تمجدید فدراسیون جهانی از تیم ملی والیبال ژاپن/ سامورایی‌ها توفانی شروع کردند!
تمجدید فدراسیون جهانی از تیم ملی والیبال ژاپن/ سامورایی‌ها توفانی شروع کردند!
فدراسیون جهانی والیبال به تجمید از والیبال ژاپن پرداخت.

به گزارش حاشیه ورزش ، فدراسیون جهانی والیبال در خصوص تیم ملی والیبال ژاپن نوشت: ژاپن لیگ ملت های ۲۰۲۱ والیبال را توفانی شروع کرد و در بازی سوم خود نمایش خیره کننده‌ای داشت و توانست روسیه مدعی را شکست دهد. ژاپن در بازی روسیه با دفاع عالی توانست مدعی قهرمانی لیگ ملت‌های والیبال را به زانو در آرود.

تیم ملی ژاپن در بازی اول لیگ ملت‌های والیبال موفق شد ایران را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد. در بازی دوم، سامورایی‌ها هلند را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دادند و این پیروزی درحالی برای ژاپن به دست آمد که آن‌ها در این بازی کامبک زدند.

در بازی سوم این رقابت‌ها اوج شگفتی تیم ملی ژاپن رقم خورد و آن‌ها توانستند روسیه را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهند.

ژاپن که میزبان المپیک توکیو بوده، تیم خود را مدت‌ها قبل به شرایط آرمانی رساند تا در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال و المپیک نتایج خوبی را کسب کند.

ژاپن با ایران در المپیک همگروه بوده و این نتایج زنگ خطری برای ملی پوشان والیبال ایران محسوب می شود. مسئولان ژاپنی بارها اعلام کردند که تیم خود را به شرایط آرمانی رسانده تا بتوانند در المپیک توکیو موفق شوند.

سامورایی‌ها در سال‌های اخیر رشد داشتند به طوری که سرمربی لهستان در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که ژاپن به تیمی قدرتمند تبدیل شده و معقتد بود ژاپن از گروهش در المپیک صعود خواهد کرد. قطعا این اظهار نظر نشان می‌دهد که والیبال ژاپن سرمایه‌گذاری کرده و طبق نتایج به دست آمده می‌توان گفت که این تیم در مسیر صعودی خود موفق بوده است.

ژاپن رقیب جدی ایران در رده‌بندی جهانی فدراسیون والیبال، با عملکرد فوق‌العاده و کسب سه پیروزی پیاپی توانست در رده ششم جهان بایستد؛ این درحالی است که قبل از شروع این مسابقات ژاپن در رده نهم جهان ایستاده بود.

البته می‌توان گفت که سرمربی والیبال ایران در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال فعلا به جوانان میدان داده و آنان را زیر نظر گرفته است و این باخت‌ها برای تیم ملی نگران کننده نیست.

یوجی نیشیدا، پشت‌خط‌زن و ستاره تیم ملی والیبال ژاپن از غایبان اصلی این رقابت‌هاست. او به دلیل مصدومیت و با اعلام کادر فنی فعلا به استراحت می‌پردازد تا در المپیک مشکل خاصی نداشته باشد.

ژاپن اکنون با ۷ امتیاز در رده سوم این رقابت‌ها قرار دارد. برزیل مدعی هم با سه پیروزی و با ۹ امتیاز در صدر این مسابقات قرار دارد.