بانوان قایقرانی اجازه تمرین ندارند!
بانوان قایقرانی اجازه تمرین ندارند!
مربی تیم قایقرانی بانوان باشگاه «پارس آوا» با گلایه از همکاری هیات قایقرانی شهرستان طرقبه در حمایت از تیم قایقرانی گفت: مدیریت سد چالیدره طرق که سال‌ها کانون تجمع ، تمرین و آموزش علاقه‌مندان به قایقرانی است اجازه تمرین به ما نمی‌دهد و باوجوداینکه بناست بهمن‌ماه در یک تورنمت حضورداشته باشیم بچه‌ها از داشتن تمرین در سد چالیدره محروم است و متاسفانه هیات نیز در این راستا کمکی به ما نمی‌کند.

حاشیه ورزش : مجید خروشی – سارا حصاری نژاد مربی درجه ۲ دراگون بوت که حدود ۶ سال فعالیت حرفه‌ای در این رشته دارد اضافه کرد: باشگاه قایقرانی پارس آوا تنها باشگاه استان خراسان رضوی که دو تیم دراگون بوت بانوان و آقایان در این باشگاه فعالیت می‌کند. که از ابتدای کار قرارداد باشگاه با هیات استان بوده اما بعد از به وجود آمدن هیات شهرستان، رییس هیات شهرستان طرقبه، از تمرین تیم در سد چالیدره جلوگیری کرد.
وی خاطرنشان کرد:مسابقات بین‌المللی حدود یک ماه دیگر برگزار می‌شود ولی تیم‌های باشگاه پارسآوا حدود ۳ ماه است که تمرینی ندارند. این درحالی است که طی جلسات و مکاتبات انجام‌شده، رییس هیات شهرستان قراردادش با باشگاه را نادیده گرفته است .باشگاه از هیات شکایت کرده و هیات استان اجازه تمرین داده اما حدود یک هفته پیش بازهم سد چالیدره به دلیل عدم هماهنگی هیات شهرستان طرقبه، از ورود ورزشکاران تیم خودداری کرد.بااینکه تمام قوانین و مقررات هیات توسط باشگاه رعایت شده و هیچ بی‌قانونی‌ای از طرف باشگاه صورت نگرفته است. هرساله تعداد زیادی مسابقات داخلی کشوری، باشگاهی و بین‌المللی دراگون بوت برگزار می‌شود که با توجه به این مشکلات ما در هیچ‌کدام هنوز نتوانسته‌ایم شرکت کنیم. برای تمرین در سد طرق هم با شرکت آب منطقه‌ای استان مکاتبه کردیم اما این شرکت فقط اجازه ورود آقایان را به سد طرق برای تمرین می‌دهد. امیدواریم شرکت آب منطقه‌ای استان تمهیدات لازم درباره برگزاری تمرین تیم در سدهای استان را فراهم کند.
حصاری نژاد با اشاره به اینکه باشگاه قایقرانی پارس آوا خصوصی است و هزینه‌های جاری آن به‌صورت خودجوش از طریق اعضای تیم تامین می‌شود و حتی در مسابقات خارج استان با هزینه شخصی اعزام می‌شویم.تصریح کرد:اعزام به مسابقات، تمرین و تجهیز همیشه به‌صورت هزینه شخصی و بر عهده ورزشکاران است.برای هر تمرین یک‌ساعته ما باید حدود ۳ ساعت وقت بگذاریم زیرا محل تمرینات دور هست و با ماشین شخصی رفت‌وآمد کنیم که این مسائل را ورزشکاران به جان خریدند اما باوجوداین همه هزینه‌ها و رفت‌وآمدها از ورود ما به محل تمرین مجوز دارمان جلوگیری می‌شود.
مربی تیم قایقرانی بانوان پارس آوا عنوان کرد: تمام ورزشکاران این تیم باانگیزه و قوی در تمرینات حضور پیدا می‌کنند و حتی وقتی مدیریت سد اجازه ورود نمی‌دهد، تمرینات خشکی انجام می‌دهیم.
وی اضافه کرد: جلال قسمتی رییس هیات قایقرانی طی جلساتی عنوان کرد: درصدد اجاره سدهای قره تیکان و چهچهه کلات برای تمرین تیم های قایقرانی هستیم اما تاکنون در این خصوص اقدامات عملی صورت نگرفته و همه‌چیز روی کاغذ است.
حصاری نژاد خواستار حمایت شرکت آب منطقه ای استان در خصوص واگذاری سدها به تیم های قایقرانی شد و گفت: امیدواریم مدیران این شرکت با ما همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند و ما هم بتوانیم به عنوان سفیران آب در راستای اهداف شرکت در جهت حفظ و حراست و فرهنگ‌سازی منابع آبی تلاش کنیم.

  • نویسنده : مجید خروشی