باوفا: علیرضا دبیر حمایت صفر تا صد از تیم جوانان دارد
باوفا: علیرضا دبیر حمایت صفر تا صد از تیم جوانان دارد
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان گفت: نگاه رییس فدراسیون به اهمیت رده های پایه باعث افزایش انگیزه ما و کشتی‌گیران شده است.

به گزارش حاشیه ورزش

حمید باوفا  درباره وضعیت تیم ملی کشتی فرنگی جوانان، اظهار کرد: سومین اردوی ما بعد از قهرمانی کشور در شهر کرج در حال برگزاری است. ۲ اردوی قبلی ما در شهرهای اهواز و مشهد برگزار شد که اردوهای بسیار خوبی بودند. اردوی سوم نیز با توجه به لغو شدن جام شاهد در شهر کرج در حال برگزاری است و بچه ها تمریناتشان را زیر نظر کادر فنی دنبال می کنند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان، افزود: از آنجا که تیم های خارجی حضورشان در جام شاهد را لغو کردند، برگزاری این مسابقات لغو شد چرا که دیگر تبدیل به تورنمنت داخلی می شد و برای ما مهم بود که تیم های خارجی بیایند. سال گذشته تیم ارمنستان به جام شاهد آمد و ۲ کشتی گیر آن ها که در فینال برابر نفرات ما به میدان رفتند، در مسابقات جهانی نیز در فینال مقابل ما کشتی گرفتند که موضوع خیلی مهمی بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط سنی بچه هایمان که بخشی از آن ها از رده نوجوانان وارد تیم شده اند، تیم کم تجربه ای داریم که نیاز است این نفرات هم میدان ببینند و هم در اردوهای بیشتری بتوانند شرایط بدنی شان را نزدیک به جوانان کنند چرا که کشتی جوانان نزدیگ به بزرگسالان است و تنها در بحث ذهنی تفاوت دارند اما در بحث بدنی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

باوفا درباره برنامه های پیش روی تیم کشتی فرنگی جوانان، گفت: بعد از عید مسابقات جام شاهد در اوایل اردیبهشت برگزار می شود و سپس جام‌تختی را در پیش داریم. امیدوارم یکی دو تورنمنت خارجی هم هماهنگ کنیم تا نفراتمان به این مسابقات اعزام شوند. ما یک تیم را کنار داریم که منتخب قهرمانی کشور است که در شاهد کشتی نمی گیرند و به تورنمنت های بین المللی می روند. نفرات برتر جام شاهد هم به این لیست اضافه می شوند و عازم تورنمنت بین المللی خواهند شد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در پاسخ به این سوال که کدام تورنمنت خارجی مدنظر کادر فنی است، خاطرنشان کرد: یکی از این تورنمنت ها احتمالا کشور قزاقستان است و تورنمنت دیگر هم در حال هماهنگی هستیم. البته این موضوع به فدراسیون کشتی برمی گردد چرا که در این وضعیت دلاری که قیمت ارز رشد زیادی داشته است اعزام تیم به خارج کار خیلی سختی است.

وی درباره ترکیب نفرات ایران در جام شاهد، گفت: بخشی از بچه‌ها به عنوان نفرات اول کنار هستند و در این جام کشتی نمی‌گیرند اما در برخی اوزان این مسابقات برای ما حکم انتخابی دارد. بعد از این رقابت ها منتخب جام شاهد و سایر نفرات اصلی به تورنمنت خارجی اعزام می شوند تا در نهایت ترکیب تیم در قهرمانی آسیا مشخص شود. در نهایت خروجی مسابقات آسیایی و تورنمنت ها به قهرمانی جهان اعزام می شوند.

باوفا درباره وضعیت بدنی فرنگی کاران جوان، گفت: ما به مرور باید خوب شویم تا بچه ها را برای مسابقات جهانی به پیک آمادگی برسانیم و تیم قدرتمندی را عازم مسابقات کنیم. تلاش ما این است که بهترین عملکرد را داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان درباره میزان حمایت های فدراسیون کشتی از برنامه های تیم ملی کشتی فرنگی جوانان، اظهار کرد: فدراسیون کشتی تا الان همه گونه همراه و حامی ما بوده است و علیرضا دبیر صفر تا صد از ما حمایت کرده است. او نگاه ویژه ای به نوجوانان و جوانان دارد که این نگاه برای ما خیلی مهم و انگیزه بخش است. این نگاه رییس فدراسیون به رده های پایه مهم است و او همیشه می گوید بچه های جوانان امیدهای ما در المپیک هستند. همین نگاه باعث انگیزه هر چه بیشتر ما و کشتی گیران شده است. دبیر در تمامی اردوها نیز درباره ریز مسائل مثل غذا، اسکان و … را پرس و جو می کند تا بچه ها در بهترین شرایط اردوهایشان را دنبال کنند.