به توکیو می‌روم تا کار بزرگی انجام دهم
به توکیو می‌روم تا کار بزرگی انجام دهم

مهدی پیرجهان می‌گوید به دنبال حضور در فینال المپیک است و تلاش می‌کند تا در توکیو عملکرد خوبی داشته باشد. به گزارش حاشیه ورزش، مهدی پیرجهان موفق شد از طریق رنکینگ فدراسیون جهانی سهمیه حضور در المپیک توکیو را کسب کند و اولین دونده ۴۰۰ متر بامانع ایران در تاریخ این بازی‌ها باشد. او هشتم […]

مهدی پیرجهان می‌گوید به دنبال حضور در فینال المپیک است و تلاش می‌کند تا در توکیو عملکرد خوبی داشته باشد.

به گزارش حاشیه ورزش، مهدی پیرجهان موفق شد از طریق رنکینگ فدراسیون جهانی سهمیه حضور در المپیک توکیو را کسب کند و اولین دونده ۴۰۰ متر بامانع ایران در تاریخ این بازی‌ها باشد. او هشتم مرداد در مرحله مقدماتی این ماده به رقابت با سایر دوندگان می‌پردازد.

این دونده  در گفت‌وگو با ایسنا به کسب سهمیه بازی‌های توکیو اشاره و بیان کرد: نزدیک پنج سال است که دوومیدانی را شروع کرده‌ام و روندی صعود داشته‌ام. طی سال‌های اخیر هم امتیازات خوبی جمع کردم و علی‌رغم محدودیت‌هایی که کرونا به وجود آورد، خوشبختانه شرایط خوبی برای خودم به وجود آوردم و توانستم سهمیه را بگیرم. از آنجایی که به خودم باور داشتم و می‌دانستم توانایی المپیکی شدم را دارم، همیشه با قطعیت در این مورد صحبت می‌کردم.

او در مورد شرایط آمادگی خود گفت: خوشخبتانه شرایط آمادگی خوبی دارم. در اردوی تمرینی تهران هستم و کارم را به تازگی شروع کرده‌ام. قرار است اواخر تیر در لیگ باشگاه‌های کشور هم شرکت کنم. امیدوارم بدون هیچ آسیبی وارد بازی‌های توکیو شوم و عملکرد اصلی‌ خود را آنجا به نمایش بگذارم.

پیرجهان در پاسخ به این سوال که از زمان قطعی شدن سهمیه المپیک شرایط تمرینی خوبی داشته‌اید؟ بیان کرد: از نظر فکری شرایط تمرینی خیلی بهتر شده است، چون با وجود اینکه می‌دانستم سهمیه می‌گیرم اما تا اعلام شدن قطعی آن استرس‌هایی داشتم. از زمانی که قطعی شده در حال سپری کردن تمرین خوبی هستم.  می‌خواهم عملکرد خوبی هم در لیگ داشته باشم و با روحیه وارد توکیو شوم.

او با بیان اینکه همه تلاشم را برای رسیدن به فینال المپیک می‌کنم، ادامه داد: از اول هم گفته‌ام به فینال مسابقات فکر می‌کنم. البته با صراحت می‌گویم که بعد از دوی ۱۰۰ متر، دوی ۴۰۰ متر بامانع سخت‌ترین و جذاب‌ترین ماده توکیو خواهد بود، تنش‌ها زیاد است و رکوردهایی که هر هفته جابه‌جا می شود، نشان‌دهنده پیشرفت دائمی این ماده است. من هم تلاش می‌کنم تا ابتدا به نیمه نهایی صعود کنم و سپس فکر و هدفم روی فینال باشد.

این دونده ایران به حضور ایوب دادروان (مربی‌اش) در کادر فنی اعزامی به المپیک گفت: آقای دادروان در المپیک لندن هم نماینده داشت اما اعزام نشد، خوشبختانه این دوره اعزام می‌شود. حضورش دلگرمی خاصی است و سعی می‌کنم از این فرصت استفاده کنم. درست است که المپیک رفتن کار بزرگی است اما می‌روم که کار بزرگتری انجام بدهم.

او افزود: متاسفانه از ۱۶ سالگی به دوومیدانی وارد شدم و کمی دیر شروع کردم اما طی این سال‌ها روند صعودی خوبی داشتم و اولین المپین ایران در رشته ۴۰۰متر بامانع هستم. دارم راه را برای بقیه باز می‌کنم و موظف هستم که عملکرد خوبی داشته باشم تا راه خیلی از جوانان و کسانی می‌خواهند به این رشته وارد شوند را باز کنم. خیلی تلاش کرده‌ام و توانسته‌ام هفت بار رکورد ملی را جابه جا کنم. خوشبختانه اکنون هم در مسابقات جوانان جهان دو نماینده ۴۰۰ متر بامانع داریم که نشان‌دهنده همین حرکت است. خدا را شکر می‌کنم که به سهم خودم عامل موثری بوده‌ام. سعی‌کنم در آینده هم به خودم و کشورم کمک کنم و ورزشکار موثری باشم.

پیرجهان در پایان این گفت‌وگو با بیان اینکه باید از کسانی  که همراهم بوده‌اند، تشکر کنم، دادمه داد: از خانواده عزیزم و آقای دادروان خیلی تشکر می‌کنم. همچنین تشکر ویژه‌ای از آقای حسین رحمتی دارم که همیشه و در همه حال نه تنها از من بلکه از سایر ورزشکاران حمایت کرده‌اند. حضور آقای رحمتی انگیزه و دلگرمی زیادی برای من و بقیه ورزشکاران است. در آخر هم برای کشور عزیزم آرزوی موفقیت و سربلندی دارم و امیدوارم که بهترین‌ها سهم کاروان ایران در توکیو شود.