بازگشت معتمدی به مسابقات با رکورد ۳۵۸ کیلوگرم
بازگشت معتمدی به مسابقات با رکورد ۳۵۸ کیلوگرم

وزنه‌بردار دسته ۱۰۲ کیلوگرم ایران در گروه D قهرمانی جهان ۲۰۲۳ رکورد ۳۵۸ کیلوگرم را ثبت کرد. به گزارش حاشیه ورزشی : رسول معتمدی وزنه‌بردار دسته ۱۰۲ کیلوگرم ایران در گروه D قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان وزنه زد. او رکورد ۱۵۷ یک‌ضرب، ۲۰۱ دوضرب و مجموع ۳۵۸ کیلوگرم را ثبت کرد. معتمدی آبان سال گذشته […]

وزنه‌بردار دسته ۱۰۲ کیلوگرم ایران در گروه D قهرمانی جهان ۲۰۲۳ رکورد ۳۵۸ کیلوگرم را ثبت کرد.

به گزارش حاشیه ورزشی : رسول معتمدی وزنه‌بردار دسته ۱۰۲ کیلوگرم ایران در گروه D قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان وزنه زد. او رکورد ۱۵۷ یک‌ضرب، ۲۰۱ دوضرب و مجموع ۳۵۸ کیلوگرم را ثبت کرد.

معتمدی آبان سال گذشته مصدوم شد و از آن زمان تاکنون در هیچ مسابقه بین‌المللی وزنه نزده بود. او در جایزه بزرگ کوبا وزن‌کشی کرد اما وزنه نزد.

این وزنه بردار که عوان قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۱ و قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۲ را دارد، در قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان توانست هر شش حرکت خود را به طور صحیح انجام دهد.

این وزنه‌بردار در مسیر کسب سهمیه المپیک با رکورد کیلوگرم ۳۵۸ وارد لانگ لیست رنکینگ دسته ۱۰۲ کیلوگرم شد اما با ۱۰ نفر اول فاصله زیادی دارد و فعلا به سهمیه نرسیده است.

۱۴ وزنه‌بردار در گروه D حضور داشتند و شش نفر وزن‌کشی کردند اما وزنه نزدند.

برای اینکه جایگاه معتمدی در جهان مشخص شود، باید رقابت بقیه گروه‌ها هم برگزار شود. گروه A دسته ۱۰۲ کیلوگرم پنج‌شنبه ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود و رضا دهدار دیگر نماینده ایران برای کسب مدال به رقابت می‌پردازد.

عملکرد نماینده ایران به شرح زیر است:

معتمدی در حرکت اول، وزنه ۱۴۵ کیلوگرم را مهار کرد. در حرکت دوم نیز وزنه ۱۵۱ کیلوگرم را به درستی بالای سر برد و سه چراغ سفید دریافت کرد. در حرکت سوم هم وزنه ۱۵۷ کیلوگرم را مهار کرد.

معتمدی در حرکت اول دوضرب، وزنه ۱۸۵ کیلوگرم را به درستی زد. در حرکت دوم، وزنه ۱۹۲ کیلوگرم را مهار کرد. در حرکت سوم پشت وزنه ۲۰۱ کیلوگرم قرار گرفت و این وزنه را هم زد.

معتمدی در مجموع رکورد ۳۵۸ کیلوگرم را ثبت کرد.


منبع : ایسنا

  • منبع خبر : ایسنا