برای قهرمانی مجدد با استقلال لحظه‌شماری می‌کنم
برای قهرمانی مجدد با استقلال لحظه‌شماری می‌کنم
مدافع برزیلی استقلال می‌گوید در این مدت که در کشورش بوده، تمریناتش را انجام داده و از لحاظ بدنی در آمادگی خوبی قرار دارد.

حاشیه ورزش:نخستین خرید زمستانی استقلال، یک نام آشنا بود. بازیکنی که در همان روزهای نخست پس از ترک ایران، جدایی او یک علامت سوال برای همه بود که چرا بازیکنی که عملکرد خوبی در ترکیب استقلال داشته و یک فصل دیگر هم از قراردادش باقی مانده از جمع آبی‌ها کنار رفته است؟! این سؤال در ابتدای فصل جدی گرفته نشد تا اینکه باشگاه استقلال به خواست جواد نکونام آرام‌آرام مذاکرات با این بازیکن را کلید زد تا سیلوا دوباره در ترکیب آبی‌ها قرار بگیرد و خط دفاع را سروسامان دهد.این مذاکرات خیلی زود به نتیجه رسید و مدیران باشگاه استقلال هم می‌دانستند بازگشت سیلوا منجر به بسته شدن یک پرونده مالی سنگین خواهد شد، با این بازیکن به توافقات نهایی رسیدند تا او دوباره برای استقلال بازی کند. شاید بازگشت سیلوا به نوعی بازگشت به عقب باشد اما استقلالی‌ها از این تصمیم خوشحالند و اعتقاد دارند این مدافع تنومند برزیلی قابلیت‌های بسیاری دارد و می‌تواند در تثبیت جایگاه استقلال در صدر جدول کمک قابل توجهی کند.سیلوا خود نیز از این بازگشت خرسند است و قصد دارد با ارائه فوتبالی تر و تمیز دوباره موجب قهرمانی استقلال در لیگ برتر شود. وقتی از او درباره احساسش پیرامون بازگشت به استقلال پرسیده می‌شود، این پاسخ را می‌دهد: «خیلی خوشحالم. هم من و هم خانواده‌ام چون همه ما خاطرات بسیار خوبی از حضور در تهران داریم. زندگی در این شهر برای ما شیرین بود و با خاطره خوبی از ایران به برزیل رفتیم. حالا هم احساس می‌کنیم به خانه بازگشتیم. ما و ایرانی‌ها در فوتبال اشتراک‌های بسیاری داریم. مردم ایران هم مانند مردم برزیل عاشق فوتبال هستند و فوتبال در زندگی مردم جریان دارد. امیدوارم بتوانم در کنار مردم ایران به خصوص استقلالی‌ها خاطرات خوش گذشته را تکرار کنم.»

1933190

سیلوا درباره اینکه آیا از شروع رقابت‌ها آمادگی کافی برای حضور در میادین را خواهد داشت، گفت: «من خودم را تا آن روز به آمادگی می‌رسانم چون در این مدت که در کشورم بودم تمرین کردم و از لحاظ بدنی در آمادگی خوبی قرار دارم. تا شروع لیگ فرصت باقی است و باید خودم را به خوبی آماده شروع بازی‌ها کنم. قهرمانی دوباره با استقلال برای من بسیار لذت‌بخش خواهد بود. خوشبختانه الان استقلال در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و تیم صدرنشین است. باید تلاش کنیم تیم را در همین جا حفظ کنیم و جام قهرمانی را به دست آوریم. من یک بار در نیم‌فصل به استقلال پیوستم که در نهایت با این تیم قهرمان شدم. امیدوارم دوباره به همان رتبه برسیم و با استقلال و هوادارانش جشن قهرمانی بگیریم. برای قهرمانی دوباره با استقلال لحظه‌شماری می‌کنم.»

مدافع برزیلی استقلال پیش از حضور در ایران پیگیر وضعیت کوین یامگا هم بود. او با ابراز تأسف از اتفاق تلخی که برای این بازیکن رخ داده گفت: «همه ما امیدواریم که یامگا دوباره سلامتی‌اش را به دست آورد و به فوتبال بازگردد. آسیب‌دیدگی نگران‌کننده‌ای برای این بازیکن رخ داده و همه ما منتظریم کوین با همان روحیه همیشگی در تمرین استقلال دیده شود. برای یامگا بهترین آرزوها را دارم و امیدوارم هرچه زودتر او را در زمین فوتبال ببینم.»

بازیکن برزیلی استقلال جام ملت‌های آسیا را هم دنبال می‌کند و اعتقاد دارد ایران شانس اول قهرمانی در این تورنمنت است: «بازی‌های جام ملت‌های آسیا را دنبال می‌کنم. شما تیم بسیار خوبی دارید. ایران یکی از قدرت‌های فوتبال در قاره آسیاست که بازیکنان بسیار خوبی دارد. به اعتقاد من ایران در کنار عربستان، ژاپن و کره شانس زیادی برای قهرمانی دارد. البته رقابت در دوره جدید بسیار نزدیک شده و تیم‌های ضعیف قاره آسیا هم رشد کرده‌‌اند که این موضوع رقابت را دشوار می‌کند. با این حال امیدوارم ایران به بهترین جایگاه برسد.»

  • منبع خبر : ورزش سه