برد مویی تیم‌ملی، قرعه دشوار خاتون
برد مویی تیم‌ملی، قرعه دشوار خاتون
ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش حاشیه ورزش ، دارنده مدال طلای سنگین وزن کشتی آزاد المپیک در فاصله ۱۰ روز مانده به برگزاری رقابت های قهرمانی جهان از تیم امریکا کنار گذاشته شد. گیبل دن استیوسن سنگین وزن ۲۳ ساله آمریکا که در المپیک توکیو با اقتدار به مدال طلا رسیده بود، در فاصله ۱۰ روز مانده تا آغاز رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در بلگراد صربستان از تیم آمریکا کنار گذاشته شد. استیوسن پس از کسب مدال طلای المپیک مدتی از کشتی خداحافظی کرد و به همین دلیل نیز در رقابت های جهانی ۲۰۲۱ نروژ و ۲۰۲۲ بلگراد غایب بود اما امسال بار دیگر به میادین کشتی بازگشت و با برتری در رقابت های انتخابی تیم ملی آمریکا، صاحب دوبنده سنگین وزن آمریکا در مسابقات جهانی شد.

انتقاد درخشان از پست خداداد

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید تیم ملی نیاز دارد با تیم‌های قدرتمند بازی دوستانه داشته باشد. درباره شرایط پرسپولیس در چهار هفته ابتدایی لیگ برتر اظهار کرد: پرسپولیس وضعیت بدی ندارد و بعد از چهار بازی با ۱۰ امتیاز در جایگاه دوم جدول قرار دارد اما باید خود را تقویت کند چون شرایط خوب همیشه حفظ نمی‌شود و بازی‌های سخت هم از راه می‌رسند. پرسپولیس نیاز دارد خط حمله خود را تقویت کند چون کم و کاستی‌هایی وجود دارد. کار پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا سخت‌تر است و نیاز دارد خود را برای لیگ قهرمانان آسیا تقویت کند.

پایان داستان محمد صلاح و الاتحاد

خبرنگار فوتومرکاتو اعلام کرد که باشگاه لیورپول باوجود پیشنهاد نجومی الاتحاد برای جذب محمد صلاح این بازیکن مصری را نخواهد فروخت. باشگاه الاتحاد سخت تلاش کرد تا در تابستان سال جاری محمد صلاح را جذب کند و آخرین پیشنهاد خود را برای جذب محمد صلاح ارائه داد. سران این باشگاه عربستانی پیشنهاد ۲۱۵ میلیون پوند را برای خرید صلاح ارائه دادند که بالاترین رقم در تاریخ فوتبال جهان است. پیش‌بینی می‌شد که لیورپول چنین رقمی را رد نکند، آن هم برای بازیکنی که ۳۱ سال سن دارد اما این باشگاه انگلیسی پرونده صلاح را بست و به هیچ وجه این بازیکن را نخواهد فروخت.

صعود ناهید کیانی به رده چهارم رنکینگ المپیک

جدیدترین رده‌بندی المپیکی تکواندوکاران از سوی فدراسیون جهانی اعلام شد که ناهید کیانی با یک پله صعود و ایستادن در رده چهارم، یک گام دیگر به المپیک ۲۰۲۴ پاریس نزدیک‌تر شد. فدراسیون جهانی تکواندو رنکینگ المپیکی ماه آگوست ۲۰۲۳ را منتشر کرد که ثبت امتیاز یونیورسیاد جهانی دانشجویان موجب صعود ناهید کیانی به رتبه چهارم رده‌بندی شد. با توجه به اینکه نفرات اول تا پنجم رنکینگ سهمیه مستقیم حضور در بازی های المپیک پاریس ۲۰۲۴ را کسب می‌کنند، کیانی با این رتبه سهمیه خود را تا حدود زیادی تثبیت کرد. وی همچنان با ۲۵۴.۸۸ امتیاز در رنکینگ جهانی رتبه نخست را در اختیار دارد.

قرعه‌کشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا

گروه‌بندی چهارمین دوره جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا مشخص شد. چهارمین دوره جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا از ۱۵ تا ۲۱ آبان برگزار می‌شود و هشت تیم حاضر در این رقابت‌ها در دو گروه به رقابت می‌پردازند. قرعه‌کشی این مسابقات امروز (پنجشنبه، ۱۶ شهریور) برگزار شد و تیم خاتون بم که قهرمان لیگ برتر زنان ایران است با تیم‌هایی از کره‌ جنوبی، استرالیا و ازبکستان هم‌گروه شد.

نکونام گلر سوم استقلال را کنار گذاشت

دروازه‌بان جدید استقلال از سوی نکونام از حضور در تمرین‌ها منع شد. محمدجواد کیا از سوی جواد نکونام از حضور در تمرین‌های استقلال منع شد. کیا از سوی مدیریت استقلال جذب شد؛ در حالی که از نظر فنی در فهرست سرمربی آبی‌ها قرار نداشت.

پیروزی پر گل زنیت مقابل سپاهان

سپاهان در دیداری دوستانه مقابل زنیت متحمل شکست شد. دیدار دوستانه دو تیم سپاهان و زنیت در ورزشگاه گازپروم روسیه برگزار شد و با نتیجه چهار بر یک به سود شاگردان سرگئی سماک به پایان رسید. ایوان سرگیف گل اول این دیدار را در دقیقه ۱۹ به ثمر رساند. دو دقیقه بعد یاکائف با اشتباه میرزازاده در دفع توپ در محوطه جریمه صاحب توپ شد و ضربه این بازیکن برای دومین بار وارد دروازه سپاهان شد. در دقیقه ۲۸ شوت بازیکنان زنیت در محوطه جریمه به دست هادی محمدی برخورد کرد و داور پنالتی گرفت. در ادامه الکساندر اروخین برخلاف جهت شیرجه میرزازاده توپ را وارد دروازه سپاهان کرد.

برتری تیم ملی ایران برابر بلغارستان در دیداری دوستانه

تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه برابر بلغارستان به برتری رسید. تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه امروز (پنجشنبه) به مصاف بلغارستان رفت و با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید. محمد محبی در دقیقه ۱۴ روی اشتباه خط دفاعی بلغارستان و پاس سامان قدوس تک گل بازی را با ضربه سر به ثمر رساند. تیم ملی ایران با ترکیب علیرضا بیرانوند (۲۳ پیام نیازمند)، احسان حاج‌صفی (۴+۹۰ محمد دانشگر)، شجاع خلیل‌زاده، ‌ سعید عزت‌اللهی، علی‌رضا جهانبخش، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی طارمی، سامان قدوس (۵۸ شهریار مغانلو)، محمد محبی، احمد نوراللهی (۵۷ علی کریمی) و رامین رضاییان به میدان رفت.

  • منبع خبر : ایسنا