تجدید انتخابات فدراسیون سوارکاری، نزدیک‌تر از همیشه
تجدید انتخابات فدراسیون سوارکاری، نزدیک‌تر از همیشه
در شرایطی که سرنوشت فدراسیون سوارکاری با توجه به مواضع برخی مسئولان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما با استناد به اظهارات اخیر وزیر ورزش تا حدود زیادی می‌توان از اتفاقی که در انتظار این فدراسیون است، مطلع شد.

به گزارش حاشیه ورزش ، درحالی که قرار بود مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری شنبه ۲۱ خرداد سال جاری با حضور ۳ نامزد شامل محمدکاظمیان، ‌محمد اسد مسجدی و مسعود خلیلی برگزار شود، وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد به دلیل بررسی و رسیدگی به ادعاها و شکایت‌های واصله برخی کاندیداهای احراز پست ریاست، انتخابات این فدراسیون باید با ۱۰ روز تعویق برگزار شود. در نهایت اما فدراسیون سوارکاری اعلام کرد که مجمع انتخاباتی این فدراسیون ۲۱ خرداد سال جاری برگزار می‌شود و به صورت رسمی از سوی وزارت ورزش و جوانان در خصوص لغو یا عدم برگزاری انتخابات تصمیمی اعلام نشده است.

سرانجام نیز مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری ایران، ۲۱ خرداد سال جاری در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد و ۴۷ نفر از اعضای حاضر در مجمع، برگ رای خود را به صندوق انداختند و در پایان مسعود خلیلی با ۴۵ رای به عنوان رییس فدراسیون سوارکاری انتخاب و ۲ مورد از آرای ماخوذه به دلیل مخدوش بودن باطل اعلام شد.

باید خاطرنشان کرد در شرایطی که قرار بود محمد پولاگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، مجید شهیدی به عنوان مدیر کل وقت حراست وزارت ورزش و جوانان، پریچهره، سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان و سیاوشانی به عنوان معاون امور مجامع فدراسیون‌های ورزشی در مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری حضور پیدا کنند، همگی غایب بودند و صرفا طاهره طاهریان به عنوان نایب رییس کمیته ملی المپیک و نماینده این کمیته در مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری حضور داشت و محمود خسروی وفا، رییس کمیته ملی پارالمپیک نیز در این مجمع غایب بود.

این در حالی است که مسعود خلیلی در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک رای خود را به عنوان سرپرست به صندوق انداخت. باید توجه داشت که وزیر ورزش و جوانان تاکنون حکم ریاست رییس فدراسیون سوارکاری را به امضا نرسانده است هرچند که به تازگی جلسه‌ای‌ مشترک بین سجادی، صالحی‌امیری و مسعود خلیلی برگزار شد تا مشکل مربوط به برگزاری انتخابات این فدراسیون با ارائه راهکار قانونی و حقوقی حل شود.

چندی پیش آرش فرهادیان، سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها اعلام کرد: «در شرایط کاملا عادلانه و قانونی پس از انتخاب سرپرست برای فدراسیون سوارکاری، انتخابات این فدراسیون را برگزار کنیم. وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرده بود، ‌ همان‌گونه که قبلا هم اعلام شد، هیچ‌گونه نظارتی از سوی وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری انتخابات فدراسیون سوارکاری صورت نپذیرفت، نهادهای نظارتی هم در حال بررسی این موضوع هستند و گزارش هایی هم دریافت شده است. معتقدم باید مطابق با قواعد و مقررات برای فدراسیون سوارکاری سرپرست انتخاب شود و در شرایط کاملا عادلانه و قانونی انتخابات این فدراسیون برگزار شود.»

فرهادیان در اظهار نظر جدید خود در پاسخ به ایسنا، درباره تعیین تکلیف ریاست فدراسیون سوارکاری و اینکه آیا برای مسعود خلیلی از سوی وزیر حکم ریاست ابلاغ می‌شود یا با تعیین سرپرست جدید فعالیت‌های فدراسیون دنبال خواهد شد، ‌بیان کرد: طی روزهای آینده در این خصوص تصمیم‌گیری و نتیجه را اعلام می‌کنیم.

از تمامی این موارد که بگذریم اظهارنظر اخیر وزیر ورزش و جوانان شاید تا حدودی سرنوشت فدراسیون سوارکاری را معلوم کند؛ ‌ شاید حمید سجادی به صراحت در مورد تجدید انتخابات فدراسیون سوارکاری چیزی به زبان نیاورد اما با بیان اینکه امکان دارد انتخابات فدراسیون سوارکاری تکرار شود و احتمال آن بسیار بالا است، نشان داد که اتفاقات جدیدی در رابطه با انتخابات این فدراسیون در پیش است که احتمالا طی روزهای آتی به صورت رسمی، اعلام می‌شود.