بررسی آخرین وضعیت فدراسیون بسکتبال با داوری
بررسی آخرین وضعیت فدراسیون بسکتبال با داوری
رئیس فدراسیون بسکتبال ایران در آخرین صحبت‌های خود، درباره بسیاری از حواشی چند وقت اخیر این رشته اظهار نظر کرد.

جواد داوری در گفت‌وگو با حاشیه ورزش ،‌ درباره عملکرد تیم ملی نوجوانان بسکتبال ایران در رقابت‌های قهرمانی اسیا با توجه به تغییر کادرفنی، توضیح داد: از همین ابتدا باید بگویم که با احترام به کادرفنی سابق تیم نوجوانان، آن تیم نیاز به تغییرات داشت. درباره زمان کم هم باید بگویم که تیم نوجوانان ما اسما یک سال و نیم بود که وجود داشت، تمرینات خوبی را پشت سر نگذاشته بود.

عملکرد تیم در مجموع مناسب بود، باید تاکید کنم که به عقب برگردیم باز هم تیم نوجوانان ما نیاز به تغییرات دارد.

او ادامه داد: اولین مربی این تیم نوجوانان اقای ویسی بود که اگر با ایشان صحبت کنید متوجه خواهید شد یک شبه و بدون دلیل مشخص از سمت خود برکنار شدند. نصفی از این تیم به یک باشگاه‌ سپرده شد به واقع تیم ملی حالت باشگاهی – ملی داشت. با همه این شرایط که نمی‌خواهم خیلی به آن‌ها ورود کنم، تیم نوجوانان ما نیاز به تغییرات داشت و آقای شاه‌علی هم یکی از بهترین مربیان ما است که به او اعتماد کردیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران درباره عملکرد نوجوانان در آسیا نیز توضیح داد: تیم ملی در غرب آسیا قهرمان شد و در قهرمانی آسیا هم عملکرد خوبی داشت. به نیوزلند باختیم و نتوانستیم به جمع چهار تیم برسیم، اما عملکرد تیم در مجموع مناسب بود. همچنین باید تاکید کنم که به عقب برگردیم باز هم تیم نوجوانان ما نیاز به تغییرات دارد.

او در واکنش به این موضوع که تغییرات کادرفنی تیم جوانان نیز می‌تواند تاثیرات منفی روی عملکرد تیم در قهرمانی آسیا تهران داشته باشد؟ توضیح داد: درباره تیم آقای ویسی باید بدانید که این تیم نه تنها تمرینات زیادی نداشته است، بلکه به صورت درست نیز استعدادیابی نشده است که می‌توانید دلایل دقیق آن را از آقای اسلامی مربی سابق جوانان بپرسید. اولین کاری که ما کردیم برگزاری اردوهای منظم و بلند مدت برای همه تیم‌ها بود که نتیجه آن را در مسابقات نوجوانان دختران آسیا نیز دیدم و دیدگاه خوبی را به من داد.

شرایط آقای صادق‌زاده خاص است، امیدواریم مشکلات هر چه سریع‌تر حل شود تا بتوانیم بعد از مسابقات کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی با او همکاری کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران درباره غیبت و نیامدن محسن صادق‌زاده مدیر تیم‌های ملی به ایران نیز توضیح داد: شرایط آقای صادق‌زاده خاص است. با ایشان صحبت کردیم و حضورشان منوط بر این است که مشکلات شخصی خود را در امریکا حل کنند و پس از آن به تیم ملی اضافه خواهند شد. او سابقه خوب و سلامتی در بسکتبال دارد و همه نیز اقای صادق‌زاده را دوست دارند. امیدواریم مشکلات هر چه سریع‌تر حل شود تا بتوانیم بعد از مسابقات کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی با او همکاری کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا قرار داد سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی ایران به صورت دلاری یا یورویی بسته شده است؟ اظهار کرد: این صحبت‌ها حاشیه است و باید بدانیم که ورود به آن‌ها درست نیست، چرا که این نوع موضوعات شخصی هستند و خیلی اخلاقی نخواهد بود که به آن‌ها ورود کنیم. اصلا موضوع مهمی نیست و فقط حاشیه است که باید از ورود به آن‌ها جلوگیری شود.

