این مبارزه را از دست ندهید؛ مصاف جوان اول بوکس ایران با ستاره کوبایی
این مبارزه را از دست ندهید؛ مصاف جوان اول بوکس ایران با ستاره کوبایی
«دانیال شه‌بخش» بوکسور جوان و توانمند کشورمان، فردا (چهارشنبه) در جریان بازی‌های المپیک توکیو مبارزه سختی با ستاره کوبایی خواهد داشت.

به گزارش حاشیه ورزش، شه‌بخش ساعت ۱۴ فردا در مرحله یک‌هشتم‌نهایی وزن ۵۷ کیلوگرم مسابقات بوکس المپیک توکیو برابر «آلوارز لازارو» قرار می‌گیرد.

شه‌بخش که چندی پیش مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا را آن هم در یک وزن بالاتر به دست آورد، بازی‌های المپیک توکیو را به خوبی آغاز کرد و برابر «محمد هاموت» مراکشی در سه راند متوالی و با حساب پنج بر صفر برنده شد. هرچند نماینده مراکش در راند سوم در اقدامی ناجوانمردانه به پیشانی شه‌بخش کوبید تا او یک دقیقه پایانی را با صورتی خونین مبارزه کند.

دانیال، بوکسور راست دست و چپ گارد ایران که روش مبارزه منحصر به فردی دارد در یک سال و نیم اخیر به یکی از بهترین نفرات تیم ملی کشورمان تبدیل شده است.

مبارزاتی با تفکر، جابه‌جایی‌های مناسب، استفاده به موقع از دست عقب و رقص پاهای سریع از او یک بوکسور استاندارد ساخته است.

اما این بوکسور سیستان و بلوچستانی با بدترین قرعه ممکن در المپیک توکیو مواجه شد. وی پس از برتری در گام نخست حالا باید با «آلوارز لازارو» ستاره بوکس کوبا روبرو شود.

این بوکسور کوبایی، ۳۰ سال سن و با ۱۷۵ سانتی‌متر قد از دانیال بلند قامت‌تر است.او تاکنون ۱۹۸ مبارزه رسمی در رویدادهای مختلف داشته که ثمره آن ۱۷۰ پیروزی بوده که ۱۳ بُرد آن با ناک دان بوده است.

او با قامتی که برای وزن ۵۷ کیلوگرم ایده‌آل است و دست‌های کشیده از بهترین‌های جهان محسوب می‌شود. ضربات سنگین و بوکس سرعتی از او یک قهرمان پرآوازه ساخته است.

نگاهی به افتخارات و مدال‌های او نشان می‌دهد که ستاره کوبایی از بزرگان این وزن در جهان است.

آلاورز، ۳ مدال طلا و ۲ نقره مسابقات قهرمانی جهان را در کارنامه دارد و از پرافتخارترین‌های جهان محسوب می‌شود.

نماینده کوبا در مسابقات جهانی ۲۰۱۱ باکو،‌ ۲۰۱۳ آلماتی و ۲۰۱۵ دوحه به مدال طلا رسید و در پیکارهای سال‌های ۲۰۱۷ هامبورگ و ۲۰۱۹ یکاتبورگ به مدال نقره دست یافت.

آلاورز روی سکوی سومی المپیک 2016 ریو و کسب مدال برنز

او در المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو صاحب مدال برنز شد تا ۲ برنز المپیک را هم در کارنامه داشته باشد.

سه مدال طلای مسابقات پان‌آمریکن از دیگر مدال‌های این بوکسور کوبایی است.

با وجود کلکسیونی از افتخارات این بوکسور؛ اما دانیال شه‌بخش که پدیده بوکس ایران است با انگیزه بالا و توان فنی‌اش بدون تردید برای برتری وارد رینگ خواهد شد و چنانچه بتواند عملکرد همیشگی را ارائه کرده، واهمه‌ای از نام حریف نداشته باشد و از همه مهمتر اسیر تصمیمات یک‌طرفه داوری نشود، می‌تواند با پیروزی رینگ را ترک کرده و بُرد بزرگی را به ارمغان آورد.

شه‌بخش چنانچه بتواند این بوکسور عنوان‌دار کوبایی را شکست دهد راهی مرحله یک چهارم نهایی خواهد شد.

  • منبع خبر : ایرنا