تابستان شلوغ لژیونرهای‌ ایرانی‌
تابستان شلوغ لژیونرهای‌ ایرانی‌
۲۰ بازیکن ایرانی در فصل نقل و انتقالاتی تابستانی به تیم‌های مختلف اروپایی و آسیایی منتقل شدند.

به گزارش حاشیه ورزش، فصل نقل و انتقالاتی تابستانی در لیگ‌های مختلف دنیا به پایان رسید و باشگاه‌های مختلف بازیکنان مدنظر خود را برای فصل پیش رو جذب کردند. تعداد ایرانی‌هایی که به لیگ‌های مختلف خارج از ایران منتقل شدند همانند چند سال گذشته کم نبودند و در این فصل به بیشترین تعداد خود نیز رسید.

۲۰ فوتبالیست ایرانی در لیگ‌های مختلف جا به جا شدند تا تعداد لژیونرهای ایرانی شاغل در لیگ‌های مختلف به بیش از ۵۰ لژیونر برسد. حضور بازیکنان از جمله سردار آزمون و مهدی طارمی که توانسته‌اند نام ایرانی‌ها را بر سر زبان بیندازند، بازیکنان ایرانی را مصمم تر از گذشته کرده است و درخشش بازیکنان ایرانی باعث شده است فوتبالیست‌های جوان ایرانی از همان ابتدای دوران بازی‌ خود به فکر لژیونر شدن بیفتند.

جدا از بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا تعداد زیادی از ایرانی‌ها در لیگ قطر توپ می‌زنند و در این فصل دو بازیکن ایرانی به لیگ امارات پیوستند تا تعداد ایرانی‌های حاضر در لیگ‌های حاشیه خلیج فارس به عدد ۱۱ برسد. براساس آمارها ایرانی‌ها در ۲۱ کشور از قاره‌های آمریکا، اروپا و آسیا توپ می‌زنند و لیگ قطر با ۹ بازیکن بیشترین تعداد بازیکن ایرانی را داراست و پس از آن می‌توان به پرتغال، هلند، آذربایجان و یونان اشاره کرد که ایرانی‌ها در آن حضور دارند.

در ادامه به انتقال ۲۰ بازیکن ایرانی در فصل نقل و انتقالاتی ۲۰۲۲_۲۰۲۱ به لیگ‌های مختلف اروپایی و آسیایی می‌پردازیم:

علیرضا جهانبخش: فاینورد هلند

هافبک تیم ملی ایران پس از سه فصل ناموفق در برایتون و تیم ملی انگلیس به فاینورد رفت و در شروع کارش با این باشگاه پر سابقه هلندی درخشان ظاهر شد و نشان داد هنوز آماده است و به روزهای اوج خود باز می‌گردد.

احسان حاج صفی و میلاد محمدی: آ ا ک آتن

دو مدافع تیم ملی ایران پس از جدایی از سپاهان و خنت بلژیک به تیم کریم انصاری فرد ملحق شدند تا سه ایرانی این باشگاه مطرح یونانی لقب بگیرند. میلاد محمدی هنوز به ترکیب آ ا ک نرسیده است اما حاج صفی در چند دیدار گذشته این تیم جایگاه ثابتی داشته است.

امیر عابدزاده: پونفرادینا اسپانیا

کمتر کسی تصور می‌کرد دروازه‌بان آماده مارتیمیو پرتغال با وجود پیشنهادهای خوب به لالیگای ۲ منتقل شود اما با گذشت چند هفته پونفرادینا در صدر جدول این لیگ و امیرعابدزاده با نمایشی درخشان و چهار کلین شیت از شش بازی چشم‌ها را بیشتر از گذشته به خود دوخته‌اند.

علیرضا بیرانوند: بواویشتا پرتغال

دروازه‌بان شماره یک تیم ملی برای فرار از شرایط نامساعدش در لیگ بلژیک به بواویشتا آمد اما با هنوز نتوانسته جایگاه ثابتی در تیم جدیدش پیدا کند و به نظر می‌رسد کار سختی برای بازگشت به روزهای اوج خود خواهد داشت.

پیام نیازمند: پورتیموننزه پرتغال

سومین دروازه‌بان ملی‌پوش ایران پس از چند فصل موفق در سپاهان به لیگ پرتغال پیوست تا به بلند پروازی‌هایش ادامه دهد. او هنوز جایگاه ثابتی در تیم جدیدش ندارد اما امیدوار است به زودی به دروازه‌بان شماره یک پورتیموننزه تبدیل شود.

کاوه رضایی: لوون بلژیک

مهاجم تیم ملی ایران پس از جدایی از شارلروا و خنک بلژیک به لوون تیم دیگری از این لیگ پیوست تا به آمادگی و روزهای اوج خود در فصل‌های گذشته بازگردد.

مجید حسینی و علی کریمی: کایسری اسپورت

مدافع فصل گذشته ترابوزان اسپورت پس از فصل نسبتا ناموفق با این تیم به کایسری اسپورت پیوسته است و با وجود پیشنهادهای مختلف در این فصل نیز کار خود را در لیگ ترکیه ادامه خواهد داد. همچنین علی کریمی هافبک فصل گذشته الدحیل قطر به این تیم پیوست اما پس از مصدومیت از لیست این تیم کنار گذاشته شد.

حسین کنعانی‌زادگان: الاهلی قطر

کنعانی زادگان که با حضور اسکوچیچ جایگاه ثابتی را در تیم ملی پیدا کرده است پس از جدایی از پرسپولیس تصمیم گرفت لژیونر شود و در این فصل از رقابت‌ها در الاهلی قطر توپ خواهد زد.

مهدی قایدی و احمد نورالهی: شباب الاهلی امارات

دو ستاره فصل گذشته استقلال و پرسپولیس با جدایی از تیم‌هایشان به لیگ امارات پیوستند تا بعد از چند فصل غیبت بازیکنان ایران به این لیگ منتقل شوند. دو ملی پوش ایرانی الاهلی در بازی‌های ابتدایی تیم‌شان درخشان ظاهر شدند.

محمد محبی: سانتاکلارا پرتغال

مهاجم جوان سپاهان برای ادامه ماجراجویی و پیشرفتش به لیگ پرتغال رفت تا با بازی‌های درخشان در این بتواند نظر اسکوچیچ را برای حضور در تیم ملی به خود جلب کند. باشگاه سپاهان او را با شهریار مغانلو، مهاجم سانتاکلارا معاوضه کرد.

همچنین از دیگر انتقال‌ها می‌توان به انتقال رامین رضاییان به السیلیه، امید ابراهیمی به الوکره و اشکان دژاگه به الشحانیه قطر، محمد نادری به آلتای اسپور ترکیه، ایمان باصفا به بنگالور هند، سعید باقرپسند به سومغاییت، نوید ناصری به لینفیلد ایرلند شمالی اشاره کرد.