بلاتکلیفی فدراسیون ژیمناسیتک ۶۰ روزه شد!
بلاتکلیفی فدراسیون ژیمناسیتک ۶۰ روزه شد!
فدراسیون ژیمناستیک پس از گذشت بیش از ۶۰ روز همچنان بلاتکلیف است.

به گزارش  حاشیه ورزش ، فدراسیون ژیمناستیک ایران در سال های گذشته با فراز و نشیب های زیادی دست و پنجه نرم کرده است و اکنون به دلیل مشخص نبودن وضعیت مدیریت این مجموعه، ژیمناستیک ایران بلاتکلیف است.

ثبت نام از کاندیداهای پست ریاست فدراسیون‌ ژیمناستیک از ۷ اردیبهشت‌ماه آغاز شد و به مدت ۱۰ روز کاری تا ۲۱ اردیبهشت ماه ادامه داشت. در پایان مهلت قانونی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت، ۱۳ کاندیدا به نام های ناصر اخوان، امید نوید، حبیب نوظهوری، مرجان همتی‌نژاد، الهام جعفری، رضا محمد کاظمی، احمد سعادتمند، محسن سلیمانی، زهرا اینچه درگاهی، حامد جولایی، کیانوش سقراطی، مرتضی نظری و فرزین قاسم‌زاده برای ریاست این فدراسیون ثبت نام کردند.

اما وزارت ورزش تاکنون اقدامی در خصوص انتشار اسامی افراد تایید صلاحیت شده نکرده تا همچنان برگزاری انتخابات این فدراسیون در هاله ای از ابهام قرار گیرد. البته مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در مصاحبه ای اعلام کرد که اینچه درگاهی به منظور شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون ژیمناستیک رد صلاحیت شده است.  او تصریح کرد: نامه ای از بازرسی کل کشور دریافت کردیم که بر اساس ارزیابی بازرسی کل کشور، وی را فاقد صلاحیت مدیریتی دیده و از سوی وزارت ورزش و جوانان به دلیل تطبیق مدیریتی تایید نشد.

علی نژاد علاوه بر این در خصوص ژیمناستیک  صحبت هایی را به میان آورد که علاقه مندان به این رشته را کمی نگران کرد. او صحبت از منافع ملی و دخالت های برخی و دادن آدرس غلط به مجامع بین المللی از جمله IOC  و فدراسیون جهانی را مطرح کرد؛  اتفاقی که زمزمه تعلیق برگزاری انتخابات را بر روی زبان ها انداخت.

طبق شنیده ها گفته شده بود که صالحی امیری قرار است در حاشیه رقابت های المپیک دیداری با رئیس فدراسیون جهانی داشته باشد تا حساسیت فدراسیون جهانی ژیمناستیک را نسبت به اتفاقات اخیر برطرف کند. از این رو مسئله اساسنامه جدید فدراسیون ژیمناستیک مطرح شد که وزارت ورزش نسبت به این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد.

براساس اسناد موجود نزد ایسنا برخی از روسای هیات های استانی اعلام داشته اند که اساسنامه ی جدیدی را امضا نکرده اند.  از سال ۹۶ تا به امروز  تمامی مجامع فدراسیون ژیمناستیک براساس اساسنامه فدراسیون آماتوری برگزار شده است و در صورت تغییر می بایست به تایید اعضای مجمع و سپس وزارت ورزش برسد؛ موضوعی که علی نژاد آن را رد کرد و اظهار داشت که چنین اساسنامه ای از نظر وزارت ورزش وجاهت قانونی ندارد زیرا مصوبه هیات وزیران و اعضای مجمع در آن لحاظ نشده است.

پس از به پایان رسیدن دوره فدراسیون اینچه درگاهی در تاریخ ۱۹ تیر، همه در انتظار انتصاب سرپرست فدراسیون ژیمناستیک مانند دیگر فدراسیون ها بودند اما در حال حاضر بیش از ۶۰ روز است که مشخص نیست  اینچه درگاهی با چه مجوزی و از سوی چه نهادی در حال فعالیت در فدراسیون ژیمناستیک به عنوان رئیس فدراسیون است.

طبق اسناد موجود اینچه درگاهی همچنان به عنوان رئیس نامه های اداری این فدراسیون را امضا می‌کند.  این چالش بزرگ و لزوم مشخص کردن وضعیت پرابهام و پرالتهاب ژیمناستیک موضوع مهمی است که باید سجادی وزیر ورزش آن را حل کند چرا که این رشته پایه بیش از گذشته دچار مشکل شده است.