لیگ ملت‌های والیبال عیار اصلی ملی پوشان ایران را نشان خواهد داد و این بهانه که ژاپن در رقابت‌های آسیایی با تمام قدرت و بازیکنان خود حضور نداشت، وجود ندارد چرا که ژاپن با تیم اصلی و تمام قدرت در این رقابت‌ها ظاهر شده است.

حضور نیشیدا ستاره ژاپنی در این رقابت می‌تواند کار را برای ایران سخت کند. این بازیکن جوان در بازی‌های اخیر خود عملکرد بسیار درخشانی داشته است به طوری که فدراسیون جهانی به تمجید از او پرداخته است.