تساوی ارزشمند مقصودلو
تساوی ارزشمند مقصودلو
مرد شماره یک شطرنج ایران مقابل شطرنج باز چینی به یک تساوی ارزشمند دست یافت.

به گزارش حاشیه ورزش ، در جریان دور دوم هشتاد و پنجمین دوره مسابقات شطرنج تاتا استیل، پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران در جدول مسترز این مسابقات به مصاف دینگ لیرن چینی مرد شماره ۲ جهان رفت و به تساوی ارزشمند دست یافت. مقصودلو که دارای ریتینگ ۲۷۱۹ است درحالی حریف خود را متوقف کرد که شطرنج باز چینی دارای ریتینگ ۲۸۱۱ بود. این بازی که متعادل دنبال می‌شد بسیار طول کشید به طوری که این رقابت، آخرین بازی این مسابقات بود که به اتمام رسید.

همچنین مگنوس کارلسن، مرد شماره یک شطرنج جهان در دور دوم، به مصاف کیمر آلمانی رفت و توانست به پیروزی برسد. در جدول مسترز این رقابت‌ها کارلسن با ۱.۵ امتیاز در صدر قرار گرفت. همچنین مقصودلو با این تساوی ۱ امتیازی شد و در رده ۱۱ این رقابت‌ها ایستاد.

سیدمحمد امین طباطبایی، دیگر ملی پوش شطرنج ایران که با ریتینگ ۲۶۸۶ در جدول چلنجرز این مسابقات حضور دارد در دومین بازی خود به مصاف شطرنج باز اسلواکی رفت و موفق شد به پیروزی برسد. این پیروزی درحالی برای ملی پوش ایران به دست آمد که حریف او در این دور از رقابت‌ها دارای ریتینگ ۲۶۳۷ بود.

طباطبایی با این پیروزی ۱.۵ امتیازی شد و در رده سوم جا گرفت. ملی پوش شطرنج آمریکا هم با ۱.۵ امتیاز در صدر این مسابقات در بخش چلنجرز قرار دارد.

به گزارش ایسنا، علیرضا فیرزوجا در این مسابقات دست به مهره نشده و غایب بزرگ این رقابت‌ها به شمار می‌آید. هشتاد و پنجمین دوره مسابقات تاتا استیل یک بازی رفت و برگشتی ۱۴ نفره است که از ۱۴ تا ۲۹ ژانویه در هلند برگزار می شود. پرهام مقصودلو به جای “دودا” در این مسابقات دست به مهره شده است.