تلاش والیبال نشسته زنان برای ارتقای رنکینگ در قهرمانی جهان
تلاش والیبال نشسته زنان برای ارتقای رنکینگ در قهرمانی جهان
مربی تیم ملی والیبال نشسته بانوان گفت: هر چند کسب سکو در قهرمانی جهان بوسنی امکانپذیر نیست، اما برای ارتقای رنکینگ تلاش خواهیم کرد.

به گزارش حاشیه ورزش ، مریم ایرانمنش درباره آخرین وضعیت بانوان والیبال نشسته برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان بوسنی، اظهار کرد: برای آماده‌سازی تیم بانوان 13 مرحله اردو پیش‌بینی شده بود که آخرین اردو که وصل به اعزام است در کمپ تیم‌های ملی فدراسیون جانبازان و معلولین در حال برگزاری است و تیم 10 آبان جهت شرکت در قهرمانی جهان راهی بوسنی می‌شود.

وی گفت: با وجود این که دختران والیبال نشسته 4 سال از میادین بین‌المللی دور بودند، اما در تمرینات بسیار موفق ظاهر شدند و از نظر روحی و تکنیکی و تاکتیکی در شرایط خوبی قرار دارند، امیدوارم که شاهد بازیهای زیبا و قابل قبول توسط بانوان در بوسنی باشیم.

مربی تیم ملی والیبال نشسته بانوان در پاسخ به این پرسش که چقدر به سکو فکر می کنید؟ خاطرنشان کرد: کسب سکو دور از دسترس است، اما سعی داریم رنکینگ خود را تا جایگاه پنجمی ارتقاء دهیم و سپس برای بازیهای پاراآسیایی چین خود را آماده کنیم تا فینال زیبا و دیدنی با چین داشته باشیم و سهمیه بازیهای پارالمپیک پاریس را در این بازیها به خود اختصاص دهیم.

ایرانمنش همچنین در خصوص حریفان ایران در قهرمانی جهان، افزود: این مسابقات در بخش بانوان با حضور 13 تیم برگزار می‌شود که ایران در مرحله مقدماتی با تیم‌های کانادا، آمریکا و اسلوونی همگروه است. امیدوارم با نتیجه مطلوب و قابل قبولی به مرحله بعد صعود کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که عدم حضور ایران در بازیهای تدارکاتی بین‌المللی چه تاثیری بر عملکرد تیم کشورمان در قهرمانی جهان خواهد داشت، تصریح کرد: در این رقابتها با تیم‌هایی چون برزیل، ایتالیا، کانادا و آمریکا رقابت خواهیم کرد که اکثر آنها در بازیهای پارالمپیک حضور داشتند و به طور مرتب در تورنمنت‌های برون مرزی شرکت کردند، در حالی که تیم ما بعد از 4 سال وارد مسابقات می‌شود و چند نفر از بازیکنان اولین تجربه بین‌المللی آنها است. قطعا این مساله در عملکرد آنها بی‌تاثیر نخواهد بود.

ایرانمنش در پایان گفت: امیدوارم بانوان والیبال نشسته در این مسابقات پرانرژی ظاهر شوند و این بازیها برای پاراآسیایی چین ثمربخش باشد.

  • منبع خبر : ورزش سه