این برد خانگی را به فال نیک می‌گیرم
این برد خانگی را به فال نیک می‌گیرم
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: خیلی وقت بود که برد خانگی نداشتیم. آن را به فال نیک می‌گیرم و خدا را شکر می‌کنم.

حاشیه ورزش:

محمد ربیعی در نشست خبری پس از پیروزی برابر آلومینیوم و شکست طلسم پیروز نشدن‌های تیمش در خانه، اظهار کرد: در نیمه نخست آلومینیوم بهتر از ما بازی کرد کنترل بازی و گردش توپ بهتری نسبت به ما داشتند و ما نیمه اول خوبی نداشتیم. در نیمه دوم فکر می‌کنم ما بهتر بودیم. به آنها فرصت ندادیم و هر چقدر از زمان بازی گذشت توانستیم تسلط پیدا کنیم و حملات بیشتر و وسیعی انجام بدهیم، در نهایت هم پیروز بازی شدیم.

وی افزود: خیلی وقت بود که برد خانگی نداشتیم. این موضوع را به فال نیک می‌گیرم، خدا را شکر می‌کنم و به هواداران و مجموعه ذوب‌آهن تبریک می‌گویم.

سرمربی ذوب‌آهن با اشاره به عملکرد ضعیف تیمش در نیمه نخست بازی توضیح داد: شاید دلیل اصلی آن فاصله کم بازی ما با بازی معوقه هفته قبل با سپاهان بود. البته تیم مجتبی حسینی تیم بسیار خوبی است.

ربیعی در خصوص داوری خاطر نشان کرد: باید ادبیاتی داشته باشدگم که برای خودم و مجموعه اتفاق بدی نیفتد. امروز در دقیقه ۷۴ قطعاً پنالتی داشتیم. نظر شخصی من است. در بازی با شمس آذر و استقلال خوزستان هم پنالتی مشخص ما گرفته نشد. حتی مقابل سپاهان و تراکتور علیه تیم ما پنالتی گرفتند. نمی‌دانم چه کلمه‌ای استفاده کنم! شاید من مظلوم هستم. طبق آمار کارشناسان سال قبل در مس رفسنجان بیشترین ضرر و زیان از داوری را داشتم. گلایه‌ای ندارم و قطعاً سهوی صورت بوده است. فقط خواهش می‌کنم بازی‌های تیم ربیعی را با دقت و وسواس بیشتری قضاوت و داوری کنند. اگر آن پنالتی‌ها گرفته می‌شد، شاید نتایج‌مان مقابل شمس آذر و استقلال خوزستان چیز دیگری بود و شاید رتبه ما هم در جدول تغییر می‌کرد.

او ادامه داد: به هر حال خوشحالم که در سه بازی‌ اخیر شش امتیاز گرفتیم. نظر شخصی‌ام این است که مقابل سپاهان هم هدفمان این بود که در بدنه به آنها موقعیت ندهیم و بتوانیم از ضدحملات استفاده کنیم. ما جلوی شمس آذر هم اینجا بازی خوبی انجام دادیم. امروز نیز خوب بودیم. مقابل مس رفسنجان و استقلال خوزستان هم خوب بودیم. البته شاید کیفیت ما در نیم‌فصل دوم رو به نزول بود، اما اگر شاخص‌های کیفی را در موارد دیگر ببینیم، روند خودمان را داریم. شش مسابقه در لیگ و باز هم در جام حذفی بازی داریم. تیم من خیلی مستهلک شده است.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن با بیان محدودیت در لیست بازیکنان یادآور شد: خوشحالم که ارشیا سرشوق بازیکن رده سنی امید من بود که به میدان رفت و احمد شریعت‌زاده بازیکن زیر ۲۳ سال است. ترکیب محدودی داریم و بچه‌ها این شرایط را درک می‌کنند. ما هفتم اردیبهشت با تراکتور در جام حذفی بازی داریم. بعد از آن مجدداً در دوازدهم اردیبهشت مسابقه خواهیم داشت. رقیب ما که در دوازدهم اردیبهشت با آنها بازی داریم، ۱۰ یا ۱۲ روز وقت استراحت بیشتری دارد، چون در جام حذفی نیست. باید از این گردنه بگذریم و امیدوارم که این موضوع با تدبیر و برنامه‌ریزی حل شود.

ربیعی همچنین تاکید کرد: روند نتیجه‌گیری تیم ما در خارج از خانه بسیار عالی است. حتی می‌تواند رتبه قهرمانی داشته باشد. ما از ۱۲ بازی خارج خانه ۲۳ امتیاز کسب کردیم و به نظرم اهمیت بالایی دارد. نتایج‌مان در داخل خانه نقد دارد و نقد بر من وارد است. باید آن را شبانه‌روزی تحلیل کنم، اما بازی‌های خانگی مانند بازی با هوادار، پیکان و یا دیدار مقابل فولاد که ما در دقیقه ۵۰ اخراجی دادیم، بازی برابر شمس آذر و دیدار با استقلال خوزستان شانس گل‌مان بیش از دو بوده است، ولی نتوانستیم برنده شویم و این موضوع پیش می‌آید.  وظیفه من این است که نسبت به ادوار گذشته نتیجه تیمم رو به رشد باشد.

سرمربی ذوب‌آهن با بیان اینکه بعضی وقت‌ها تیم نتیجه نمی‌گیرد و روند رو به پایین می‌شود که ما وظیفه داریم صبوری کنیم، افزود: دنبال این هستم که برای ذوب‌آهن نسبت به گذشته یک ارتقا ایجاد کنم. اگر این کار را بتوانم انجام بدهم، رسالت کاری  مربیگری‌ام را برای اینجا درست انجام دادم.دوباره تکرار می‌کنم من پنج بازیکن ثابت خودم را در دور رفت مسابقات از دست دادم. شاید اگر این اتفاق نمی‌افتاد، تصویر متفاوتی از فرایند تاکتیکی می‌توانستیم ارائه کنیم. به هر حال تا بازیکنان جدید هم بیایند و هماهنگی صورت بگیرد کمی زمان می‌برد.

او در پایان خاطر نشان کرد: مدل بازی تیم حسینی طوری است که به تیم حریف واقعاً فرصت کمی می‌دهد. تیم آلومینیوم جزو بهترین تیم‌ها در امر دفاع و سازمان‌دهی است، اما به نظرم ما توانستیم در نیمه دوم فرصت‌های زیاد و خوبی ایجاد کنیم. ربیعی اضافه کرد: تیم باید در نیم‌فصل دوم تقویت می‌شد. تیم ذوب‌آهن تنها تیمی است که در نیم‌فصل حتی یک ریال بودجه به آن اضافه نشد. چهار بازیکن مصدوم هم داشت که هم باید هزینه آنها پرداخت می‌شد و هم بازیکن جایگزین جذب می‌شد. ولی با همه این تفاسیر تلاش ما این است که کار را درست تمام کنیم.

  • منبع خبر : ایسنا