ایران : ۲ ژاپن : ۱
ایران : ۲ ژاپن : ۱
با تماشای  دیدارهای تیم ملی ایران مقابل  هنگ کنگ ، فلسطین ، امارات و بخصوص سوریه، متاسفانه تعدادی از تحلیل گران تمام امیدهای مردم را به ناامیدی و یاس مبدل کرده بودند و ایران را در مقابل ژاپن از پیش باخته می دانستند  . اما روز شنبه بازیکنان  تیم ملی با چهره  دیگری برخلاف انتظارها وارد میدان شدند .

حاشیه ورزش، اگرچه در نیمه اول ایران حرفی برای گفتن نداشت و همه بازیکنان با روحیه از پیش باخته نیمه اول را اغاز و با بازی بسیار ضعیف وبا  نتیجه یک بر صفر میدان را برای نیمه دوم ترک و به رختکن رفتند  .

اما تیم ملی درآغاز  نیمه دوم ، تیم نیمه اول نبود و چون  چیزی برای از دست دادن نداشت با انگیزه و روحیه بسیار عالی و  شروع توفانی کل ۴۵ دقیقه نیمه دوم را در تمام نقاط مستطیل سبز  در زمین و هوا مالک بودند..
هرکدام از بازیکنان به تنهایی یک تیم بودند و با دوندگی و فداکاری وصف ناشدنی فوق‌العاده ظاهر شدند ، انگار  نفرات عددی ایران بیشتر از ژاپنی ها بنظر می‌رسید و تمام فرصت ها را بنحو شایسته مدیریت کردند  و کمتر دچار اشتباه و لغزش  می شدند و ان چیزی بود که فوتبال ما بعد سالها بدنبال گمگشته خود  بود و به ان دست یافت . باید دست مریزاد به همه بازیکنان و کادر تیم گفت که ضمن معرفی فوتبال میهن مان به همه مشتاقان فوتبالی جهان ، اینده بهتری را برای  فوتبال مان رقم زدند  و این پیروزی الارمی بود برای مدیران ارشد وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال کشور ، و تک تک بازیکنان ثابت کردند جوانان ایرانی با پتانسیل های  بالفعل و بالقوه  وبا   داشتن حداقل ها ،حداکثرها را ممکن می‌سازند و باید جدی تر از گذشته به ریشه ها توجه کرد و در زیر ساختارها و بسترهای رشد ورزشی ورزشکاران کشور بیش از پیش اهتمام ورزید.تا از این رهگذر شاهد شکوفایی سایر رشته ها در عرصه های ملی باشیم.

  • نویسنده : مهرشاد عنبری