برای تیراندازان مشکل ویزا حل شدنی نیست؟
برای تیراندازان مشکل ویزا حل شدنی نیست؟
تیم ملی تیراندازی اردوی هانوفر آلمان را از دست داد

به گزارش  حاشیه ورزش، تیم ملی تیراندازی ایران قرار بود قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان در مصر، راهی اردوی تدارکاتی هانوفر آلمان شود. حال به فاصله ۱۵ روز تا اعزام اعلام شده است که به علت نگرفتن ویزا امکان اعزام ملی‌پوشان به اردوی هانوفر وجود ندارد.

این اردوی تدارکاتی برای ملی‌پوشان بسیار حیاتی بود چون آنها علاوه بر آماده‌سازی برای مسابقات جهانی، می‌بایست سلاح‌های خود را به روز و ساچمه و فشنگ تست شده برای مسابقات تهیه می‌کردند.

اکنون آنها باید بدون تجهیز شدن سلاح‌هایشان و همچنین بدون داشتن فشنگ و ساچمه تست شده راهی مسابقات قهرمانی جهان مصر که اولین محل توزیع سهمیه المپیک پاریس است شوند.

کمبود فشنگ و ساچمه خارجی و تست شده سال‌ها است که برای تیراندازان ایرانی دردسرساز شده است اما به دلیل تحریم‌ها گفته می‌شود که قابل حل نبوده است اما اعزام به اردوهای تدارکاتی و مسابقات جام جهانی به دلیل نگرفتن ویزا چندان قابل توجیه نیست.

این اولین باری هم نیست که اعزام تیراندازان به اردوی تدارکاتی یا مسابقات جام جهانی به دلیل نگرفتن ویزا لغو شده است. سالهاست که  تیراندازان چند روز مانده به سفرهای مهم به دلیل نگرفتن ویزا خانه نشین می‌شوند.

مسابقات قهرمانی جهان مصر اولین محل توزیع سهمیه المپیک پاریس است بنابراین باید تیراندازان ایرانی نیز برای کسب سهمیه المپیک راهی مسابقات زیادی شوند. انتظار می‌رود که فدراسیون تیراندازی، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای حل این مشکل دست به کار شوند تا تیراندازان با آرامش خیال بتوانند سهمیه المپیک بگیرند و همانند توکیو روی سکو بروند.