برگزاری چهارمین مرحله از چرخه انتخابی کشتی فرنگی
برگزاری چهارمین مرحله از چرخه انتخابی کشتی فرنگی
چهارمین مرحله از چرخه داخلی انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی طی دو روز 18 و 19 اردیبهشت، بدون حضور مدعیان اصلی در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش حاشیه ورزش

و به نقل از تسنیم، بعد از برگزاری مسابقات قهرمان کشوری و قهرمان کشوری زیر 23 سال در سال گذشته و همچنین رقابت‌های قهرمانی آسیا در فروردین ماه که تیم اعزامی به آن از بین قهرمانان کشور و ملی‌پوشان مسابقات جهانی سال گذشته در تورنمنت رنکینگ‌دار زاگرب انتخاب شد، مرحله چهارم از چرخه داخلی از فردا (دوشنبه) در سالن شهدای هفتم تیر تهران آغاز خواهد شد.

نفرات اول تا پنجم مسابقات قهرمان کشوری، نفرات اول و دوم رقابت‌های انتخابی امید و یک تیم از جوانان مجوز شرکت در این رقابت‌ها را دارند.

به این ترتیب پویا دادمرز در 55 کیلوگرم، مهدی محسن‌نژاد و میثم دلخانی در 60 کیلوگرم، ایمان محمدی در 63 کیلوگرم، محمدرضا گرایی در 67 کیلوگرم، سجاد ایمن‌طلب در 72 کیلوگرم، محمدعلی گرایی و امین کاویانی‌نژاد در 77 کیلوگرم، علیرضا مُهمدی در 82 کیلوگرم، ناصر علیزاده در 87 کیلوگرم، محمدهادی ساروی و مهدی بالی در 97 کیلوگرم و امین میرزازاده در 130 کیلوگرم کشتی‌گیرانی هستند که از شرکت در جام تختی معاف هستند.

از بین این نفرات عضویت دادمرز، محمدی، ایمن‌‌طلب، مُهمدی، علیزاده و میرزازاده به واسطه عملکردشان در مسابقات قهرمانی آسیا و پیشی گرفتن از حریف رو در رو و همچنین برادران گرایی در مسابقات جهانی قطعی شده و تنها در دو وزن 60 و 97 کیلوگرم هنوز ابهاماتی وجود دارد که البته هیچ‌کدام از مدعیان اصلی این دو وزن نیز در جام تختی کشتی نمی‌گیرند. کار انتخاب ملی‌پوشان این دو وزن نیز قرار است در تورنمنت‌های باقیمانده مشخص شود.

نفرات برتر جام تختی نیز شانس حضور در بازی‌های آسیایی، بازی‌های داخل سالن و همچنین امیدهای جهان را دارند.

ضمن اینکه هنوز کادر فنی تیم ملی فرنگی در مورد اعزام دو تیم متفاوت یا یکسان، به مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی هانگژو تصمیم قطعی نگرفته است.

به نظر می‌رسد باتوجه به عدم استقبال تیم‌های خارجی در این مقطع، جام تختی شاید تنها با شرکت یک تیم خارجی (عراق) برگزار شود و بیشتر رقابت بین کشتی‌گیران داخلی باشد.

دوره گذشته این رقابت‌ها در اهواز به انجام رسید.