این آدم‌ها بار فوتبال ایران را برنمی‌دارند!
این آدم‌ها بار فوتبال ایران را برنمی‌دارند!
سرپرست و سرمربی سابق تیم ملی ایران می‌گوید مدیران کنونی فدراسیون فوتبال نمی‌توانند از عهده اداره فوتبال ایران برآیند.

همایون شاهرخی در گفت‌وگو با حاشیه ورزش، درباره نامشخص بودن وضعیت بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران در آستانه بازی‌های ملی گفت: یک زمانی می گفتند از رقبای تدارکاتی تا وقتی قطعی نشده اسم نبرید و ما با آنکه مدیر داشتیم، با یک حریف درجه دوم در آلمان بازی کردیم، چه برسد که الان رئیس، دبیر و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال دنبال این هستند که جای رئیس را بگیرند و اتفاقاتی بیفتد که خودشان چهار، پنج ماهی بر مسند امور بنشینند. تا وقتی انتخابات ما انتصابی باشد، خانه از پای بست ویران خواهد بود. اگر مدیریت درست نباشد، مطمئن باشید که مشکلات از این هم بدتر خواهد شد. من همین چند روز پیش هم شنیدم که دستمزد مربیان تیم ملی امید را نداده‌اند.

او در واکنش به اینکه میرشاد ماجدی گفته پولی به کادرفنی تیم ملی در هشت ماه گذشته پرداخت نشده ولی به زودی پرداخت می‌شود گفت: بله! می‌گویند که خواستیم بدهیم اما چرا نداده‌اند؟ سر خودمان را کلاه نگذاریم. اگر آدم بخواهد رفیق بازی کند همین شرایط است. این آدم‌ها بار فوتبال ما را بر نمی دارند و اگر نتوانند بردارند، می‌خواهند به این صندلی بچسبند.

این پیشکسوت پاس درباره اینکه به نظر می‌رسد این صندلی برایشان جذاب است، اظهار کرد: اتفاقات این صندلی جذاب هم نیست و ما نشستیم و دیدیدم جز استرس و فشار چیزی ندارد. برخی‌ها چون مراحل را طی نکردند، در سمت خود گم می‌شوند. کسی که فوتبالیست، بازیکن، کاپیتان، مربی، سرمربی، سرپرست و مدیر بوده و پله پله جلو آمده، می‌داند که مسئولیت سنگینی روی دوشش است اما کسی که شب خوابیده و صبح مدیر شده، معلوم است که نمی‌تواند در کار خود موفق شود.

شاهرخی با اشاره به حضور یک عضو زندانی هیات رئیسه در جلسه اخیر به صورت آنلاین گفت: کجای دنیا یک فردی که در زندان است، عضو هیات رئیسه می‌شود. واقعا نمی‌دانم اگر این فرد در زندانی است، چطور می‌تواند به صورت آنلاین در جلسه باشد؟

او در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند که اسکوچیچ باید نسبت به وضعیت موجود و نداشتن بازی تدارکاتی معترض شود اظهار کرد: یک واقعیت را باید قبول کرد که اسکوچیچ برای تیم ملی زحمت کشیده و شایسته حضور در جام جهانی است و می‌خواهد محصول کارش را در تیم‌های دیگر ببیند؛ والسلام و نامه تمام. اینکه الان بگویند تیم ملی با یک کشور ضعیف هم بازی می‌کند، اسکوچیچ قبول خواهد کرد. اسکوچیچ ترس از تعویض شدن دارد و همین الان هم تهدیدهایی وجود دارد. الان به هر مربی دیگری بگویند سرمربی ایران شود، قبول می‌کند چون ایران در جام جهانی حضور دارد. اسکوچیچ مربی‌ای بود که به ایران آمد زندگی خود را اداره کند و بخت با او یار بود و سرمربی تیم ملی شد و نتیجه هم گرفت.

شاهرخی تاکید کرد: بعد از جام جهانی دو تا اتفاق می افتد. نخست اینکه تیم ملی نتیجه می‌گیرد و اسکوچیچ به جای ۲۰۰ هزار دلار، درخواست دو میلیون دلار می‌کند. اگر نتیجه هم نگیرد، راهی یک تیمی مثل صنعت نفت آبادان می‌شود.

او درباره کیفیت بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران در هفته‌های پایانی گفت: وقتی نگاه می‌کنم می‌بینم کیفیت بسیار پایینی دارد و سال به سال دریغ از پارسال. رقم قراردادها سرسام آور است اما کیفیت فوتبال ما قابل تعریف کردن نیست.