تالاخادزه یک بار دیگر سیاره را فتح کرد
تالاخادزه یک بار دیگر سیاره را فتح کرد
لاشا تالاخادزه، یکی از بهترین وزنه‌برداران تاریخ محسوب می‌شود؛ او روز گذشته برای هفتمین بار به مقام قهرمانی جهان در دوره حرفه‌ای خود حمله کرد و موفق بود.

لاشا تالاخادزه، یکی از بهترین وزنه‌برداران تاریخ محسوب می‌شود؛ او روز گذشته برای هفتمین بار به مقام قهرمانی جهان در دوره حرفه‌ای خود حمله کرد و موفق بود.

به گزارش حاشیه ورزش: ، یکی از عنوان‌دارترین وزنه‌برداران تاریخ، دیروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی روی تخته رفت و با مهار وزنه‌های سنگین در رده فوق سنگین، قهرمان جهان شد.

این هفتمین عنوان قهرمانی او بود که در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم به دست آمد. او در مجموع ۴۷۳ کیلو وزنه بالای سر برد که ۱۳ کیلو از نفر دوم وارازدات لالایان ارمنستانی بهتر بود و البته نفر سوم این مسابقات هم کسی جز میناسیان، نبود و علی داوودی قهرمان فوق سنگین ایرانی ناکام بود.

تالاخادزه به صورت سنتی هر سه مدال طلای رشته فوق سنگین وزنه‌برداری را می‌برد و بی دلیل نیست که علاوه‌بر دو المپیک، پنج بار هم قهرمان جهان شده است.

جالب اینکه گئورگی آسانیت، مربی تالاخادزه پس از نمایش او روی تخته گفت:”بقیه در حال نزدیک شدن به لاشا هستند. استانداردی که او نشان داد دیگر کافی نخواهد بود. او امروز در بهترین حالت خود نبود اما موفق شد دوباره قهرمان شود و من مطمئنم که او دوباره به فرم اولیه‌اش بازخواهد گشت.”

تالاخادزه به دلیل یک ناهنجاری جزئی قلبی وزن کم کرده و تقریبا ۱۵ کیلو از سال گذشته سبک‌تر بود.

او از زمان بازگشت از محرومیت دوساله به دلیل مثبت بودن تست دوپینگ، تمامی عناوین حهانی، المپیک و مربوط به آن از سال ۲۰۱۵ به بعد را به دست آورده است. دو طلای المپیک و هفت طلای جهانی. او حالا توانسته رکورد آلکسیوف، اسطوره ورزش شوروی را که از سال ۱۹۷۰ تا ۷۷ تمام قهرمانی‌های جهان و المپیک را به دست آورد بشکند. لاشا امیدوار است با کسب قهرمانی در المپیک پاریس و کسب ۳ مدال قهرمانی وزنه‌برداری المپیک، به یک رکورد استثنایی و تاریخی دست پیدا کند که هیجکس به آن نزدیک هم نشده است.

تالاخادزه دیشب قصد داشت در آخرین حرکت وزنه ۲۶۰ کیلوگرمی را بالای سر ببرد اما موفق نشد. او پس از آن در گفت‌وگویش با خبرنگاران اعلام کرد که اگرچه این وزنه برایش آنقدرها هم بزرگ نیست اما باید بیشتر کار کند و در پاریس آن را بالای سر ببرد.

به گفته سرمربی لاشا، مچ دست شاگردش اندکی آسیب دیده بود و همین مسئله روی فرم او تاثیر داشت‌. او در ماه فوریه به مسابقات اروپایی برمی‌گردد و آنجا وزنه خواهد زد.

منبع : ورزش سه

  • منبع خبر : ورزش سه