تجمع بازیکنان در یک تیم قاعده لیگ را بهم می‌ریزد
تجمع بازیکنان در یک تیم قاعده لیگ را بهم می‌ریزد
سرمربی تیم گروه بهمن معتقد است عقد قراردادهای بالاتر از سطح لیگ برتر زنان و تجمع بازیکنان در یک تیم باعث می‌شود که کیفیت بازی‌های لیگ پایین بیاید.

به گزارش  حاشیه ورزش ، لیگ برتر بسکتبال زنان از چهارشنبه، ۳۱ شهریور آغاز می‌شود و ۱۲ تیم حاضر در دو گروه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

تیم گروه بهمن تهران سال گذشته عنوان قهرمانی را به دست آورد و امسال در گروه اول مسابقات با تیم‌های امرتات تهران، بانوان شهرگرگان، سپهرداد تهران، شیمیدر قم و ایزی بسکتبال رقابت خواهد کرد.

نازی طائرپور، سرمربی گروه بهمن در گفت‌وگو با  حاشیه ورزش به وضعیت تمرینات تیم خود اشاره و بیان کرد: تمرینات را از سه ماه قبل شروع کرده‌ایم. از آنجایی که جوانان ما باید روی فرم باشند، بعد از مسابقات هم تمرینات را لغو نمی‌کنیم. بنابراین از این نظر مشکلی نداریم.

او در مورد جداشدن ساغر آجیلی و کیمیا یزدیان تهرانی از تیم گروه بهمن گفت: بلافاصله جایگزین می‌آوریم و جدایی آنها تاثیری ندارد. خانم آجیلی قبلا در نفت آبادان بود و دوست داشت که به این تیم برگردد. خانم روژانو محمودی را به عنوان جایگزینش آوردیم. خانم یزدیان هم دوست داشت به شیمیدر برود و برای جایگزینش فاطمه شهریاری  و یاسمن محمدی را آوردیم.

طائرپور به وضعیت گروه اول مسابقات اشاره و بیان کرد: نمی‌توان گفت گروه راحتی داریم چون تیم‌های دیگر هم بازیکن جذب می‌کنند. تیم شیمیدر حدود هفت بازیکن ملی را در اختیار گرفته و خانم متشرعی، سرمربی تیم ملی را به عنوان مربی جذب کرده است. تا با تیم‌ها بازی نکنیم، نمی‌توانیم چیزی را پیش‌بینی کنیم. به نظر من همه خوب هستند.

او وقفه در لیگ به دلیل اعزام تیم ملی به قهرمانی دسته دوم آسیا را به ضرر تیم خود دانست و گفت: بازی‌ها همیشه از مهر شروع می‌شد اما امسال به دلیل اعزام تیم ملی زودتر شروع کردند. بنابراین در روند لیگ توقفی ایجاد می‌شود که این مقداری کار را برای ما سخت می‌کند چون دو نفر از بازیکنان ما به تیم ملی می‌روند. با این حال اولویت تیم ملی است و با برنامه‌ریزی موافقت کردیم.

طائرپور جذب تعداد زیادی از بازیکنان ملی توسط یک تیم را به ضرر لیگ دانست و گفت: ترجیح من این است که بازیکنان در تمام تیم‌ها پخش می‌شدند. الان احتمال دارد یک تیم سطح بالایی داشته باشد و چند بازیکن ملی پوش را جذب کرده باشد اما تیمی دیگر حتی یک بازیکن ملی هم نداشته باشد. این قاعده را بهم می‌ریزد و اختلاف امتیاز بازی‌ها را بالا می‌برد.

او به قرار مالی بالای برخی از تیم‌ها اشاره و بیان کرد: در شرایط نرمال باید هر سال درصد خاصی به قرارداد بازیکنان اضافه شود اما گاهی برخی تیم‌ها پیشنهادهایی چند برابر می‌دهند. ممکن است سال بعد تیم‌ها کنار بروند که این بازیکنان را دلسرد می‌کند. مهرام سال گذشته تیم خوبی بست و دوم شد اما امسال حتی تیم هم نداد. کارکردن با تیم‌هایی که در بخش مردان فعال هستند سخت است چون جنبه تبلیغاتی بیشتری برایشان داد و کمتر به سمت خانم‌ها می‌آیند. بنابراین باید وضعیت قراردادها نرمال باشد تا اسپانسرها جلو بیایند.

طائرپور در پایان گفت: لیگ برتر باید امتیاز داشته باشد و هر تیمی که وضعیت مالی بهتری دارد، نباید وارد لیگ شود بلکه باید از لیگ دو به یک و سپس به لیگ برتر بیاید اما در شرایط الان تیمی یک سال در لیگ برتر شرکت می‌کند و سال بعد به راحتی کنار می‌رود. لیگ باید وجهه داشته باشد تا حتی وقتی تیمی خواست بیرون برود، امتیاز خود را بفروشد.