بی توجهی به کسوت و افتخار در معرفی نماینده ورزشکاران و مربیان در مجمع زورخانه‌ای
بی توجهی به کسوت و افتخار در معرفی نماینده ورزشکاران و مربیان در مجمع زورخانه‌ای

تعدادی از ورزشکاران و مربیان شاخص ورزش های زورخانه ای از نحوه انتخاب نمایندگان مربیان و ورزشکاران در مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش های زورخانه ای انتقاد کردند و خواستار توجه به شایسته سالاری در اینباره شدند. مرتضی هاشمی مربی تیم ملی زورخانه ای در مسابقات جهانی بجنورد، در گفتگو با حاشیه ورزش با اشاره به […]

تعدادی از ورزشکاران و مربیان شاخص ورزش های زورخانه ای از نحوه انتخاب نمایندگان مربیان و ورزشکاران در مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش های زورخانه ای انتقاد کردند و خواستار توجه به شایسته سالاری در اینباره شدند.

مرتضی هاشمی مربی تیم ملی زورخانه ای در مسابقات جهانی بجنورد، در گفتگو با حاشیه ورزش با اشاره به انتشار لیست اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش های زورخانه ای، گفت: بنده علاوه بر مربیگری تیم ملی و کسب عنوان قهرمانی جهان، در عرصه بین المللی نیز مربی گری کشورهایی چون هند، بنگلادش و نپال را بر عهده داشتم و همچنین در رقابت های لیگ برتر سرمربی تیم های مختلف بوده ام.

وی افزود: علی رغم اینکه طی دو دهه گذشته به عنوان مربی تیم استان اصفهان هر ساله حائز عناوین برتر کشور شده ام اما متاسفانه بنده نیز مانند سایر مربیان سازنده کشور از حضور در مجمع انتخابات فدراسیون حذف شده ام و در جاییکه بسیاری از چهره های شاخص و پرافتخار مربی گری ورزش های زورخانه ای همچون علی رضا غلامی، محسن گلستانی زاده، رضا سالاری، حجت رشیدزاده، محمدحسین حکمت پور، نیکان شمس، مجتبی آهنی، حمیدرضا کردی، پژمان سکونتی، مهدی مرادی زاده، سیدجلال صالحی، محمد جاودانی، فرشاد حیدر رضایی، داریوش نظری و … به معنای واقعی سال ها به ورزش های زورخانه ای خدمت کرده اند. اما متاسفانه شاهد هستیم در رابطه با معرفی اعضای مجمع هیچ توجهی به کسوت و افتخار این نفرات نشده و افراد دیگر که قابل قیاس با این چهره های شاخص نیستند برای رای دادن انتخاب شده اند.

این مربی با سابقه ورزش‌های زورخانه‌ای خاطرنشان کرد: اینکه می‌بینیم فردی که در چند سال گذشته در عرصه مربیگری فعالیت چندانی نداشته و سابقه و افتخاراتش قابل قیاس با بزرگان این رشته نیست، به عنوان نماینده مربیان معرفی می شود دلمان به درد آمد و از اینکه می بینیم برخی مسائل در این میان مطرح شده است متاسف می شویم.

هاشمی که طی ۵ سال عنوان برترین مربی کشور را بدست آورده، خواستار اجرای عدالت در برگزاری انتخابات بدور از هرگونه شائبه ای شد و افزود: آیا بهتر نبود برای حفظ شان جایگاه مربیانی که سال هاست در این عرصه زحمت می کشند، مربیان فعالی که در امر سازندگی نونهالان و نوجوانان، تیم های ملی و لیگ های برتر کار کرده اند و عرق ریخته اند به عنوان نماینده مربیان کشور در مجمع حضور داشته باشند، نه افرادیکه که در چند سال گذشته مربی غیر فعال بوده اند. از وزیر محترم ورزش و جوانان می‌خواهیم در اینباره ورود کنند و از پایمال شدن حق جامعه بزرگ مربیان ورزش های زورخانه ای جلوگیری کنند.

* الله مرادی: خواستار توجه به شایسته سالاری و تغییر نماینده ورزشکاران هستیم

سوران الله مرادی پرافتخارترین ورزشکار زورخانه ای ایران در سال ۹۸ که در مسابقات جهانی نیز صاحب مدال های مختلف است، نیز نسبت به معرفی نماینده ورزشکاران در مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی معترض است.

الله مرادی در اینباره گفت: در سال ۹۸ توانستم علاوه برکسب 6 مدال کشوری، در مسابقات جهانی ورزشهای زورخانه ای نیز با کسب دو مدال طلا در رشته های تیمی زورخانه ای و سنگ گیری و دو نایب قهرمانی در رشته های کشتی پهلوانی و کباده توانستم بعنوان پر افتخار ترین ورزشکار سال برسم. همچنین در لیگ برتر در سالهای 1397 و 1398 و 1399 نیز بعنوان ورزشکار موفق به کسب عنوان نخست و قهرمانی این رقابتها شدم. همچنین در دهه گذشته هر ساله در رده های سنی مختلف چندیدن عنوان کشوری را کسب کردم اما متاسفانه با این وجود بنده یا ورزشکاران پرافتخار دیگر جزو لیست حاضران در مجمع انتخابات فدراسیون نیستیم و ورزشکاران شایسته‌تر را به عنوان نماینده ورزشکار معرفی نکردند.

وی افزود: هیچ کس پاسخگوی اعتراض ما نیست. آیا ملاک انتخاب نماینده ورزشکاران تعداد کسب مدال قهرمانی در دو سال منتهی به مجمع انتخابات نیست؟
آیا این ورزشکارانی که معرفی شده اند نصف قهرمانان کشور در این دو سال عنوان قهرمانی داشته اند؟ سرمایه های ورزش کشور از این شکل برگزاری انتخابات و بی توجهی ها واقعا گلایه دارند و خواستار توجه به رعایت عدالت در برگزاری انتخابات و معرفی نماینده ورزشکاران هستند.

مرادی در پایان گفت: وقتی اعتراض کردیم گفتند به وزارت ورزش شکایت کنید اما از وزارت ورزش پیگیری کردیم گفتند فدراسیون این لیست را معرفی کرده است. ورزش‌های زورخانه ای ریشه در آیین، فرهنگ و سنت این سرزمین کهن دارد و امیدوارم شرایط به نحوی نباشد که با این روند شاهد بی عدالتی در برگزاری انتخابات باشیم.