تمجید قهرمان سابق بوکس جهان از اتحاد علیه روسیه
تمجید قهرمان سابق بوکس جهان از اتحاد علیه روسیه
قهرمان سابق بوکس سنگین وزن جهان از فدراسیون‌های ورزشی به خاطر تلاش جمعی برای ممنوعیت ورزشکاران روسیه و بلاروس پس از حمله به اوکراین تمجید کرد

به گزارش حاشیه ورزش و به نقل از رویترز، از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آن را «عملیات ویژه» می‌نامد، تیم ها و ورزشکاران روس و بلاروسی توسط بسیاری از ارگان‌های ورزشی محروم شدند.

ولادیمیر کلیچکو به اسکای اسپورت گفت: من از اتحاد جهان و دیدن جوامع ورزشی که کنار هم علیه روسیه ایستاده اند خوشحالم. اتحاد کمیته بین‌المللی المپیک، فدراسیون های بوکس، یوفا، فیفا، فرمول یک و بقیه ستودنی است و من خیلی خوشحالم. تیم های روس را از شرکت در رویدادها منع کنید. من هیچ مخالفت شخصی با ورزشکاران ندارم اما آنها رژیم روسیه را معرفی می کنند و نماینده این رژیم هستند. این اقدامات تا زمانی که جنگ متوقف نشود به هیچ وجه کافی نیست با این حال باید به این نکته اشاره کرد که دنیا با این جنگ کنار نمی آید.

کلیچکو و برادرش ویتالی، قهرمان اسبق سنگین وزن جهان و اکنون شهردار کیف، هر یک علیه نیروهای متجاوز روسیه اسلحه به دست گرفته اند.

او در ادامه گفت: دوران واقعاً دشواری در زندگی اوکراینی‌هاست. من به هیچ وجه فکر نمی کردم که قرار است با جنگ روبرو شوم. شما انفجارها، موشک ها، خودروهای ویران شده و ساختمان ها را می بینید و باور نمی کنید. کاری که جنگ می تواند انجام دهد کاملاً وحشتناک است. من از تلاش ملت اوکراین راضی هستم. همه طرفدار یکدیگر هستند. من به هیچ وجه مثل الان به اوکراینی بودنم افتخار نکرده ام.

ولادیمیر کلیچکو با پیوستن به گردان دفاع سرزمینی در کیف آماده دفاع از کشورش است.

همچنین سرگی استاخوفسکی بازیکن سابق تنیس نیز در ارتش ذخیره اوکراین ثبت نام کرده است.