تست دوپینگ منفی دو اسکی‌باز ایران
تست دوپینگ منفی دو اسکی‌باز ایران
بازیهای پارالمپیک زمستانی در حالی از روز جمعه ۱۳ اسفند در چین آغاز می شود که رییس انجمن پارااسکی ایران از آمادگی خوب ۴ نماینده ایران و منفی شدن تست دوپینگ دو اسکی باز خبر داد.

به گزارش حاشیه ورزش : عیسی ساوه شمشکی ، اظهار کرد: الهه قلی فلاح و ابوالفضل خطیبی در رشته صحرانوردی و صدیقه روزبه و حسین سولقانی در اسنوبرد ورزشکاران شرکت کننده در بازیهای پارالمپیک زمستانی هستند که طی یک هفته اردوی تمرینی که در چین داشتند، شرایط آنها راضی کننده است و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی زمان برگزاری مسابقات اسکی بازان ایران را ۱۵ تا ۲۱ اسفند در رشته های صحرانوردی و اسنوبرد عنوان کرد.

رییس انجمن پارااسکی همچنین در خصوص وضعیت میزبانی کشور چین، گفت: کشور میزبان تمام شرایط لازم برای برگزاری بازیهای پارالمپیک زمستانی را مهیا کرده و حتی پیست تخصصی (محل برگزاری مسابقات) ۴ روز قبل از
شروع مسابقات برای تمرین ورزشکاران آماده شده است. همچنین برای پیشگیری از کرونا، هر روز از اسکی بازان تست PCR گرفته می شود و به شدت تحت کنترل هستند تا مشکلی در جریان مسابقات پیش نیاید.

وی در ارزیابی از عملکرد اسکی بازان در بازیهای پارالمپیک زمستانی گفت: اسکی بازان کشورمان تا امروز تمرینات خوبی را داشتند و تجهیزات آنها با حمایت فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک به روز و استاندارد است و مشکلی برای شرکت در مسابقات ندارند، البته این که به چه نتایجی دست پیدا کنند، مشخص نیست و همه چیز بستگی به حریفان آنها و روز مسابقات دارد.

شمشکی در پایان از منفی شدن تست دوپینگ دو نفر از ورزشکاران کشورمان در دهکده بازیها قبل از شروع مسابقات خبر داد و افزود: چند روز پیش از ابوالفضل خطیبی و الهه قلی فلاح در رشته صحرانوردی تست دوپینگ گرفته شد که تست هر دو ورزشکار منفی بود و مشکل خاصی نداشتند.