بیانیه فدراسیون آلمان برای پنالتی‌های گم شده دورتموند
بیانیه فدراسیون آلمان برای پنالتی‌های گم شده دورتموند
فدراسیون فوتبال آلمان بیانیه‌هایی را در مورد دو صحنه مشکوک داوری در جریان تساوی یک بر یک دورتموند مقابل بوخوم منتشر کرده است.

به گزارش حاشیه ورزش

در هفته سی‌ام بوندسلیگا شب گذشته دورتموند و بوخوم به مصاف هم رفتند که این مسابقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در دقیقه 65، دانیلو سوارس در محوطه جریمه بوخوم تکل زد و روی کریم آدیمی مرتکب خطا شد اما این صحنه از سوی داور بازی خطا اعلام نشد.

در بیانیه فدراسیون فوتبال آلمان درباره صحنه‌های مشکوک داوری مقابل بوخوم آمده است:”مدافع از پشت با هر دو پا تکل می‌زند و برای کسب توپ تلاش می‌کند. او اما با گرفتن توپ بازی نمی‌کند، در عوض فقط به حریف ضربه می‌زند و او را سرنگون می‌کند. این یک خطا و در نتیجه یک ضربه پنالتی است، همانطور که تصاویر تلویزیونی نیز ثابت می‌کند. باید انتظار داشت که چنین صحنه‌ای به درستی توسط داور در زمین بدون نیاز به VAR مورد بررسی قرار بگیرد.”

دومین صحنه مشکوک بازی برخورد توپ به بازوی ارهان ماسوویچ در محوطه جریمه در دقیقه 90 بود. فدراسیون فوتبال آلمان در بیانیه‌اش درباره این صحنه هم نوشته است:”مدافع سعی می‌کند با پای راست خود جلوی ضربه را بگیرد. اما توپ بر خلاف پای چپ و از بالای بدن به سمت بازوی چپ می‌رود که توسط داور به عنوان بزرگ شدن غیر طبیعی سطح بدن در نظر گرفته نمی‌شود، بلکه به عنوان یک حرکت طبیعی پیش از زمین افتادن تلقی شد. ارزیابی داور از این صحنه از دید تصاویر تلویزیونی قابل درک است.”

تساوی دورتموند مقابل بوخوم به این معنی است که زنبورها اکنون باید به شکست بایرن در یکی از پنج بازی باقیمانده خود تکیه کند تا بار دیگر سرنوشت قهرمانی را در دست داشته باشند.

بازی بعدی بایرن برابر هرتابرلین است که در معرض خطر سقوط قرار دارد و آن‌ها می‌خواهند پس از باخت 3 بر یک مقابل ماینتس، از کورس قهرمانی عقب نمانند.