بازی سرنوشت‌ساز تیم ملی در قهرمانی آسیا
بازی سرنوشت‌ساز تیم ملی در قهرمانی آسیا
تیم ملی والیبال ایران امروز با پاکستان بازی می‌کند و اگر به پیروزی برسد راهی نیمه‌نهایی می‌شود.

به گزارش حاشیه ورزش مسابقات والیبال قهرمانی آسیا به مرحله حذفی رسیده اما هنوز هم این رقابت‌ها برای تیم ایران حساس نشده است. ایران که در مرحله گروهی ۲پیروزی راحت مقابل هنگ‌کنگ‌ و عراق به‌دست آورد؛ (البته با یک ست باخته در بازی با عراق)، امروز برای حضور در مرحله نیمه‌نهایی باید با پاکستان بازی کند. پاکستان رنک ۵۲جهانی را دارد، ۴۲رده پایین‌تر از ایران. شاید همین یک مورد برای اینکه طرفداران تیم ملی را از پیروزی ایران در بازی امروز مطمئن کند، کافی باشد.

ایران و پاکستان در تاریخ والیبال‌شان ۲۳بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که از این رویارویی‌ها فقط ۳پیروزی نصیب همسایه جنوب‌شرقی شده است. ۲برد مربوط به سال گذشته و مسابقات قهرمانی منطقه آسیای مرکزی است که ایران با تیم امید شرکت کرده بود و یک برد پاکستان هم در مسابقات قهرمانی آسیای۱۹۹۱ به‌دست آمد. با این حال نمی‌شود این حریف را دست‌کم گرفت. پاکستان در مرحله گروهی در ۳ست بنگلادش را شکست داد و در بازی با کره‌جنوبی هم توانست یک ست بگیرد.

بازیکنان این تیم به جنگندگی معروف هستند و پیش‌بینی می‌شود که در بازی امروز با ایران هم با تمام توانشان برای رسیدن به پیروزی بجنگند. مرادخان چهره ویژه پاکستانی‌هاست که در لیگ ترکیه بازی می‌کند و شاخص‌ترین بازیکن این تیم است. پاکستان با مربیان ایرانی خودش را در سطح آسیا مطرح کرده است. چند سالی حمید موحدی در این تیم مربیگری کرد و مدتی هم رحمان محمدی‌راد. حالا هم این تیم با مربی برزیلی به ارومیه و ایران آمده است.

اما ایران. تیم بهروز عطایی هنوز بازی سختی در مسابقات آسیایی انجام نداده و بازی امروز جدی‌ترین بازی این تیم است. اما در همین ۲بازی گذشته که ۲حریف راحت به تور ایران خورده بود، بازیکنان خیلی سرحال نشان ندادند و بهتر است گفته شود که تیم جان بازی کردن نداشت. توقع این بود تیمی که از لیگ ملت‌ها برگشته و بازی با تیم‌های بزرگ جهان را تجربه کرده است، با اقتدار بیشتری مقابل تیم‌های کوچک بازی کند اما این اتفاق نیفتاد. همین مسئله طرفداران والیبال را نگران بازی‌های بزرگ کرده است.

در تیم ایران محمد ولی‌زاده و محمد موسوی در ۲بازی اول بهتر از بقیه کار کرده‌اند. صابر کاظمی هرچند از روزهای اوجش فاصله دارد اما باز هم با بازی‌هایی که انجام داده، ثابت کرده است که جایش در لیگ ملت‌ها خالی بود. مبین نصری هم که از تیم جوانان به تیم ملی اضافه شده، انتخاب بهتری در مقایسه با امیرحسین اسفندیار است اما هنوز با تبدیل شدن به یک بازیکن کامل فاصله دارد. در کنار این افراد میلاد عبادی‌پور نتوانسته نظرها را خیلی جلب کند. او که به‌خاطر پدر شدن لیگ ملت‌ها را از دست داد، در بازی اول خودی نشان نداد و این پیام خوبی برای روزهای سخت والیبال نیست.

عطایی از پوریا خانزاده هم خیلی بازی نگرفته است اما او در دقایقی که به زمین رفته آماده نشان داده است. امروز روز مهمی برای تیم ملی ایران است و با بازی مقابل پاکستان می‌تواند هواداران پرشماری را که به سالن غدیر ارومیه می‌آیند به قهرمانی امیدوار یا ناامید کند.

منبع:همشهری آنلاین 

  • منبع خبر : همشهری آنلاین