تاریخ سازان راگبی ایران ۳ سال به دنبال زمین اختصاصی
تاریخ سازان راگبی ایران ۳ سال به دنبال زمین اختصاصی
راگبی ایران با وجود تاریخ‌سازی در مسابقات آسیایی قطر، سه سال است که دنبال زمین اختصاصی است اما به نتیجه نمی‌رسد.

به گزارش حاشیه ورزش میر مهدی حسینی  درباره عملکرد تیم مردان و زنان راگبی ۷ نفره در مسابقات آسیایی قطر، اظهار کرد: در این مسابقات انتظار کسب سکو از مردان راگبی ۷ نفره داشتیم که متاسفانه به دلیل تغییر قانون قرعه کشی با یک باخت و ۳ برد، سکو را از دست دادیم و نهم شدیم. در بخش بانوان نیز در مسابقه با امارات با خطایی که داوران به ضرر تیم بانوان ایران گرفتند، فینال را از دست دادیم اما البته برای اولین بار در تاریخ راگبی سوم شدیم که عملکرد بسیار ارزشمندی بود و نشان از رشد راگبی ایران نسبت به گذشته دارد. البته در این خصوص به کمیته داوران اعتراض کردیم که جز معذرت خواهی چیز دیگری برای گفتن نداشتند.

وی درباره انتخابات این فدراسیون گفت: هنوز زمان برگزاری انتخابات فدراسیون راگبی مشخص نیست. تلاشم بر این است که در دوره سرپرستی برنامه‌های پیش‌بینی شده را به خوبی پیش ببرم تا جایگاه این رشته را همانند سایر رشته‌های ورزشی پررنگ‌تر کنم.

سرپرست فدراسیون راگبی یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده را جوانگرایی در راگبی ۷ نفره مردان عنوان کرد و افزود: با  توجه به این که سال آینده باید در مسابقات آسیایی شرکت کنیم سعی دارم با جوانگرایی در بخش راگبی ۷ نفره مردان جایگاه آن ها را از نهمی تا رفتن روی سکو ارتقاء دهیم. همان طور که سال گذشته با جوانگریی در بخش زنان توانستیم در قطر برای اولین بار سوم شویم. هر چند هدف گذاری ما ارتقاء جایگاه و کسب سکوی قهرمانی در هر دو بخش زنان و مردان است.

حسینی یکی از مشکلات این رشته را نداشتن زمین اختصاصی راگبی در کشور دانست و گفت: نزدیک به ۳ سال است که دنبال زمین اختصاصی برای راگبی هستم اما تا به امروز هیچ نتیجه مثبتی حاصل نشده است. در حال حاضر در تمام رده های سنی تیم داریم اما فضا برای پشتوانه سازی و آماده سازی بازیکنان نداریم. با کسب عنوان سومی در آسیا ثابت کردیم که پتانسیل لازم حتی برای حضور در المپیک در بخش زنان و مردان را داریم اما باید مورد حمایت قرار بگیریم. اگر مشکل زمین حل شود با راه‌اندازی آکادمی و مدرسه راگبی می‌توانیم جایگاه بهتری را برای این رشته رقم بزنیم و حتی در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم به شرط این که حمایت شویم.

وی ادامه داد: از کیومرث هاشمی که خود یک فرد ورزشی است این توقع را داریم که با اختصاص یک زمین در آزادی یا شیرودی دغدغه و نگرانی ورزشکاران این رشته را برای نداشتن فضای تمرینی مرتفع کند تا در آینده راگبی نیز همانند سایر رشته‌ها حرفی برای گفتن در بازیهای آسیایی داشته باشد. همانطور که می‌دانید راگبی ۷ نفره هم در بازیهای آسیایی برگزار می‌شود و هم در المپیک اما ایران تابحال در این رویدادها حضور نداشته است.

سرپرست فدراسیون راگبی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این که سال آینده باید در ۴ رویداد مهم شرکت کنیم ۲ ماه دیگر اردوهای خود را به طور منظم و منسجم آغاز خواهیم کرد تا بهترین عملکرد را در هر ۴ رویداد پیش رو داشته باشیم.

منبع :ایسنا

  • منبع خبر : ایسنا