بیانیه لاپورتا: بارسلونا تخلفی نکرده است!
بیانیه لاپورتا: بارسلونا تخلفی نکرده است!
رئیس باشگاه بارسلونا پس از طرح اتهاماتی علیه آبی‌-اناری‌ها متعهد شد از «منافع بارسلونا دفاع کند.» او طرح این اتهامات در مقطع کنونی را «تصادفی» ندانست.

به گزارش حاشیه ورزش

، شبکه رادیویی Ser Catalunya روز چهارشنبه مدعی شد که بارسا بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، مبلغ ۱.۴ میلیون یورو به یک شرکت متعلق به خوزه ماریا انریکز نگریرا پرداخت کرده است. نگریرا، داور سابق لالیگا، از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۸ در فدراسیون فوتبال اسپانیا نقش داشته است. گفته می‌شود دلیل این کار توسط سران بارسا این بوده که آنها می‌خواستند اطمینان حاصل کنند که «بی‌طرفی کامل» در تصمیمات داوری وجود داشته باشد.

بارسا اعلام کرد که اقدام قانونی علیه «کسانی که سعی می‌کنند چهره باشگاه را با اتهام علیه شهرت مثبتش خدشه‌دار کنند» انجام خواهد داد.

خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، در این باره معتقد است تصادفی نیست که این اتهامات متوجه باشگاه شده است؛ آن هم در حالی که آنها در صدر جدول لیگا قرار دارند و برای رویارویی با منچستریونایتد در پلی‌آف لیگ اروپا در روز پنجشنبه آماده می‌شوند.

او گفت: «تصادفی نیست که این اطلاعات اکنون منتشر می‌شوند. باشگاه بارسلونا در گذشته با یک مشاور خارجی برای دریافت گزارش از بازیکنان رده‌های پایین‌تر فوتبال اسپانیا و یک مشاور داوری قرارداد بسته بود. این کاری که سایر باشگاه‌های اسپانیایی هم آن را انجام می‌دهند.»

ژاوی، سرمربی بارسا، نیز در نشستی خبری گفت: «باشگاه بیانیه‌ای داده است. بنابراین در راستای صحبت‌های باشگاه، دیگر حرفی برای گفتن ندارم. این اتفاقات مربوط به سال‌هایی است که من در باشگاه نبودم اما از باشگاهم دفاع می‌کنم.»