این جمعه غم از آسمان لیگ برتر می‌چکد!
این جمعه غم از آسمان لیگ برتر می‌چکد!
ریکاردو ساپینتو و ابراهیم اشکش 5 امتیاز تا جایگاه موردنظر خود فاصله دارند.

به گزارش حاشیه ورزش

این هفته لیگ برتر در حالی برگزار می‌شود که ممکن است یک مدعی قهرمانی از کورس کنار برود و همچنین سقوط یک تیم به لیگ آزادگان قطعی شود.

استقلال 5 امتیاز تا صدر جدول فاصله دارد و برای زنده نگه داشتن شانس قهرمانی باید امیدوار باشد که پرسپولیس ببازد و سپاهان نتواند حریف خود را شکست دهد و البته خود استقلال از پس مس رفسنجان بر بیاید تا برای قهرمانی در هفته پایانی امیدوار بماند.

از آن سو نفت مسجدسلیمان نیز موقعیت مشترکی با استقلال دارد. این تیم 16 امتیازی، 5 امتیاز پایین‌تر از مس کرمان در منطقه سبز جدول است. آنها تنها در شرایطی شانس بقا در لیگ برتر را خواهند داشت که این هفته مس کرمان مقابل حریف خود شکست بخورد و نفت در اراک به برد دست یابد.

هر احتمالی خارج از این، باعث می‌شود شانس قهرمانی استقلال و شانس بقای نفت مسجدسلیمان به صفر برسد و عملا لیگ برای آن‌ها تمام شود. اما در غیر این صورت جدال استقلال – تراکتور و نفت – ملوان در هفته پایانی دو جدال سرنوشت‌ساز می‌‎شود.

با این حال و به دلیل اینکه استقلال بازی رودررو مقابل پرسپولیس را واگذار کرده، حتی یک تساوی پرسپولیس برابر گل‌گهر نیز عملا قهرمانی استقلال را غیرممکن خواهد کرد. حتی اگر پرسپولیس ببازد، برتری سپاهان برابر پیکان در بازی خانگی، پایان رویای قهرمانی استقلال خواهد بود؛ دقیقا مشابه نفت مسجدسلیمان.