ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در بازیهای آسیایی مشخص است
ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در بازیهای آسیایی مشخص است
به گزارش حاشیه ورزش: نایب‌رئیس فدراسیون وزنه‌برداری از برگزاری اردو پس از مسابقات قهرمانی جهان در ریاض و همچنین اعزام ملی‌پوشان به بازی‌های آسیایی هانگژو از عربستان خبر داد.

به گزارش حاشیه ورزش ، بهداد سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت، درباره اردوی تیم ملی وزنه‌برداری ایران گفت: از همان ابتدا که به فدراسیون وزنه‌برداری آمدیم همه هدفمان این بود که شرایط وزنه‌برداری را نسبت به گذشته بهبود ببخشیم؛ خدا را شکر اردوها به صورت متمرکز در تمامی رده‌ها سنی در بخش آقایان و بانوان در حال برگزاری است. با تصمیم کادر فنی هم پنجم تیرماه رکوردگیری از وزنه‌برداران خواهیم داشت. پس از آن هم به مدت سه هفته اردوی تیم ملی در یکی از شهرهای شمالی برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا با توجه به مصدومیت برخی وزنه‌برداران در رکوردگیری فرصت مجددی به آن‌ها داده می‌شود؟» تاکید کرد: فدراسیون تابع تصمیمات کادر فنی است. سرمربی تیم ملی از شرایط وزنه‌برداران به خوبی اطلاع دارد و دقیقاً می‌داند کدام وزنه‌بردار در چه زمانی به شرایط آمادگی می‌رسند. ما در کار فنی دخالتی نداریم و همه مسائل مربوط به وزنه‌برداران مربوط به کادر فنی است.

سلیمی همچنین در مورد برگزاری اردوی تیم ملی وزنه‌برداری پس از قهرمانی جهان در ریاض یادآور شد: بعد از مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی عربستان، بازی‌های آسیایی هانگژو را پیش رو داریم. با رایزنی‌هایی که انجام دادیم و همچنین موافقت کمیته ملی المپیک قرار شد تیم ملی وزنه‌برداری پس از مسابقات جهانی در ریاض بماند و تمرینات را پیگیری کند و پس از آن راهی بازی‌های آسیایی هانگژو چین شود.

نایب‌رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد ترکیب نهایی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: وزنه‌برداری رشته رکوردگیری است و تقریباً برای این دو مسابقه با توجه به رکوردهایی که وزنه‌برداران زده‌اند ترکیب تیم مشخص است اما با این حال همه ما تابع نظر کادرفنی هستیم. طبق برنامه‌ریزی‌هایی که سرمربی تیم دارد پنجم تیرماه رکوردگیری انجام می‌شود و پس از آن یک ماه تا بیست روز مانده به مسابقات قهرمانی جهان دوباره از وزنه‌برداران رکوردگیری انجام می‌شود.

سلیمی همچنین در مورد عملکرد داوودی و معتمدی در مسابقات جایزه بزرگ کوبا گفت: علی داوودی در این مسابقه وزنه‌های خوبی بالای سر برد و توانست در یک ضرب و دو ضرب و همچنین مجموع به مدال طلا برسد. البته با توجه به اینکه رقیبان سرسختی نداشت در این مسابقه چندان مورد محک قرار نگرفت ولی در کل رکوردهای خوبی زد. اگر وزنه ۲۵۲ کیلوگرم را مهار می‌کرد در رنکینگ المپیک وضعیت بهتری داشت؛ حتی این وزنه در المپیک نزدیک به کسب مدال است؛ با این حال در یک ضرب توانست یک کیلوگرم رکورد شخصی خود را ارتقا دهد. ضمن اینکه شرایط مسابقه در کوبا به گونه‌ای بود که وزنه‌برداران فرصت کمی برای ریکاوری داشتند. با این حال به نظرم عملکرد داوودی قابل قبول بود.

وی همچنین در ادامه به وضعیت رسول معتمدی اشاره کرد و گفت: رسول تازه از بند مصدومیت رها شده، هدف ما این بود که او وزن کشی شود و در چرخه گزینشی المپیک قرار بگیرد، خوشبختانه وضعیت مصدومیتش هم خوب است اما باید تلاش کند تا در چرخه گزینشی المپیک بتواند به سهمیه برسد.
منبع : مهر

  • منبع خبر : مهر