برگزاری قرعه کشی نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر هندبال بانوان
برگزاری قرعه کشی نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر هندبال بانوان
قرعه‌کشی لیگ برتر هندبال بانوان برگزار شد.

به گزارش حاشیه ورزش صبح امروز، بیست و پنجم مردادماه، قرعه کشی نوزدهمین دوره لیگ برتر هندبال بانوان باشگاه‌های کشور با حضور علیرضا پاکدل رئیس، علی اکبر خوشنویس زارچ دبیرکل، میترا نوری رئیس و سید مهدی ترابی دبیر کمیته مسابقات و همچنین ایرج رضایی رئیس کمیته استان‌ها و رئیس سازمان تیم های ملی فدراسیون هندبال و همچنین نمایندگان باشگاه‌های لیگ برتری برگزار شد.

رئیس فدراسیون هندبال در ابتدای این جلسه طی صحبت‌هایی اظهار داشت: با توجه به کسب موفقیت ها در دو سال اخیر شرایط متفاوتی برای این رشته رقم خورده و در حال حاضر هندبال به موفق‌ترین رشته توپی ورزش بانوان تبدیل شده که با کسب سهمیه مسابقات جهانی و همچنین مقام‌آوری در رقابت‌های آسیایی تاریخ ساز بوده و همین امر باعث شده انتطار از هندبال بالا برود که بخش اعظم آن بر عهده باشگاه‌ها به عنوان خط مقدم هندبال بوده است.

وی با بیان اینکه حفظ این موفقیت‌ها سخت‌تر است بنابراین باشگاه‌ها باید نگرش سنتی باشگاه‌داری را تغییر دهند، ادامه داد: به طور مثال بخش بدنسازی در رشته هندبال بسیار مهم و کلیدی است و غفلت از این بخش باعث شده بسیاری از تیم‌ها در نیمه دوم دچار مشکل شوند و بسیاری از بازیکنان به دلیل مصدومیت فصل را از دست بدهند پس تیم‌‌ها باید در این راستا حرکت اصولی انجام دهند.

پاکدل ادامه داد: باشگاه‌ها همچنین باید در زمینه استعدادیابی پیشگام باشند بنابراین اختصاص یک امتیاز شرکت در لیگ نوجوانان و جوانان بسیار با اهمیت است اما هم اکنون تنها 3 تیم در لیگ نوجوانان شرکت کردند و امیدوارم تا زمان قرعه‌کشی لیگ نوجوانان سایر تیم‌ها نیز برای حضور در این لیگ اعلام آمادگی کنند.

پاکدل اضافه کرد: یک معضل دیگر در مسابقات هندبال اعتراضات بی شمار به داوری است براین اساس برخورد ما در قبال اعتراضات به داوری بسیار سختگیرانه خواهد بود. سال گذشته نیز هر باشگاهی بصورت مکتوب به داوری اعتراض داشت در کمیته انضباطی مورد رسیدگی قرار گرفت و البته با داوران هم برخورد شد. بازیکنان و مربیان باید توجیه شوند اگر داور تمرکز نداشته باشد مشکلات در زمین بیشتر خواهد شد.

رئیس فدراسیون هندبال در پایان گفت: امسال مسابقات قهرمانی بانوان جهان را پیش رو داریم و این دومین حضور ما در این مسابقات است و امیدوارم نتایج متفاوتی نسبت به اولین حضور داشته باشیم و در این راستا امیدوارم باشگاه‌ها مانند همیشه همکاری مطلوبی با تیم ملی داشته باشند تا بتوانیم از کیان هندبال دفاع کنیم.

سپس میترا نوری رئیس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال در ابتدا با قدردانی از زحمات مراد کرمی رئیس پیشین این کمیته گفت: امیدوارم در فصل جدید لیگ برتر هندبال با همکاری باشگاه‌ها، نقص‌های گذشته را برطرف کنیم تا لیگ پویایی داشته باشیم.

منبع :تسنیم 

  • منبع خبر : تسنیم