تخم‌مرغ در بدنسازی
تخم‌مرغ در بدنسازی
تخم‌مرغ در بدنسازی بسیار مهم است.تخم‌مرغ یکی از بهترین منابع پروتیین برای بدنسازان است.

 حاشیه ورزش : تخم‌مرغ در بدنسازی بسیار مهم است.تخم‌مرغ یکی از بهترین منابع پروتیین برای بدنسازان است.

تخمه مرغ حاوی تمام آمینو اسیدهایی هستند که یک بدنساز برای به دست آوردن حجم و قدرت نیاز دارد. در حقیقت، پروتیین حاصل از تخم‌مرغ حتی در برخی از انواع پودرهای پروتیینی نیز استفاده می‌شود.

تخم‌مرغ حاوی پروتیین باکیفیت بالا، چربی‌های سالم و سایر مواد مغذی مهم مانند ویتامین‌های B و کولین است. پروتیین‌ها از اسیدهای آمینه ساخته‌شده‌اند و تخم‌مرغ حاوی مقادیر زیادی آمینواسید لوسین است که به‌ویژه برای افزایش عضلات مهم است.

هیچ محدودیتی در مورد تعداد تخم‌مرغی که افراد باید بخورند وجود ندارد. تخم‌مرغ را می‌توان به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل میل کرد، اما بهتر است آن‌ها را بدون اضافه کردن نمک یا چربی بپزید.

از تخم‌مرغ در رژیم غذایی هفتگی خود لذت ببرید، اما مانند همه‌چیز در زندگی، اعتدال کلیدی است. اگر از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستید، 21 تخم‌مرغ در هفته مشکلی ایجاد نمی‌کند.

برای بدنسازان بهتر است صبح را با 6 سفیده تخم‌مرغ و 2 زرده شروع کنند.در این صورت حدود 26 گرم پروتیین، 5 گرم چربی (که تقریباً 3 آن چربی خوب است)، 0 کربوهیدرات و 153 کالری دریافت خواهید کرد.

این مواد غذایی واقعا مغذی هستند، اما توجه به محدودیت‌های مصرف سالم ضروری است. اگر از حد مجاز فراتر بروید، می‌توانید عوارض جانبی زیر را تجربه کنید.یک تخم‌مرغ بزرگ حاوی 186 میلی‌گرم کلسترول است. درحالی‌که حد ایده آل در یک روز، هر فرد به 300 میلی‌گرم کلسترول نیاز دارد. یعنی یک روز فقط خوردن 1 عدد تخم بی‌خطر است.

.سطوح بالای کلسترول در بدن می‌تواند بر سلامت قلب تاثیر بگذارد. اگر کنترل نشود، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی بیشتر خواهد شد.مشکلات گوارشی نیز می‌تواند از عوارض مصرف زیاد تخم‌مرغ باشد. علایم عدم تحمل تخم‌مرغ شامل نفخ، گرفتگی معده، حالت تهوع و استفراغ و سردرد است.عوارض جانبی قابل‌توجهی با مصرف 4 عدد تخم‌مرغ در روز شروع می‌شود. این وضعیت سالم نیست،.جوش یا آکنه می‌تواند به دلیل افزایش هورمون پروژسترون در بدن ایجاد شود. پروژسترون نیز در تخم‌مرغ وجود دارد.علاوه بر این، سفیده تخم‌مرغ در آلبومین یافت می‌شود که هضم آن دشوار است. اثر بد آن اینکه می‌تواند سیستم لنفاوی را مسدود کند و ناحیه چانه، سوراخ‌های بینی و گونه‌ها را ملتهب نماید. بنابراین به تغییراتی که پس از خوردن تخم‌مرغ در بدن ایجاد می‌شود توجه کنید. اگر در دوز مناسب مصرف شود، عوارض جانبی ممکن است تجربه نشود.

  • نویسنده : سید بهنام حسینی زهرائی