تلاش فوتبالیست های هفت نفره برای قرار گرفتن روی سکوی جهانی
تلاش فوتبالیست های هفت نفره برای قرار گرفتن روی سکوی جهانی
مربی تیم ملی فوتبال هفت نفره از برگزاری دومین اردوی این تیم از ۳۱ خرداد در رشت خبر داد و گفت: تلاش بر این است تا تیم فوتبال هفت نفره را پس از ۲ سال بلاتکلیفی دوباره احیا کنیم تا در سکوی جهان قرار بگیرد.

امین اله مانی در گفت و گو با حاشیه ورزش، از برگزاری دومین اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره با حضور ۲۵ بازیکن از ۳۱ خرداد در رشت خبر داد و اظهار کرد: در اولین اردو ۳۳ بازیکن دعوت شده بود که از این تعداد ۲۵ بازیکن به اردوی دوم که از ۳۱ خرداد در رشت برگزار می شود و تا ۸ تیر ادامه دارد، دعوت خواهند شد.

وی گفت: هدف ما احیای دوباره تیم فوتبال هفت نفره پس از ۲ سال بلاتکلیفی است تا بتوانیم تیم جوان و قدرتمندی را برای قهرمانی جهان که سال آینده در اسپانیا برگزار می شود، آماده کنیم.

اله مانی با بیان این که برای حفظ بازیکنان تا پایان سال اردوها تداوم خواهد داشت، اظهار کرد: تلاش بر این است که در صورت تامین اعتبارات، هر ماه یک اردوی آمادگی برای بازیکنان فوتبال داشته باشیم تا در نهایت ۱۴ ورزشکار که ترکیبی از جوانان و باتجربه ها خواهد بود، برای اعزام به جام جهان شناسایی کنیم.

وی درباره برنامه های پیش بینی شده برای تیم ملی فوتبال هفت نفره تا پایان سال گفت: سعی داریم برای آماده سازی بهتر این تیم چند بازی تدارکاتی با باشگاه‌های مختلف کشور برگزار کنیم تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت بازیکنان، تیم خوبی را برای جام جهانی آماده کنیم.

اله مانی تصریح کرد: ‏این تیم ۲سال بود که در هیچ تورنمنت برون‌مرزی شرکت نکرده و رها شده بودند، تلاش ما بر این است که ابتدا بازیکنان را از نظر فیزیک بدنی به حالت نرمال درآوریم و سپس به سطح آمادگی مطلوب برسانیم تا توان رقابت برابر تیم های برتر دنیا همچون روسیه و اکراین را داشته باشند.

وی گفت: آخرین رنکینگ تیم ایران پنجم جهان است و در ۴ دوره که در مسابقات جهانی شرکت کردیم نایب قهرمان شدیم، این دوره با برنامه ریزی انجام شده به دنبال قهرمانی جهان هستیم.

مربی تیم ملی فوتبال هفت نفره در پایان خاطرنشان کرد: با جوانگرایی انجام شده در تمام پست ها و کلاس ها بازیکنان جدید و سرشار از انگیزه هستند، امید داریم تا پایان سال این روند ادامه داشته باشد تا تیمی حرفه ای متشکل از جوانان و باتجربه ها را برای جام جهانی آماده و راهی اسپانیا کنیم.