بانوان اسکیت سرعت به مدال هانگژو می‌رسند؟
بانوان اسکیت سرعت به مدال هانگژو می‌رسند؟
مربی تیم ملی اسکیت سرعت بانوان گفت: با توجه به ارتقاء رکوردی که بانوان در اردوهای آماده‌سازی بازی‌های آسیایی هانگژو چین داشتند، هدفمان تنها کسب مدال در این بازی‌ها است.

به گزارش حاشیه ورزش

سارا فرشتیاندر ارزیابی از وضعیت بانوان اسکیت سرعت برای شرکت در بازی‌های آسیایی هانگژو چین، اظهار کرد: برای آماده‌سازی بانوان جهت شرکت در این بازی‌ها ۵ مرحله اردو پیش‌بینی کرده بودیم که در طی برگزاری این اردوها، تعداد بازیکنان ریزش پیدا کرد و در حال حاضر ۸ نفر به اردوی آمادگی دعوت شدند که البته هنوز کمیته ملی المپیک تعداد سهمیه‌های بانوان اعزامی اسکیت به بازی‌های آسیایی هانگژو را به ما اعلام نکرده و دقیقا نمی‌دانیم با چه نفر امکان شرکت در این بازی‌ها را خواهیم داشت.

وی گفت: وضعیت بانوان اسکیت سرعت نسبت به چند ماه گذشته از نظر رکوردی بسیار راضی کننده است، به طوری که هر ماه شاهد ارتقا رکورد بودیم و روند آنها رو به رشد است، امیدوارم که کمیته ملی المپیک تعداد سهمیه‌های بیشتری را به بانوان اسکیت سرعت اختصاص دهد تا در این دوره از بازی‌ها بهترین عملکرد را از خود ارائه دهیم.

مربی تیم ملی اسکیت سرعت بانوان پیرامون این پرسش که شرایط را از نظر کسب مدال در بازی‌های آسیایی چگونه ارزیابی می‌کنید؟ افزود: با توجه به روند رو به رشدی که بانوان اسکیت سرعت طی چند ماه گذشته تاکنون داشتند، نگاه ما تنها کسب مدال در بازی‌های آسیایی هانگژو چین است و برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد.

فرشتیان همچنین درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده برای بانوان در سال ۱۴۰۲، گفت: در سال جدید ۶ مرحله اردو تا زمان اعزام به بازی‌های آسیایی پیش‌بینی شده که سعی داریم شرایطی فراهم کنیم تا در یکی از این اردوها بازیکنان را به یک اردوی برون مرزی در ایتالیا اعزام کنیم تا با آمادگی خوبی در بازی‌های آسیایی حضور پیدا کنند.

وی در پایان پیرامون این پرسش که از ۸ بازیکن دعوت شده به اردو، تصور می‌کنید چند نفر به هانگژو اعزام شوند، تصریح کرد: هر ۸ بازیکن دعوت شده به اردو جزو بهترین‌های اسکیت سرعت بانوان هستند که شانس کسب مدال دارند، در گذشته کمیته ملی المپیک قول اعزام ۴ بازیکن را به ما داده بود، اما الان مشخص نیست با همین تعداد نفرات مجوز اعزام داشته باشیم یا خیر؟