داوری درباره دلایل عدم انتخاب دبیر فدراسیون نیز توضیح داد: طبق اساسنامه دبیر فدراسیون باید توسط هیات رئیسه انتخاب شود که البته شغل نیز به حساب می‌آید. خیلی‌ها می‌گفتند دبیر نباید غیر بسکتبالی باشد و ما نیز با چند نفر صحبت کردیم که متاسفانه یک سری به دلیل مسائل کاری و برخی به دلیل موضوع بازنشستگی نتوانستند کنار ما باشند، اکنون با گزینه‌های غیر بسکتبالی ولی ورزشی صحبت‌هایی داشته‌ایم که بتوانند به ما کمک کند، چرا که آشنایی با روال کار در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیاز است.

وی تاکید کرد: البته این که ما دبیر نداشتیم به معنای آن نیست که کارها روی زمین مانده باشد، تعدادی از دوستان شاید رسماً به عنوان دبیر معرفی نشده باشند اما در انجام امور ما را یاری کردند. در روزهای گذشته با دو نفر نیز صحبت‌های خوبی انجام داده‌ایم که در آینده نزدیک دبیر فدراسیون نیز مشخص خواهد شد.

مهم رعایت عدالت و مساوات است که امیدواریم با تدابیری که وزارت ورزش می‌اندیشد چنین اتفاقی رخ دهد.

داوری درباره پیش بینی خود از مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در تهران نیز گفت: تیم‌های خوبی داریم و دختران نوجوانان ما نشان دادند که تیم خوبی هستند. شاید زمان کم بود اما اردوهای بلند مدت تأثیرات مثبت خود را نشان داد. برای تیم جوانان پسران نیز امیدوارم در این مدت زمان کم تمرکز زیادی داشته باشیم. یک مربی خوب مثل آقای “کاتاراچ” هم به عنوان سوپروایزر کنار ما هستند که کمک زیادی به تیم‌ها می‌کنند. چندین اردو را سپری کرده‌ایم و الان به دلیل کنکور و امتحانات تمرینات تعطیل است، اما دوباره تیم به روال گذشته برخواهد گشت.

داوری تاکید کرد: برای رده‌های پایه باید از سال‌های قبل روند کار را پیش بگیریم. قصد داریم لیگ نوجوانان و جوانان را برای سال‌های بعد برگزار کنیم و اردوهای بلند مدت را نیز برای بهبود شرایط استعدادیابی و تشکیل تیم‌های پایه خوب در دستور کار قرار دهیم. این تیم جوانان ما نیز شاید فرصت کمی داشته باشد اما همه تلاش خود را خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را در قهرمانی آسیا تهران کسب کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا مشکل خاصی برای میزبانی از قهرمانی آسیای جوانان وجود دارد؟ اظهار کرد: یک کار گروهی را تشکیل داده‌ایم که روند کار را خوب پیش ببرند، تا الان نیز روال کار در حال طی شدن است.

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا این نامه اعتراضی فدراسیون‌ها درباره بودجه را امضا کرده است: اظهار کرد: چنین موضوعاتی الان در اولویت ما نیست و به آن ورود نمی‌کنیم. چنین مباحثی بیشتر به وزارت ورزش بستگی دارد که باید خود آن‌ها ورود کنند. در مجموع مهم رعایت عدالت و مساوات است که امیدواریم با تدابیری که وزارت ورزش می‌اندیشد چنین اتفاقی رخ دهد.

متاسفانه نتوانسته‌ایم به دلیل برخی موارد موجود در قرارداد فدراسیون سابق با مات اسپانسر جدید را معرفی کنیم.

او درباره مشکلاتی که قرارداد طباطبایی با شرکت “مات” برای معرفی اسپانسر جدید فدراسیون ایجاد کرده است نیز توضیح داد: در حقیقت خود شرکت مات یک شرکت تبلیغاتی است که کارهای بسکتبال و اسپانسرینگ آن را انجام می‌دهد. دوستان مات زحمات زیادی کشیده‌اند، اما باید شرایطی باشد تا در این وضعیت سخت اقتصادی که ما اعزام‌های بسیار زیادی داریم اسپانسرها کمک حال ما باشند. در مجموع فعلاً چنین شرایطی برای ما وجود ندارد و متاسفانه نتوانسته‌ایم به دلیل برخی موارد موجود در قرارداد فدراسیون سابق با مات اسپانسر جدید را معرفی کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که آیا اسپانسر جدید وجود دارد که پس از اتمام قرارداد با مات معرفی شود؟ گفت: بله، بنده اسپانسر دارم ولی فعلاً نمی‌شود او را به بسکتبال وارد کنیم چون شرایط در قرارداد با مات مشخص است. با شرکت مات هم صحبت‌هایی کردیم اما فعلا به دلیل شرایط موجود در قرارداد نتوانستند همکاری لازم را با ما انجام دهند.