باخ: می‌توانیم جهان را در المپیک پاریس متحد کنیم
باخ: می‌توانیم جهان را در المپیک پاریس متحد کنیم
کمیته بین‌المللی المپیک در ارتباط نزدیک با فدراسیون‌های مختلف رشته‌های ورزشی است و تمام تلاشش را برای حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در مسابقات بین‌المللی به کار می‌گیرد.

و به نقل از خبرگزاری تاس، توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، در واکنش به حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: اکنون تمام تلاشمان را برای انجام ماموریت جنبش المپیک برای بازگرداندن ورزشکاران روسیه و بلاروس به مسابقات بین‌المللی انجام می‌دهیم. در همین راستا با فدراسیون‌های بین‌المللی که مسابقات زیر نظر آنها برگزار می‌شود، همکاری نزدیک داریم. جنبش المپیک تحت شرایط اعلام‌شده قبلی قابل تحقق است. بنابراین واقعاً می‌توانیم جهان را در بازی‌های المپیک پاریس متحد کنیم.

باخ در بخش دیگری از صحبت‌هایش افزود: شما از اظهارات سران دولت‌هایی که می‌خواهند تصمیم بگیرند چه کسی می‌تواند و نمی‌تواند در بازی‌های المپیک و مسابقات ورزشی بین‌المللی شرکت کند اطلاع دارید. این تصمیم‌ها باید توسط سازمان‌های ورزشی مستقل اتخاذ شود. دولت‌ها حق دارند موضع خود را بیان کنند اما باید درک کنند که هر تحریمی باعث می‌شود ورزشکاران ضرر کنند و فرصت افتخارآفرینی را از آنها سلب می‌کند. کشورها نباید در استقلال ورزش دخالت کنند.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که کشورها بازی‌های المپیک را تحریم نکنند؛ چرا که تحریم‌های قبلی به هیچ چیز خوبی منجر نشد.

در ۲۸ فوریه ۲۰۲۲، کمیته بین‌المللی المپیک توصیه کرد که ورزشکاران روسیه و بلاروس به دلیل شرایط اوکراین اجازه حضور در مسابقات را نداشته باشند. با این حال یک سال بعد کمیته اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک توصیه کرد که ورزشکاران روس و بلاروس مجاز به شرکت در مسابقات بین‌المللی به عنوان ورزشکاران بی‌طرف باشند.

باخ خاطرنشان کرد که این سازمان از کارشناسان نظامی خواسته است معیارهایی را برای تعیین ورزشکارانی که در ساختارهای نظامی روسیه خدمت می‌کنند، تعیین کنند تا بین خدمت سربازی موجود در این کشور و افرادی که بعد از دوره سربازی به خدمت ادامه می‌دهند، تمایز قائل شوند.

سه ماه پیش بود که بیش از ۳۰ کشور از جمله انگلیس، آمریکا، ژاپن و کشورهای عضو اتحادیه اروپا از ممنوعیت شرکت نمایندگان روسیه و بلاروس در مسابقات ورزشی بین المللی صحبت کردند. همچنین برخی از کشورها اعلام کردند در صورت حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در این بازی‌ها تحریم المپیک را اجرایی خواهند کرد.