برد شیرین رضا اطری در یک کشتی نفس‌گیر
برد شیرین رضا اطری در یک کشتی نفس‌گیر
کشتی‌گیر آزادکار وزن 57 کیلوگرم ایران موفق شد با نتیجه 3 بر 2 حریفی از ترکیه را شکست دهد به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند.

به گزارش حاشیه ورزش، در اولین روز از مسابقات کشتی آزاد مسابقات المپیک توکیو، رضا اطری کشتی‌گیر بابلی تیم ملی ایران توانست در یک جدال سخت و نفس‌گیر سلیمان آتلی کشتی‌گیر ترکیه‌ای را که قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد را شکست دهد و به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های کشتی آزاد المپیک صعود کند.

اطری یک امتیاز نخست را پس از عدم گرفتن امتیاز حریفش بعد از اخطار به دست آورد تا در سه دقیقه نخست با نتیجه 1 بر 0 دو کشتی‌گیر به سمت مربیانشان بروند.

اما در سه دقیقه دوم، هنگامی‌که به اطری اخطار داده شد، او  تنها 30 ثانیه فرصت داشت تا  اجازه ندهد امتیازی به حریفش تعلق بگیرد،  اما او با یک زیرگیری هوشیارانه و به‌موقع  توانست قهرمان جهان و اروپا در خاک بنشاند تا نتیجه بازی 3 بر 0 صفر شود.

ثانیه‌هایی بعد زمانی که آتلی دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت موفق شد بالاخره به پاهای اطری برسد و او را خاک کند تا نتیجه 3 بر 2 ادامه یابد.

اما از این لحظه به بعد دل تو دل هیچ‌یک از ایرانی‌ها نبود چراکه اگر کشتی‌گیر ترک می‌توانست یک امتیاز بگیرد به دلیل قانون آخرین امتیاز برنده بازی بود اما انصافاً رضا اطری توانست باغیرتی مثال‌زدنی یک دقیقه آخر را اداره کند و برنده این دیدار حساس باشد.

  • منبع خبر : ورزش سه