بدمینتون ‌بازان ایرانی به حضور در مسابقات برون‌مرزی نیاز دارند
بدمینتون ‌بازان ایرانی به حضور در مسابقات برون‌مرزی نیاز دارند
سروش اسکندری در خصوص وضعیت بدمینتون ایران اظهار کرد: مسابقات لیگ امسال با نظم خاصی برگزاری می‌شود و هر ۲ بخش آقایان و بانوان در سطح قابل قبولی قرار دارد، منتها در بخش تیم ملی فعالیت کم و مسابقات برون‌مرزی اندکی داریم.

به گزارش خبرنگار حاشیه ورزش مجید خروشی -سروش اسکندری: اگر مسابقات لیگ برتر برگزار نشود و بازیکنان پویا و فعال نباشند، شرایط برای بدمینتون ایران سخت‌تر خواهد بود. امیدوارم مسئولین با برنامه‌ریزی بهتر اقداماتی انجام دهند تا بازیکنان در مسابقات برون‌مرزی بیشتری شرکت کنند تا علاوه برافزایش سطح رتبه‌بندی خود، انگیزه آنان نیز افزایش یابد.
ملی‌پوش بدمینتون ایران در خصوص وضعیت امکانات و تجهیزات این رشته ورزشی در کشور خاطرنشان کرد: ایران به لحاظ امکانات و تجهیزات بدمینتون در شرایط خوبی قرار دارد. تقریبا در تمام استان‌ها سالن اختصاصی داریم و بازیکنان با مشکل زمین روبرو نیستند. یکی از مسائل عمده بازیکنان تهیه توپ است که با توجه به شرایط ایران تهیه توپ کمی دشوار است.
اسکندری یادآور شد: چرایی وجود ضعف در اعزام مسابقات برون‌مرزی و تعداد محدود اعزام‌ها برای خودم نیز جای سوال دارد. در موارد مالی دست مسئولان بسته است، اما امیدوارم شرایط را به‌گونه‌ای پیش ببرند که بتوانند برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند.
وی گفت: سطح مسابقات لیگ ایران پایین است. وقتی بازیکنان برای مسابقات دهه فجر آماده می‌شوند، با توجه به اینکه در مسابقات رتبه‌بندی حضور پیدا نکرده و تجربه کمتری در مسابقات بین‌المللی دارند، کار سخت‌تری در پیش دارند.
ملی‌پوش بدمینتون ایران در خصوص تفاوت جایگاه بدمینتون با سایر رشته‌های ورزشی در رسانه‌ها به‌خصوص رسانه ملی گفت: رسانه‌ها به‌غیراز فوتبال و والیبال به ورزش‌هایی می‌پردازند که شانس کسب مدال داشته باشند. اگر مسابقات برون‌مرزی و کسب مدال نداشته باشیم طبیعتا در رسانه نیز کمتر موردتوجه قرار می‌گیریم. از ۲ سال گذشته که لیگ برتر به‌صورت منظم برگزار می‌شود و توجه رسانه‌ها به این رشته ورزشی نیز بهتر شده است. لیگ بانوان نیز در این مدت برگزارشده، اما به دلیل تعداد اندک تیم‌های شرکت‌کننده پوشش رسانه‌ای آن کمتر بوده است.
اسکندری ادامه داد: فدراسیون بدمینتون در قسمت کارهای اجرایی و برگزاری مسابقات قدم‌های مثبتی برداشته، اما ازلحاظ حضور در مسابقات بین‌المللی برای تیم ملی باید بیشتر پیگیری کند تا خود را به کشورهای مطرح این رشته ورزشی نزدیک کنیم.
وی در خصوص سطح بدمینتون خراسان رضوی و مشهد عنوان کرد: بازی با تیم مشهد از آنچه فکر می‌کردیم سخت‌تر بود. عملکرد درخشان جوانان مشهدی نشان می‌دهد که تمرین دارند و زحمت می‌کشند. اگر برنامه‌ریزی خوبی برای آنان صورت بگیرد، آینده خوبی در بدمینتون خواهند داشت.

  • نویسنده : مجید خروشی