برخی‌ در فوتبال فقط و فقط شعارهای تبلیغاتی می‌دهند
برخی‌ در فوتبال فقط و فقط شعارهای تبلیغاتی می‌دهند
یک مدیر ورزشی می‌گوید در فوتبال فقط ایده‌ها قشنگ است و برخی‌ها می‌آیند شعارهای تبلیغاتی می‌دهند اما خیلی‌ها هم باور نمی‌کنند به این شعارها عمل شود.

به گزارش حاشیه ورزش: مسعود رضاییان درباره عملکرد فدراسیون فوتبال از زمان حضور مدیریت جدید اظهار کرد: هر کسی می‌خواهد روی کار بیاید برنامه‌ای را معرفی می‌کند. به نظر من بسیاری از حرف‌ها بر اساس حدس و گمان زده می‌شود و در عمل نمی‌دانند چه اتفاقی می‌افتد. همه دوست دارند یک برنامه ایده‌ال داشته باشند، برنامه ریزی درستی کنند، لیگ‌ مان مثل لیگ‌های اروپایی باشد و از نظر کیفی درآمدزایی وجود داشته باشد اما چون زیر ساخت‌ها وجود ندارد به بن بست می‌خوریم.

او ادامه داد: ما هنوز نتوانستم نقش تبلیغات را در تمام مسائل کشورمان حل کنیم و حق پخش تلویزیونی که در تمام دنیا سودهای فراوانی دارد در کشور ما وجود ندارد. برخی‌ها بدون اینکه به دنبال پیدا کردن مشکلات ریشه‌ای فوتبال باشند، وارد ورزش شدند چون این مشکلات به راحتی قابل حل نیست. من هم قبول ندارم یک نفر این مشکلات را دست کم بگیرد و وارد شود؛ مگر اینکه هدف سر و سامان دادن به فوتبال نباشد و هدف رسیدن به جایگاه خاصی باشد.

این مدیر ورزشی اضافه کرد: البته این بد نیست که یک نفر تلاش کند تا به جای بالایی برسد اما به صورت تیمی وقتی رو به جلو می‌روید، متوجه مشکلات جدی می‌شوید و می‌بینید که تجربه برخورد با این مشکلات را نداشتید. قبلا در فضای دیگری کار می‌کردید و با ضررهای این چنینی مواجه نشدید.

او با بیان اینکه ” مشکلات فوتبال هم ذره‌ای از مشکلات اقتصادی کشور است” عنوان کرد: پس نمی‌توانید بگویید با دیپلماسی می‌توانید مشکلات را حل کنید چون در سطح کلان هم این مشکل رفع نشده است. اقتصاد حاکم بر فوتبال ما مستقل نیست که یک نفر بیاید و بگوید با دیپلماسی مشکلات را حل می‌کنیم. فقط ایده‌ها قشنگ است و برخی‌ها می‌آیند شعارهای تبلیغاتی می‌دهند اما خیلی‌ها هم باور نمی‌کنند به این شعارها عمل شود.

رضاییان درباره حواشی پیرامون استقلال و پرسپولیس و بحث خصوصی سازی آن‌ها گفت:‌ بعید می‌دانم استقلال و پرسپولیس خصوصی سازی شوند چون اگر می‌خواستند این کار را انجام دهند، تا کنون انجام شده بود. سال‌هاست می‌شنویم راه خروج از مشکلات خصوصی سازی است اما مشکلات جای دیگری است. باید راه‌های درآمدزایی را زنده کنیم. کسی که می‌آید و این تیم‌ها را می‌خرد، اگر اهداف اقتصادی داشته باشند، شاید موفق شوند اما کسانی که به دنبال منافع شخصی خودشان باشند، رها می‌کنند.

او ادامه داد: سال گذشته قانونی را در رابطه با ممنوعیت بازیکنان خارجی اعمال کرده بودند اما امسال برای همان باشگاه‌هایی این قانون را برداشتند که دلیل تمام بدهکاری‌ها و پرونده‌های خارجی بود. باشگاه‌های دیگر هم بودند که هیچ مشکلی در این خصوص نداشتند و همیشه خوش حساب بودند اما به اندازه دو باشگاه پرسپولیس و استقلال پیگیر این قانون نبودند. به همین شکل باز هم ماجرای پرونده‌ها در فیفا ادامه خواهد داشت.

رضاییان در پایان بیان کرد: به نظرم حذف از آسیا باعث عبرت می‌شود که درست تصمیم گرفته شود. خط فکری‌ها درباره بازیکنان خارجی اشتباه است و کاری که نباید را انجام می‌دهند.