باشگاهی منحل شده با کاپیتان تیم ملی و ۲ گلزن جام جهانی!
باشگاهی منحل شده با کاپیتان تیم ملی و ۲ گلزن جام جهانی!
باشگاه صباباتری باوجود تاثیرگذاری‌ غیر قابل انکار در تیم ملی به تاریخ پیوسته است و دیگر نامی از آن در فوتبال دیده نمی‌شود.

به گزارش حاشیه ورزش ، باشگاه صباباتری یک باشگاه ورزشی با پشتیبانی شرکت باتری‌سازی نیرودر تهران بود و مدیریت این باشگاه را صبا آریافر برعهده داشت. این باشگاه در سال ۱۳۸۱ با خرید امتیاز باشگاه صنام شکل گرفت. بهترین دوران صباباتری در سال ۱۳۸۳ رقم خورد. این تیم با جذب ستاره‌هایی مثل دایی، نوازی، بختیاری زاده، دقیقی و فضلی بهترین تیم تاریخ خود را دید.

صباباتری در ابتدا با مربیگری میلان زیواندینوویچ کار خود را آغاز کرده بود اما در ادامه سکان هدایت این تیم را مجید جلالی به عهده گرفت. صباباتری در جام حذفی با پشت سر گذاشتن حریفان خود در فینال به مصاف ابومسلم خراسان رفت و در این دیدار موفق شد در ضربات پنالتی حریف خود را در ورزشگاه ثامن مشهد شکست دهد. علی دایی به عنوان کاپیتان صباباتری جام قهرمانی را بالای سر خود برد.

صباباتری همچنین پیش از شروع لیگ برتر در سال ۸۴ با شکست ۴ بر صفر فولاد قهرمان اولین دوره سوپرجام شد. صبا باتوجه به کسب قهرمانی جام حذفی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را هم به دست آورد و در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد. این تیم با تیم‌های الکرامه سوریه، الوحده امارات و الغرافه قطر هم گروه شد و با ۱۰ امتیاز عنوان دوم را کسب کرد اما از گردونه مسابقات حذف شد.

در این مقطع صباباتری ۳ بازیکن ملی‌پوش در ترکیب خود داشت. یحیی گل محمدی، سهراب بختیاری زاده و علی دایی بازیکنان کلیدی تیم ملی بودند که باتوجه به حضور این بازیکنان در لیگ قهرمانان آسیا دیر به تیم ملی اضافه شدند اما در همین شرایط نیز در جام جهانی گل محمدی مقابل مکزیک و سهراب بختیاری زاده مقابل آنگولا گلزنی کردند. علی دایی دیگر بازیکن صباباتری، کاپیتان تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ بود.

باشگاهی منحل شده با کاپیتان تیم ملی و ۲ گلزن جام جهانی!

تاثیرگذاری هر ۳ بازیکن صباباتری در تیم ملی ایران و در جام جهانی غیر قابل انکار است. با این حال باشگاهی که بازیکنان مهمی به تیم ملی داده دیگر اثری از آن دیده نمی‌شود و به تاریخ پیوسته است. مساله‌ای که در رابطه با باشگاه‌ ریشه دار و بازیکن‌ساز ابومسلم نیز صدق می‌کند.

صباباتری در سال‌های بعد به شهر قم منتقل شد. این تیم در سال ۱۳۹۵ به لیگ دسته یک سقوط کرد و در سال ۱۳۹۶ نیز فصل بسیار ناکامی را در لیگ دسته یک پشت سر گذاشت و در نهایت به لیگ دسته دوم سقوط کرد. صبا باید سال ۱۳۹۷ در لیگ دسته دوم شرکت می‌کرد که به علت حاضر نشدن در مسابقات، طبق آئین نامه دو پله سقوط کرد. این تیم اکنون دیگر در رده بزرگسالان فعالیتی ندارد.