اینزاگی: اوضاع در سری آ درست پیش نمی رود
اینزاگی: اوضاع در سری آ درست پیش نمی رود
سیمونه اینزاگی، سرمربی اینتر معتقد است که نتایج کسب شده در سری آ منعکس کننده عملکرد آنها نیست.

به گزارش حاشیه ورزش

اینترمیلان در هفته سی‌ام سری آ با یک گل مغلوب مونزا شد تا از کورس کسب سهمیه چمپیونزلیگ جا بماند. این تیم در حال حاضر با 51 امتیاز پنجم است. با این وجود سیمونه اینزاگی تاکید کرد که تیمش همچنان در تمامی مسابقات شانس موفقیت دارد و برای آن تلاش می کند.

او در پایان بازی با مونزا گفت: “نیمه اول خوبی داشتیم و به وضوح نسبت به تیم حریف برتر بودیم. هر چه بازی بیشتر بدون گل پیش رفت، نظم و شکل تیمی خود را از دست دادیم. این کاملا شبیه بازی فیورنتینا و سالرنیتانا بود و ما ناامید و عصبانی هستیم.”

سرمربی اینتر با رد بی انگیزگی تیمش در سری آ افزود: “این درست نیست که ما به سری آ اهمیتی نمی دهیم و فقط به دنبال موفقیت در جام حذفی هستیم. ما واقعا به دنبال پیروزی بودیم و این نتیجه در روند صعودی‌مان اختلال ایجاد می کند.”

اینزاگی ادامه داد: “حوادث شرایط بازی ها را تغییر می دهند. اگر به سه بازی اخیر نگاه کنید ما از نظر آماری در واقع بهتر از لیگ قهرمانان اروپا و کوپا ایتالیا بودیم. اوضاع در سری آ درست پیش نمی رود. شاید تصادفی نیست که همیشه دروازه بان حریف بهترین بازیکن زمین می شود. ما واقعا به امتیازات بازی های سری آ نیاز داریم و شاید فشار حاصل از آن باعث می شود که تمرکز خود را در لحظات حساس از دست بدهیم. ما طی 18 ماه پرکارترین تیم سری آ بودیم و در سال 2023 از زمان تعطیلات جام جهانی وضعیت فرق کرده است. ما موقعیت هایی را خلق می کنیم ولی نمی توانیم استفاده کنیم و باید مقابل دروازه مصمم تر باشیم.”

اینتر برای جلوگیری از تغییرات منفی فاجعه بار در وضعیت مالی خود باید جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند ولی اوضاع خیلی خوب پیش نمی رود و آنها پنجم هستند. اینزاگی در مورد این موضوع گفت: “ما فقط دو امتیاز با میلان فاصله داریم و بازی های زیادی باقی مانده است. برای جبران فرصت داریم و در تلاش هستیم تا به همه اهدافی که داریم برسیم.”

این برای اولین بار در تاریخ است که اینتر سه بازی خانگی متوالی خود در سری آ را بدون گل زده پشت سر می گذارد. اینزاگی در واکنش به این اتفاق گفت: “ما قبلا رکورد بدی در بازی های خارج از خانه داشتیم و اکنون با چالش پیروزی در سن سیرو مواجه هستیم که نگران کننده است. در تمرینات باید برای حل این مشکل تلاش کنیم. اگر موقعیت هایی که امروز از دست دادیم را مرور کنیم می فهمیم که نتایج، منعکس کننده عملکرد ما نیست.”

اینزاگی با وجود برتری دو گله مقابل بنفیکا هنوز مطمئن نیست که تیمش به جمع چهار تیم نهایی چمپیونزلیگ صعود می کند. او در این رابطه گفت: “ما دو گل برتری داریم اما می دانیم که بنفیکا تیم قدرتمندی است و کار تمام نشده است. در آستانه صعود به نیمه نهایی قرار داریم و می خواهیم آن را محقق کنیم. با این وجود یک مربی باید همواره بر اتفاقات غیرمنتظره نیز برنامه ریزی داشته باشد.”