تجلیل از مدال‌آوران تیراندازی بدون حضور مسئولان
تجلیل از مدال‌آوران تیراندازی بدون حضور مسئولان
مراسم تجلیل از تیراندازان مدال‌آور تنها با حضور مسئولان فدراسیون تیراندازی برگزار شد.

به گزارش حاشیه ورزش  مراسم تجلیل از مدال آوران مسابقات جام جهانی باکو و آلماتی قزاقستان امروز برگزار شد. این مراسم قرار بود با حضور خسروی‌وفا رییس کمیته ملی المپیک و پولادگر معاون قهرمانی وزارت کشور برگزار شود که اعلام شد به دلیل موضوعات پیش آمده در مورد فدراسیون کشتی، آنها به این مراسم نخواهند آمد.

مرتضی قربانی در مراسم تجلیل از تیراندازان مدال آور گفت: تیراندازان ما تاکنون ۱۳ مقام و اولین سهمیه المپیکی ایران را گرفته‌اند. آنها در دو سال اخیر به طور دائم در اردو و تمرین بودند و امیدواریم نتایج خوبی هم در ادامه بگیرند.

در این‌ مراسم از هانیه رستمیان که نقره تپانچه ۲۵ متر، سجاد فروغی که طلای ۱۰ متر بادی جام جهانی باکو و خواهر و برادر پرورش نیا که مدال برنز تیمی اهداف پروازی جام جهانی آلماتی را گرفته بودند تجلیل شد. همچنین از مربیان و برخی از تیراندازانی که عملکرد خوبی داشتند نیز تجلیل شد.

قربانی در ادامه این‌ مراسم درباره تفاوت پاداش‌های ورزشکاران و فوتبالیست‌ها گفت: به لطف خدا، محبت کارکنان، مربیان و ورزشکاران تجلیل‌مان هم خودکفاست. ماشین خارجی و امکانات خارجی نمی‌دهیم و از بودجه ناچیزی که داریم اختصاص می‌دهیم. ورزشکاران ما خیلی زحمت می‌کشند. آنها چند ماه کار می‌کنند و از زندگی خود می‌گذرند که روی سکو بروند. ما به ورزشکاران حقوق می‌دهیم و تنها فدراسیونی هستیم که حقوق اختصاص داده‌ایم.

او در ادامه در واکنش به این سوال که دبیر در فدراسیون کشتی هم حقوق می‌دهد، گفت: دبیر وضعش خوب است. احترام به ورزشکار و مربی گذاشتیم و حقوق می‌دهیم. می‌خواهیم با این اقدامات این ورزش دینی که ۱۴۰ مدال دارد را رشد دهیم و مدال‌ها را جارو کنیم. چرا باید چین، آمریکا و فرانسه مدال‌ها را ببرند. تیراندازی را رشته شرعی می‌دانیم. افتخار می‌کنم این عزیزان کار می‌کنند و تلاش می‌کنند و حیف است که سکوی تیراندازی ارتقا پیدا نکند.

او در پاسخ به این سوال که فرق پاداش وزارت برای فوتبال و سایر رشته‌ها گفت: به نظر من وزارت ورزش باید عدالت‌محوری را سرلوحه قرار دهد. تیراندازی در همه رشته‌هایش به ابزار نیاز دارد. یک عدد اسلحه تپانچه یا تفنگ ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. بشقاب و ساچمه و فشنگ قیمت دارند. این رشته تجهیزات‌محور و سنگین است. بنابراین از وزارت ورزش تقاضا داریم که فدراسیون‌های مدال‌آور را بخوانند و ببینند که هر کدام به چقدر بودجه احتیاج داریم. ۳۰ نفر را آماده کردیم که به هند بفرستیم یا باید تیم به آلمان می‌رفت اما به خاطر همین مشکلات نرفتیم.

او در پاسخ به این سوال که اگر حواله یک خوردو به این رشته بدهیم مشکل تیراندازی حل می‌شود گفت: حواله ۱۰ تا از آن خودروها را به ما بدهند مشکل یک سال ما حل می‌شود. این رشته آرامشبخش است از ۷ ساله تا ۷۰ ساله می‌توانند در آن حضور داشته باشند.

او افزود: ما یک دستورالعمل به دست وزیر رساندیم که بخشی از مشکلات ما حل شود. تجهیزات دیگر کشورها را تیراندازان ما ندارند و تجهیزات ما با استانداردهای جهانی جور درنمی‌آید. باید وزارت ورزش در تامین سلاح‌ها و تجهیزات به‌روز به ما کمک کند.

او در پایان درباره حضور پیدانکردن مسئولان وزارت و کمیته گفت: برنامه‌ای برای کشتی پیش آمده بود نیامدند. گرفتار شدند نیامدند.

منبع :ایسنا 

  • منبع خبر : ایسنا