بلاتکلیفی تیم ملی هندبال و قول‌های بی‌سرانجام برای جذب سرمربی
بلاتکلیفی تیم ملی هندبال و قول‌های بی‌سرانجام برای جذب سرمربی

در شرایطی که زمان زیادی تا مسابقات هندبال قهرمانی آسیا باقی نمانده هنوز تکلیف سرمربی و اردوهای تیم ملی هندبال مردان مشخص نشده است. به گزارش حاشیه ورزش، انتخاب سرمربی تیم ملی هندبال مردان ایران برای علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون تبدیل به یک گره کور شده است و او هربار که قول نهایی شدن آن […]

در شرایطی که زمان زیادی تا مسابقات هندبال قهرمانی آسیا باقی نمانده هنوز تکلیف سرمربی و اردوهای تیم ملی هندبال مردان مشخص نشده است.

به گزارش حاشیه ورزش، انتخاب سرمربی تیم ملی هندبال مردان ایران برای علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون تبدیل به یک گره کور شده است و او هربار که قول نهایی شدن آن را می‌دهد به دلایلی میسر نمی‌شود. فدراسیون هندبال بیش از ۱۵ ماه است که برای انتخاب سرمربی خارجی اقدام کرده ولی تاکنون موفق به معرفی آن نشده است.

علیرضا پاکدل در مجمع سالیانه فدراسیون هندبال به معرفی ۷ سرمربی خارجی که در طی یک سال و سه ماه اخیر با آنها مذاکراتی انجام شده بود و حتی با بعضی از آنها تا حد نهایی قرارداد پیش رفته بود را اعلام و گزارش علت عدم توافق با آنها را ارائه کرد.

پاکدل شیوع کرونا در ایران، رفت و آمد در این اوضاع، شرایط سخت برخی سرمربیان همچون فعالیتشان در تیم باشگاهی در کنار تیم ملی و حتی وطن فروشی برخی افراد سودجو را از عوامل عدم توافق با این ۷ سرمربی عنوان و اعلام کرد که قرار است به زودی با مشورت کمیته فنی دستیاران ایرانی را مشخص کند و اردوها آغاز شود تا زمان از دست نرود.

کارشکنی برخی افراد از یک سو و عدم موفقیت هندبال ایران در سال‌های اخیر از سوی دیگر جذب سرمربی خارجی درجه یک را برای فدراسیون هندبال ایران بسیار سخت کرده اما باید دانست که زمان زیادی تا مسابقات قهرمانی آسیا مردان باقی نمانده و باید هر چه سریعتر نسبت به انتخاب سرمربی جدید تیم ملی اقدام کرد. البته با اعلام پاکدل هنوز دو گزینه خارجی دیگر روی میز فدراسیون وجود دارد که منتظر نهایی شدن با آن مربی هستند که باید دید که آیا یکی از این دو گزینه در نهایت به ایران خواهد آمد یا خیر!

تیم ملی ایران با تدارکات و برنامه‌ریزی مناسب در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا که قرار است در ورزشگاه آزادی برگزار شود می‌تواند از امتیاز میزبانی استفاده کرده و روی سکو برود. در این شرایط بعد از سالها دور بودن هندبال ایران از سطح اول آسیا، پرچم ایران به اهتزاز در خواهد آمد و امتیاز حضور در قهرمانی جهان نیز کسب خواهد شد، اما این بلاتکلیفی و شروع نشدن اردوهای تیم ملی، ایران را از سکوهای آسیا دور خواهد کرد.

از طرفی شرایط تیم ملی هندبال ایران متفاوت است. تیم ملی ایران بیش از ۱۳ لژیونر دارد که در لیگ‌های اروپایی دست به توپ هستند. این موضوع شرایط را برای تمرینات و اردوهای تیم ملی بسیار سخت می‌کند چون از چند ماه دیگر و با شروع تمرینات تیم ملی مسابقات و لیگ‌های اروپایی نیز استارت می‌خورد و لژیونرها از سوی باشگاه‌هایشان اجازه حضور در تیم ملی را نخواهند داشت.

اکنون فرصت مناسبی برای آمادگی و هماهنگی تیم ملی بود چرا که با تمام شدن مسابقات اروپایی اکثر لژیونرها به ایران آمده اند و بهترین فرصت برای آغاز اردوهای تیم ملی بود اما عدم انتخاب سرمربی از سوی فدراسیون سبب شد تا اردوی تیم ملی همچنان تعطیل باشد.

تیم ملی هندبال ایران آخرین بار برای مسابقات قهرمانی آسیا کویت به سرمربیگری علیرضا حبیبی تشکیل شد و بعد از آن دیگر بازیکنان در هیچ اردویی شرکت نکرده‌اند. البته در سطح بزرگسالان نیز هیچ مسابقه رسمی وجود نداشت. تیم ملی در آن مسابقات در رده ششم ایستاد.

دور بعدی مسابقات قهرمانی آسیا قرار است بهمن ۱۴۰۰ به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران انجام شود و اگر می‌خواهیم در این مسابقات پرچم ایران را به اهتزاز درآوریم باید هر چه سریعتر فدراسیون تکلیف تیم ملی را مشخص کند تا هندبالیست‌ها بتوانند به هماهنگی لازم دست یابند.